Ulaşım

1915 Çanakkale Köprüsü'nün ihalesinin kazananı belli oldu!

1915 Çanakkale Köprüsü'nün ihalesine 15 firmanın oluşturduğu 4 ortak girişim grubu teklif verdi. İhaleyi Türk Kore ortak girişimi, Kore firması Daelim ve SK ile Türkiye'den Yapı Merkezi ve Limak'tan oluşan de ortak girişim grubu kazandı.

 Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ihalesine ilişkin "Dün itibarıyla 4 grubunda dosyalarının yeterli olduğunu herhangi bir eksikliklerinin olmadığını tespit ettiler ve böylece 16 yıl 2 ay 12 günle en düşük süreyi veren Türk Kore ortak girişimi, Kore firması Daelim ve SK ile Türkiye'den Yapı Merkezi ve Limak'tan oluşan de ortak girişim grubunun teklifi ihaleyi kazanmış oldu. Ben dün akşam itibarıyla ihaleyi onayladım ve sözleşmeye davet ediyoruz. Görevli şirket böylece sözleşmeyi imzaladıktan sonra 18 Mart'ta temelini atacağız. Rabbim hayırlı uğurlu eylesin." dedi.


Çeşitli ziyaretlerde bulunmak üzere Kars Harakani Havalimanına gelen Bakan Arslan'ı, Kars Valisi Rahmi Doğan, Belediye Başkanı Murtaza Karaçanta, İl Jandarma Komutanı Jandarma Albay Serdar Güngör, İl Emniyet Müdürü Faruk Karaduman, AK Parti Kars İl Başkanı Adem Çalkın, bazı il protokolü ile vatandaşlar karşıladı. 


Arslan, Kars Valiliğini ziyaret ederek, çeşitli temaslarda bulunmak üzere Kars'a geldiklerini belirtti.


Referandum veya halkoylaması sürecinin önemli olduğunu ifade eden Arslan, "İnşallah huzur ve bereket ile ülkemiz, ülkemizin hedefleri açısından en doğru kararı elbetteki işin sahibi, iradenin sahibi halk verecektir. Biz de halkın verdiği karara saygılı olacağız, baş göz üstüne diyeceğiz, sahada herkes kendi penceresinden bu konuyu anlatacak, halkımızda ona göre kararını verecek." dedi.


Arslan, huzurlu bir seçim olması temennisinde bulunarak, şunları söyledi:


"Önemli olan huzurla, kutuplaşma sağlamadan, insanımızın içine ikilik sokmadan bu seçim sürecini ülkemizin her yerinde olduğu gibi Kars'ta da ilçelerinde de huzur, kardeşlik içerisinde devam etmesi. Bu konuda elbette ki gerek sizler gerek diğer emniyet güçlerimiz dahil olmak üzere bu işin sorumlusu olan mülki idaredeki arkadaşlarımız görevlerini yapacaklardır. Ama bize de Karslılar olarak düşen bu konuda huzurlu bir seçim olması adına sizlere ve kolluk kuvvetlerine yardımcı olmaktır. Bu konuda ben teşekkür ediyorum. Geçmişte olduğu gibi eminim ki ülkemizin her yerinde özellikle Kars'ta huzur içerisinde bir halk oylaması yapılacak. Halkın iradesine saygımızı göstermiş olacağız."  



- 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ihale süreci

1915 Çanakkale Köprüsü ihalesine de değinen Arslan, projenin Türkiye'nin en prestijli projelerinden biri olduğunu vurgulayarak, şöyle devam etti:


"Dünya'daki ekonomik konjonktürü ve bulunan ortamı düşündüğünüzde bu ortamda 10 milyarın üzerinde bir bedele sahip olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ihale sürecinde gerçekten umduğumuzun üzerinde bir ilgi ile yabancı 8, Türk 7 firma olmak üzere, 15 firmanın oluşturduğu 4 ortak girişim grubu tekliflerini verdiler. Çokta iddialı teklifler çıktı, aynı zamanda dünyanın çok önemli 13 finans kuruluşu 'biz projenin finansını sağlayacağız, memnuniyetle diye iyi niyet mektuplarını verdiler', bu özellikle ülkemizin şuan ki sürecinde ekonomik olarak ülkemizi sıkıntıya sokmak isteyenlere bence çok güzel bir dersti." 


