Ekonomi

184 ülkeye ihracat yaptılar!  2023'te hedefleri 4 milyar dolar

Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Başkanı Talha Özger, önceki sene ev ve mutfak eşyaları sektörü ihracatının yüzde 35 artış göstererek 3,4 milyar dolarlık büyümeye ulaştığını belirtti. Bu sektör, evlerin ve mutfakların düzenlenmesi ve konforunu sağlamaya yönelik birçok ürünü içerir, bunlar arasında mobilyalar, beyaz eşyalar (buzdolabı, çamaşır makinesi vb

Ev ve mutfak eşyaları sektörü, evlerde ve mutfaklarda kullanılan çeşitli eşyaların üretimi, dağıtımı ve satışını kapsar. Bu sektör, evlerin ve mutfakların düzenlenmesi ve konforunu sağlamaya yönelik birçok ürünü içerir, bunlar arasında mobilyalar, beyaz eşyalar (buzdolabı, çamaşır makinesi vb.), mutfak aletleri (mikser, blender vb.),  ev aksesuarları (halılar, perdeler vb.) ve ev temizlik ürünleri (süpürge, deterjan vb.) sayılabilir. Bu sektör, genellikle ev ve mutfak eşyalarının tasarımı, üretimi ve satışını yapan şirketler tarafından yönetilir ve bu şirketler, ürünlerini perakende satış noktaları veya çevrimiçi mağazalar aracılığıyla tüketicilere ulaştırır. Bu sektör, dünya çapında büyük bir pazar oluşturmaktadır ve her geçen yıl yenilikçi ürünlerin piyasaya sürülmesiyle büyümeye devam etmektedir.

Özger, ev ve mutfak eşyaları alanının 2022 performansı ve 2023 hedeflerine ilişkin sektörün 184 ülkeye ihracat yaptığını, ilk 10 ihracat pazarının toplam ihracat içerisindeki payının yüzde 49'a vardığını ve en önemli ihracat pazarının ise yüzde 55 ile Avrupa olduğunu ifade etti.

2022’de enerji ücreetlerindeki yükselişin, TL bazlı maliyet artışlarının ihracatı negatif etkilediğini söyleyen Özger, yurt dışı pazarlarda Türk ürünlerine ilişkin  talebin yükseldiği dönemde dolar türünden fiyatlarını yukarıya çekmek durumunda kaldıklarını ve bazı pazarlarda kayıplar yaşadıklarını söyledi.

 sanayigazetesi.com.tr de çıkan habere göre, Özger, sektörün Rusya-Ukrayna savaşı ile betraber yaşanan enerji krizini avantaja çevirdiğini vurgulayarak,  “Avrupalı üreticiler enerji maliyetleri arttığında üretimlerini
 azaltmak durumunda kaldılar, tabi olarak fiyatları yükseldi ve kimisi piyasadan çekilmek durumunda kaldı.

Türk üreticiler olarak ettiğimiz kardan da taviz versek üretimimize devam ettik ve özellikle seramik/porselen ve cam gibi enerji yoğun gruplarda ihracatımız sektör geneline göre daha fazla arttı.  Misalen, 2022 Ocak-Kasım dönemi seramik/porselen grubumuzun ihracatı 2021 senesinin aynı dönemine göre yüzde 33, cam grubumuzun ihracatı da yüzde 23 artış gösterdi.” dedi.

“Türkiye çok ciddi bir üretici konumunda”

Sektörün Çin, Almanya, İtalya, Hollanda ve ABD’nin akabinde değer bazında ihracatta 6’ncı sırada olduğunu söyleyen Özger, “Net ihracat yani bu bahsettiğimiz ülkelerin ithalatlarını  çıkardığımızda yapılan sıralamada Çin’in ardından 2’nci sırayı alıyoruz. Türkiye çok ciddi bir üretici konumunda. 2022 Ocak-Ekim verilerini en fazla ihracat yaptığımız ülkeler bazında değerlendirdiğimizde Hollanda ve Tayland pazarlarında yüzde 10, Avusturya’da yüzde 16 Endonezya’da yüzde 18 artış olduğunu görüyoruz.

Marka tescil kurumu 2023'e hazır! Patent ücretleri belli oldu

Üretici 'zarar ediyorum' diyordu! Ulusal Süt Konseyi belgeyi yayınladı

Oyun canavarlarına müjde! Dünya devi GeForce yanlışlıkla fiyatını paylaştı... 1 Ocak fiyat listesi