Genel

16 Eylül'de 1000 mağaza 24.00'e kadar açık!

Fashion's Night Ouf alışveriş partisi için AVM'ler 16 Eylül'de 24.00'e kadar açık kalacak  

İstanbullular 16 Eylül'de I geceyarısına kadar alışveriş yapacak, markalara 1 gecede 50 milyon dolarlık ciro yaratacak. Nişantaşı, Bağdat Caddesi ile Istinye Park'ı kapsayan ve gece 24.00'e kadar sürecek 'Fashion's Night Ouf (FNO) alışveriş partisinde 500'e yakın marka ve 1.000 mağazada yeni sezon ürünleri indirimli olarak İstanbullu tüketicilerin beğenisine sunulacak.

Vogue tararından geçtiğimiz yıl 13 ülkede düzenlenen FNO İstanbul etkinliği Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), Şişli Belediyesi, Kadıköy Belediyesi ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi işbirliğiyle Türkiye'de ilk kez hayata geçirilirken mağazalara yaklaşık 600 bin kişinin girmesi ve 50 milyon dolarlık bir ciro elde edilmesi hedefleniyor.


Moda ve perakende sektörünü canlandırmak amacıyla bu yıl dünyada aralarında Türkiye'nin de bulunduğu 16 ülkede düzenlenecek 'alışveriş partisi'nde yurtdışında yaşanan yüzde 20'lik ciro arnşlarınrn İstanbul'daki alışveriş mekanlarında yüzde 100'ün üzerine çıkması bekleniyor.

Yurtdışında % 20 artırdı

Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül, Abdi İpekçi ve Teşvikiye'yi kapsayan alandaki mağazaların katılacağı etkinlikte 2 ayda yapılan ciroların 1 gecede elde edileceğini belirterek, "Yurtdışında cirolar yüzde 20 düzeyinde artmış ama Türkiye'de bu daha büyük olur. Kendi bölgemizdeki bütün mağaza müdürleriyle görüşüyorum. Bu mağazaların müşterilerine benim imzamla birlikte etkinliğe davet mektuplan gidecek. FNO İstanbul'un sektördeki hareketi artırmak adına önemli bir adım olduğuna inanıyorum" dedi. Etkinliğe yaklaşık6 aydır hazırladıklarını, belediye ekiplerinin Milano, Roma ve Barselona'daki caddeleri tek tek araştırdığını, 25 gün en lüks otellerde kalarak Nişantaşı'nda 'doğru ruhu' yakalamak için araştırma yaptıklarını vurgulayan Sangül, "Abdi İpekçi de bu sayede dünyayla yarışacak" diye konuştu.

Teknosa 100 bin mail atacak

FNO İstanbul'un tüketiciye heyecan katacak bir etkinlik olduğuna dikkat çeken AMPD Başkanı Mehmet Nane ise, "Kasım 2008'de İTO ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin, Mayıs ^lO'da ise TOBB'un önderliğinde yapılan etkinlikler nasıl tüketicide heyecan FNO İstanbul da bu anlamda bir başlangıç sermayesi olacak. 2011'de İstanbul'un diğer ilçelerinden ve diğer şehirlerden de talep geleceğine inanıyorum" açıklamasını yapü. Nane, Teknosa olarak sadakat kart sahibi 100 bin müşterilerini de e-posta aracılığıyla etkinliğe davet edeceklerini vurgulayarak, "İstinye Park'a hafta arası yaklaşık 40 bin kişi giriyor. 16 Eylül'de bu sayı 75 bini bulur" dedi. BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz ise bu tür adımların 'marka ekonomisi'ni oluşturma anlamında önemli olduğunu belirterek, şunlan söyledi: "İtalya yılda 60 milyar dolarlık ihracat yapıyor. Türkiye'de ise sektör markalı ihracat konusunda daha yeni yola çıkıyor. Markalarla büyümeyi yeni öğreniyoruz. Marka ekonomisi de yeni oluşuyor. Bu da bize yarış ortamı yarabyor. 10 yıl sonra en az 20 bin mağazayla Türkiye'nin kalıcı markalı ihracatını daha da büyütmüş olacağız."
Vatan

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Cadde'de alışveriş şenliği başlıyor

Gece alışverişi 16 Eylül'de İstanbul'a geliyor. Bağdat Caddesi, Nişantaşı ve İstinyepark'ta mağazalar 2400'e kadar açık. Fiyatlar da yüzde 50 indirimli olacak

Uygulandığı ülkelerde indirimsiz satışlara dahil yüzde 20 artış getiren gece alışverişi etkinliği Fashion's Night Out İstanbul'a da taşınıyor. 16 Eylül tarihinde Bağdat Caddesi, Nişantaşı-Teşvikiye hattı ile İstinyepark'ta gece 2400'e kadar açık kalacak bine yakın mağazada yüzde 50'ye varan indirimlerin yanı sıra mağazalarda resim sergileri, dans gösterileri ve ünlü modacıların tişört imzalama etkinlikleri gerçekleştirilecek.

MODA EKONOMİSİ CANLANACAK
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), Kadıköy ve Şişli Belediyeleri ile Vogue ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin desteğiyle hayata geçirilecek etkinlikte 25 TL'ye satılan Dice Kayek imzalı tişörtlerden elde edilen gelir ise perakende meslek lisesinde okuyan öğrencilerin eğitimine aktarılacak. BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, Türkiye'nin üretim ekonomisinden moda ekonomisine geçtiğini bu tip etkinliklerle moda ekonomisini canlı tuttuklarını söyledi. AMPD Başkanı Mehmet Nane ise perakendecilerin farklı olmak adına tatlı bir rekabete gireceklerini ifade etti. Etkinlik süresince her mağazaya 500-600 bin müşterinin girmesi bekleniyor. Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül, "Nişantaşı'nda bir mağaza 2 ayda yapacağı ciroyu bu gece yapacaktır" dedi. Nane ise hafta içi 40 bin ziyaretçi alan İstinyepark'ın 16 Eylül'de 75 binleri bulacağını kaydetti.

DJ'ler parti verecek tasarımcılar show yapacak
 Beymen Giuseppe Zanotti'yi İstanbul'daki butiğinde ağırlıyor. Zanotti ayakkabıları imzalıyor.
 Tod's geceye özel uygun fiyatlı Shopping G Bag tasarladı, satışa sunuyor.
 Bilstore, Bora Aksu'nun geceye özel tasarladığı 50 adet Bil's marka gömleği satışa sunuyor.
 Brandroom'da DJ performansı eşliğinde alışveriş, pırlanta etiketli ürünlerde yüzde 50 indirim var.
 Burberry çekilişle trençkot hediye ediyor.
 Lacoste, alışveriş yapan her 10'uncu kişiye bir adet Campanas Brothers tasarımı polo tişört hediye ediyor
 Swatch alışveriş yapan her kişiye yüzde 20 indirim ve bir adet bijuteri ürünü içeren sürpriz hediye sunuyor.
 Mango, Nars make-up ile anlaşarak ücretsiz makyaj sunuyor.
 Damat Tween geceye özel bir ürün hazırlıyor, dünyaca ünlü bir stilist ile müşterilerine danışmanlık veriyor.
Sabah