25 / 11 / 2024

1915 Çanakkale Köprüsü'nde ilk sözleşme imzalandı!

1915 Çanakkale Köprüsü'nde ilk sözleşme imzalandı!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan ile Güney Kore Arazi, Altyapı ve Ulaştırma Bakanı Kang 1915 Çanakkale Köprüsü'nde ilk imzayı attılar.





Güney Kore Cumhuriyeti Arazi, Altyapı ve Ulaştırma Bakanı Kang Ho-In, Kore firmalarının Türkiye'nin 2023 hedefine ulaşma sürecinde yer alması halinde şimdiye kadar ekonomik gelişim alanında kazandıkları deneyimleri Türkiye ile paylaşacağını ve ayrıca teknoloji transferi konusunda da daha çok yardımcı olacağını söyledi.


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan ile Güney Kore Arazi, Altyapı ve Ulaştırma Bakanı Kang, 1915 Çanakkale Köprüsü dahil Malkara-Çanakkale Otoyol Kesimi Sözleşmesi'ni imzaladı.


Konuk Bakan, bakanlıkta düzenlenen imza töreninde yaptığı konuşmada, iki ülkenin Kore Savaşı'ndan kaynaklanan kardeşlik ilişkileri içinde tüm alanlarda stratejik ortak olarak ilişkilerini geliştirmeye devam ettiğini belirtti.


Bu yıl iki ülkenin diplomatik ilişkilerinin 60. yıl dönümü münasebetiyle çeşitli alanlarda birçok etkinlik planladıklarını dile getiren Kang, bu etkinliklerin ilişkileri daha da güçlendirmesini istediklerini kaydetti.


Kang, geçen sene Kore firmalarının İstanbul Boğazı'nın en kuzeyi ile güneyinde Avrasya Tüneli ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü inşa ederek boğazın en büyük iki projesini başarılı şekilde tamamladığını hatırlatarak, "1915 Çanakkale Köprüsü de tarihi, ekonomik, teknolojik açılardan ilişkileri bir adım daha ileri taşıyacak bir proje niteliğinde." diye konuştu. 


Kore firmalarının bu köprü projesiyle ülkelerinin yüksek teknolojilerini gösterme fırsatı bulacağını vurgulayan Kang, projenin hedeflenen zamanda sorunsuz şekilde tamamlanmaya çalışılacağını, bu şekilde Türkiye'nin 2023 hedefine ulaşmasına katkıda bulunmak istediklerini bildirdi.


Kang, "Kore firmaları, Türkiye'nin 2023 hedefine ulaşma sürecinde yer alması halinde, şimdiye kadar ülkelerinin ekonomik gelişiminde kazandıkları deneyimleri Türkiye ile paylaşacak ve ayrıca teknoloji transferi konusunda da daha çok yardımcı olacaktır. Bu sayede iki ülke arasındaki iş birliğinin daha da gelişeceğini ümit ediyorum. Biz Türkiye'deki projeyi birlikte yaparak Kore ve Türkiye arasındaki güvene dayalı ilişkilere daha da ivme kazandırabilir ve Ortadoğu veya Kuzey Afrika ülkelerinde iş birliği yapabiliriz." ifadesini kullandı. 


Konuşmaların ardından Bakan Arslan ve Kang, 1915 Çanakkale Köprüsü dahil Malkara-Çanakkale Otoyol Kesimi Sözleşmesi'ni imzaladı.


AA


Haber Hürriyet'te şu şekilde yer aldı



1915 Çanakkale Köprüsü dahil Malkara-Çanakkale Otoyol kesimi sözleşmesi, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan ile Güney Kore Cumhuriyeti Arazi, Altyapı ve Ulaştırma Bakanı Ho-In Kang'ın katılımıyla imzalandı.


Arslan, imza töreninde yaptığı konuşmada, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün nihai işlemi olan teklif veren 4 şirketten oluşan görevli şirketin kurulması ve bu şirketle sözleşmenin imzalanması aşamasına gelinmesinden memnuniyet duyduğunu söyledi. 


Sözleşmenin imzalanmasının ardından 18 Mart'ta, 1915 Çanakkale Köprüsünün temelinin, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım'ın katılımıyla atılacağını anımsatan Arslan, şöyle konuştu: "Yavuz Sultan Selim Köprüsü artı bağlantı otoyolları, Osmangazi Köprüsü artı bağlantı otoyolları ve 1915 Çanakkale Köprüsü artı bağlantı otoyollarıyla Marmara Denizi etrafında bir ring oluşturacağız. Bu ring de tüm bu coğrafyanın, ülkemizin çok önemli bir nüfusunun ve ticaretin çok önemli kısmının, sanayinin, endüstrinin çok önemli bir kısmının gerçekleştiği bu coğrafyada hem yaşayanların hayatını kolaylaştıracak hem de bu coğrafyadaki sanayinin, ekonominin daha da büyümesini sağlayacak.”


DÜNYANIN EN BÜYÜĞÜ


Arslan, ekonomimizi zayıf göstermeye çalıştıkları bir ortamda 10.5 milyar liralık bir projenin Yap-İşlet-Devret modeliyle gerçekleşmiş olmasının önemli olduğunu vurguladı.


Arslan, Çanakkale'de Avrupa ile Asya arasında feribot geçişin mümkün olduğunu bildirerek, feribotun geçiş süresi ve bekleme süreleri dahil olmak üzere 1 saat süren geçişin, 3 ila 4 dakikaya ineceğini söyledi. Asma köprülerde iki ayak arasındaki açıklık baz alınarak kıyaslama yapıldığını anlatan Arslan, "Bugüne kadar Japonya'da yapılmış olan Akashi Köprüsü ki 1991 metre ayak açıklığı var, biz inşallah 2023 metre ayak açıklıklı 1915 Çanakkale Köprüsü ile dünyanın en büyük köprüsüne sahip olacağız” dedi.


Güney Kore Cumhuriyeti Arazi, Altyapı ve Ulaştırma Bakanı Kang Ho-In, Kore firmalarının Türkiye’nin 2023 hedefine ulaşma sürecinde yer alması halinde şimdiye kadar ekonomik gelişim alanında kazandıkları deneyimleri Türkiye ile paylaşacağını ve ayrıca teknoloji transferi konusunda da daha çok yardımcı olacağını söyledi.


Hürriyet 


Geri Dön