Ulaşım

1915 Çanakkale Köprüsü’nde kule temel betonu atıldı!

Daelim-Limak- SK-Yapı Merkezi Ortak Girişimi tarafından 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi teklifi ile kazanılan 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi’nde inşaat çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor.

Yap-işlet-devret modeliyle ile ihalesi gerçekleştirilen ve 2017 yılında Türk ve Güney Koreli firmalardan oluşan Daelim-Limak- SK-Yapı Merkezi Ortak Girişimi tarafından 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi teklifi ile kazanılan 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi’nde inşaat çalışmaları hızla sürüyor. 

Proje 88 km. otoyol ve 13 km. bağlantı yolu olmak üzere toplam 101 km. uzunluğunda. Temeli tam bir yıl önce atılan projede, bugüne kadar kesonların inşa edileceği kuru havuzlar tamamlandı, kuru havuz hafriyat çalışmaları bitirildi, tasarım çalışmaları yapılmakta olup zemin iyileştirmeleri gerçekleştirildi.

18 Mart 2018 tarihinde gerçekleştirilen törenle de köprünün ayaklarındaki keson temel betonu atılırken, köprünün ayaklarının yerleşeceği deniz tabanına da ilk kazık çakıldı. 

Proje alanında gerçekleştirilen törende, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın ve Başbakan Binali Yıldırım’ın yanı sıra yüklenici firmaların proje yetkilileri de hazır bulundu.

Daelim-Limak- SK-Yapı Merkezi Ortaklığı adına açıklamalar yapan Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, “Sayın Cumhurbaşkanımız ‘Çanakkale’ye bir gerdanlık kalsın’ demiştiniz, işte bu gerdanlıkla kıtalar bir kez daha birleşecek. Asya ve Avrupa denizin üstünden dördüncü kez toplamda ise yedinci kez birbirine kavuşmuş olacak. Millet olarak gururla, iftiharla sahip olacağımız asırla boyu göğsümüzü kabartacak dünyanın uzun açıklıklı asma köprüsü unvanıyla bir hayali daha gerçekleştireceğiz” dedi. Cuma günü projenin finansmanının tamamlandığını da anımsatan Özdemir, “Daelim-Limak- SK-Yapı Merkezi adına ortaklığımıza duyduğunuz güvenden dolayı çok teşekkür ederiz. Bu hayalin gerçekleşmesinde emeği geçen herkese teşekkürü bir borç biliyoruz” dedi. 

SEYAHAT SÜRESİ 4 DAKİKAYA İNECEK
1915 Çanakkale Köprüsü ile Asya ve Avrupa’nın denizin üstünden dördüncü kez, toplamda ise yedinci kez birleştirilmiş olacak. Feribot ile yaklaşık 30 dakikada geçilen Çanakkale Boğazı’ndaki bekleme süreleri ve yaklaşık bir saat süren seyahat süresi 4 dakikaya inmiş olacak. Projeyle birlikte, Marmara ve Ege bölgelerindeki limanların, tüm ulaşım sistemleriyle entegrasyonunu da gerçekleştirmiş olacak
 
PROJE KAPSAMINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR
1-) Kule Keson temellerinin 1.aşamasının imal edileceği Kuru havuz çalışmaları tamamlanmış olup, Kule temeli keson imalatı donatı çalışmalarına başlanmıştır.
2-) Gerek Asma Köprüde gerekse de otoyol güzergahında proje çalışmaları devam etmektedir.
3-) Kamulaştırma çalışmalarına 19.12.2017 tarihinde başlanmış olup, çalışmalar devam etmektedir.
4-) 1915 Çanakkale Köprüsü kule kesonlarının oturacağı konumlarda deniz dibi tarama çalışmaları tamamlanmıştır.