Bakan Arslan, Türk ekonomisine güven olduğuna işaret ederek konuşmasına şöyle devam etti:


"Ülkenin ekonomisine istikrarına geleceğine güven olmasa bu büyüklükteki projelere dünyanın bu kadar iddialı ülkesinin iddialı firmaları ve iddialı finans kuruluşları teklif vermezlerdi. Malum 4 ortak girişim teklif vermişti, Tekliflerini 26 Ocak'ta açtık. O gün ön incelemelerde hepsinin yeterli olduğunu düşünerek süreye yönelik teklifleri de deklare etmiştik. Teknik arkadaşlarımız bu projelerin yapılabilmesi adına bütün dosyaları, teknik analizleri yaptılar, incelemelerini bitirdiler. Dün itibarıyla 4 grubunda dosyalarının yeterli olduğunu herhangi bir eksikliklerinin olmadığını tespit ettiler ve böylece 16 yıl 2 ay 12 günle en düşük süreyi veren Türk Kore ortak girişimi, Kore firması Daelim ve SK ile Türkiye'den Yapı Merkezi ve Limak'tan oluşan de ortak girişim grubunun teklifi ihaleyi kazanmış oldu. Ben dün akşam itibariyle ihaleyi onayladım ve sözleşmeye davet ediyoruz. Görevli şirket böylece sözleşmeyi imzaladıktan sonra 18 Mart'ta temelini atacağız. Rabbim hayırlı uğurlu eylesin."


1915 Çanakkale Köprüsü projesinin önemli bir proje olduğunu anlatan Bakan Aslan, "Bu kadar önemli bir projenin 5,5 yıllık yapım süresi dahil, 16 yıl 2 ay 12 güne ihale edilmiş oması ülkemiz açısından, ülkemizin geleceği açısından çok önemli ama daha da önemlisi gerçek dünyanın, reel dünyanın, reel ekonomik dünyanın Türkiye'ye olan güveninin tescil edilmiş olmasıdır. Oyun oynayanların, spekülasyon yapanların, birilerinin kafasını karıştırmaya çalışanların değil, gerçek oyuncuların bu kadar iddialı bir teklif vermiş olması ve bu teklifin dün akşam itibariyle sonuçlanmış olması önemli. Bu, buradan sadece Türkiye'ye değil dünyaya bir mesajdır." dedi.


- "Türk insanı hükümetine güvensin. Çünkü dünya güveniyor"

Arslan, Türkiye'nin büyük projeleri yapmaya devem edeceğini belirterek, "Türkiye büyük projeleri bugüne kadar başarıyla yaptı, bundan sonrada yapmaya devam edecek. Bu konuda Türk insanı bize, görev yüklediği hükümetine güvensin. Hiç şüphesi olmasın. Çünkü dünya güveniyor. Dünya bizlerin yaptıklarına ve yapacaklarına güvendiği için 10 milyarın üzerinde bir bedeli olan bir projeye, bu kadar iddialı teklif veriyor 'evet ben Türkiye'nin, Cumhuriyetin 100. yılında 2023 yılında bitirmeyi hedeflediği dünyanın en büyük prestij projelerinden biri olan 2023 metre ayak açıklıklı köprüsüne teklif veriyorum, Türkiye'ye güveniyorum' dedi." diye konuştu.


 Hükümetin cazibe merkezlerine yönelik teşvik paketine de değinen Aslan, bu çerçevede hükümetin yaptıklarının ve işadamlarından beklentilerin ele alınması amacıyla Kars'ın yanı sıra Ardahan, Iğdır ve Ağrı'da iş adamları ile bir araya geleceklerini sözlerine ekledi.


AA


Haber Hürriyet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı


Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün ihalesine ilişkin “Dün (önceki gün) itibarıyla 4 grubun da dosyalarının yeterli olduğunu herhangi bir eksikliklerinin olmadığı tespit edildi ve böylece 16 yıl 2 ay 12 günle en düşük süreyi veren Türk Kore ortak girişimi, Kore firması Daelim ve SK ile Türkiye’den Yapı Merkezi ve Limak’tan oluşan OGG’nin teklifi ihaleyi kazanmış oldu. Ben akşam itibarıyla ihaleyi onayladım ve sözleşmeye davet ediyoruz. Görevli şirket sözleşmeyi imzaladıktan sonra 18 Mart’ta temelini atacağız” dedi.


13 FİNANS KURULUŞU TALİP


1915 Çanakkale Köprüsü ve otoyolları ihalesinin beklenenin üstünde ilgi gördüğünü ve 8’i yabancı, 7’si Türk toplam 15 firmanın oluşturduğu 4 ortak girişim grubunun teklif verdiğini belirten Arslan, “Çok iddialı teklifler çıktı, dünyanın en önemli 13 finans kuruluşu ‘biz projenin finansını sağlayacağız, memnuniyetle’ diye iyi niyet mektuplarını verdiler. Bu, ülkemizi sıkıntıya sokmak isteyenlere çok güzel bir dersti. Bu kadar önemli bir projenin 5.5 yıllık yapım süresi dahil, 16 yıl 2 ay 12 güne ihale edilmiş oması ülkemiz açısından çok önemli ama daha da önemlisi dünyanın, reel dünyanın Türkiye’ye olan güveninin tescil edilmiş olmasıdır” dedi. 


