22 / 11 / 2024
fuzul

14 markalı konut üreticisi son dört yılda 16 yeni konut zinciri yarattı!

14 markalı konut üreticisi son dört yılda 16 yeni konut zinciri yarattı!

Konut sektöründe 1990'larda Ağaoğlu, Mesa, Teknik Yapı gibi şirketlerle başlayan marka serüveni sürüyor. Sektörün önde gelen 14 markalı konut üreticisi son dört yılda 16 yeni konut zinciri yaratmış bulunuyor...




Konut sektöründe 1990'larda Ağaoğlu, Mesa, Teknik Yapı gibi şirketlerle başlayan marka serüveni sürüyor. Bugün 50'nin üzerinde büyük konut markası bulunurken, son yıllarda kalite ve güvenin sembolü olarak zincir oluşturma çalışmalarının hız kazandığı görülüyor. Sektörün önde gelen 14 markalı konut üreticisi son dört yılda 16 yeni konut zinciri yaratmış bulunuyor. 



 Türkiye'de kaliteli ve yüksek standartlı konut talebi, 1990'ların başında markalı konut sektörünü doğurdu. Bu dönemde inşaat sektöründe çıtayı yükselten birçok konut markası ortaya çıktı. Son 10 yılda Ağaoğlu nun My konseptinden Artaş İnşaat'ın Avrupa Konutları markasına kadar yeni zincirler yaratılıp projeler üretilmeye başladı. 

Bir prestij unsuru haline gelen konutta zincirleşme eğilimi son dört yılda daha da hız kazandı. Ekonomist dergisi olarak. 2011 yılında yaptığımız 'Konutun 50 Markası' kapak haberindeki verileri de ele alarak, sektördeki değişimi araştırdık. Özyuıtlar'dan Dumankaya'ya, Neften İnanlar a kadar 14 markalı konut üreticisinin son dört yılda 16 yeni konut zinciri yarattığı sonucuna ulaştık. 


NEDEN ZİNCİR MARKA? 


Eva Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Cansel Turgut Yazıcı, konutta markalaşmanın yanı sıra zincir oluşturmanın artık bir güven kazanma ve prestij unsuru haline geldiğine işaret ediyor. 

Yazıcı, insanların üretilen ve başarılı olan bir projenin farklı semtlerdeki etaplarından ev almayı daha güvenli ve prestijli bulduklannı söylüyor. Yazıcı, "Artık hangi semtte oturulduğunun yanında hangi konut zincirinin projesinden ev alındığı da önem taşıyor" diyor. 


Avrupa Konudan zincir markasının yaratıcısı olan Arta.ş İnşaat Yönetim Kumlu Başkanı Süleyman Çetinsaya, konutta zincir marka yaratmanın tüketicilere güven verdiğini söylüyor. 

Tüketicinin varolan bir markanın başka projesinden ev alırken daha rahat ve ne alacağını bilerek alım yapmanın huzurunu yaşadığını ifade ediyor. 

Avrupa Konutları markası ile yaptıkları her projenin en az yüzde 30'unun lansman öncesinde satışının yapılmasının zincirlere duyulan güvenin kanıtı olduğuna işaret eden Çetinsaya, "Avrupa Konutları markası ile yaptığımız projelerimizde kalite standartlarından ödün vermiyoruz. İnşaatın tamamlanmasının ardından site yönetim hizmetlerine de büyük titizlikle devam ederek bizden konut alan tüketicilerin huzurlu ve mutlu olacakları bir ortam yaratıyoruz" diyor. 


EGELİLER İÇİN KONUT 


Sinpaş GYO'nun butik markası Eviya Gayrimenkul, istanbul'da yaşayan Egelilerin sıla özleminden yola çıkarak Ege konseptli ilk EgeBoyu'nu geçtiğimiz yıllarda Anadolu yakasında inşa etmiş ve yoğun talep almıştı. 


Şirket, çok tutan bu konseptini geçtiğimiz ay Avrupa yakasında Atakent'e taşıdı. Sinpaş GYO Genel Müdürü Seba Gacemer, Ege konseptli projelerinin büyük ilgi gördüğünü ve yoğun talep aldığını, bu nedenle Avrupa yakasında yeni bir Ege projesi daha geliştirmeyi planladıklarını söylüyor. Böylece Ege projelerinin üçe çıkacağını belirtiyor. 


Kuyumculuktan gayrimenkul sektörüne geçtiğimiz yıllarda hızlı bir giriş yaparak önce G Plus ardından da G Marine projesini geliştiren Maryapı, G markası ile yeni projeler üretmeye devam ediyor. Basın Ekspres Yolu'nda TriG projesini geliştirdiklerini belirten Maryapı Yönetim Kurulu Başkanı Münir Özkök, yabancı bir grup ile bu proje için ortaklık yapmak üzere olduklarını, imzaların atılmasının ardından projeyi hayata geçireceklerini söylüyor. 


Levent Gökmen/ EKONOMİST


Geri Dön