EN UZUN ASMA KÖPRÜ



Bakan Arslan, “Dünya, ‘Evet, ben Cumhuriyetin 100. yılında 2023 yılında bitirmeyi hedeflediği dünyanın en büyük prestij projelerinden biri olan 2023 metre ayak açıklıklı köprüsüne teklif veriyorum’ dedi. Türkiye’ye güveniyorlar” diye konuştu. Çanakkale Köprüsü, tamamlandığında dünyanın en uzun asma köprüsü olacak . Köprüden geçiş ücreti de, 15 Euro+KDV olarak açıklandı. Köprünün temelinin 18 Mart 2017’de atılması planlanıyor.



Hürriyet


Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı


Çanakkale Köprüsü ihalesini, Türk-Kore ortak girişimi kazandı. 10 milyar lirayı aşan projenin temeli 18 Mart’ta atılacak, açılışı 2023’e yetişecek



Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, dünyanın en uzun aralıklı köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nün ihale sonucunu memleketi Kars’ta açıkladı. Arslan, ihaleyi en düşük süreyi teklif eden Kore şirketleri Daelim ve SK ile Türk şirketleri Yapı Merkezi ve Limak’tan oluşan ortak girişim grubunun kazandığını bildirdi. Türk Kore Ortak Girişim Grubu, köprü ve otoyol yapımı için 10 milyar 354 milyon 576 bin 202 lira proje bedeli ve 5.5 yıllık yapım süresi dahil toplam 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi teklif etmişti.


16 günde açıklandı


26 Ocak’ta yapılan ihaleye, Daelim (Kore)-SK (Kore)-Limak-Yapı Merkezi OGG’nin yanı sıra IHI (Japon)-Itochu (Japon)-Join (Japon)-Makyol-Nurol-Japon Express Way (Japon) OGG, Cengiz-Kolin-CRBC (Çin) OGG ve IC İçtaş-Astaldi (İtalyan) OGG katılmıştı.


Teklifleri 26 Ocak’ta açıp süreye yönelik teklifleri de deklare ettiklerini anımsatan Bakan Arslan, şöyle devam etti.


“Teknik arkadaşlarımız incelemelerini bitirdiler. 4 grubun da dosyalarının yeterli olduğunu tespit ettiler ve böylece 16 yıl 2 ay 12 günle en düşük süreyi veren Türk Kore ortak girişimi, Kore firması Daelim ve SK ile Türkiye’den Yapı Merkezi ve Limak’tan oluşan ortak girişim grubunun teklifi ihaleyi kazanmış oldu. Ben dün (önceki) akşam itibariyle ihaleyi onayladım ve sözleşmeye davet ediyoruz. Görevli şirket böylece sözleşmeyi imzaladıktan sonra 18 Mart’ta temelini atacağız. Rabbim hayırlı uğurlu eylesin.”


Bu dünyaya bir mesaj


1915 Çanakkale Köprüsü projesinin önemli bir proje olduğunu anlatan Bakan Aslan, “Oyun oynayanların,  spekülasyon yapanların değil, gerçek oyuncuların bu kadar iddialı bir teklif vermiş olması ve bu teklifin sonuçlanmış olması önemli. Bu, buradan sadece Türkiye’ye değil dünyaya bir mesajdır” dedi.


3 dakikada geçilecek


- 2 bin 23 metre orta açıklıkla dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Viyadüklerle 5 kilometreden fazla bir uzunluğa erişilecek.


- 18 Mart’ta temeli atılacak. Hedef 2023’e kadar köprüyü bitirmek.


- Köprüden geçiş süresi viyadük dahil 3 dakika olacak.


- Geçiş ücreti 15 euro + KDV.


- 1915 Çanakkale Köprüsü projesi kapsamında 101 kilometrelik Malkara-Çanakkale Kesimi Otoyolu yapılacak. Bağlantı yolları da dahil yaklaşık 101 kilometre otoyol inşa edilecek. Otoyol ve köprünün tamamı 2x3 şeritli olacak.


Eğer Türkiye’ye güvenmeselerdi teklif vermezlerdi


Projeye 8’i yabancı 15 firmanın oluşturduğu 4 ortak girişim grubunun teklif verdiğini, dünyanın çok önemli 13 finans kuruluşunun da, ‘Biz projenin finansını sağlayacağı’ diye iyi niyet mektupları sunduğuna işaret eden Arslan, Türkiye’ye güven olmasa  bu kadar iddialı tekliflerin verilmeyeceğine dikkat çekti.


Tören yeri bugünden belli oldu


Çanakkale Boğazı’nın ilk, Marmara Bölgesi’nin 5’inci asma köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nün yapılacağı bölgeye gelen Karayolları Genel Müdürlüğü Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bursa Bölge Müdürü Murat Gönenli, Karayolları Bölge Müdür Yardımcısı Sezgin Küçükbekir, Kamulaştırma Baş Mühendisi Yusuf Piri, karasal alanda incelemelerde bulundu. İnceleme heyeti daha sonra Lapseki Kaymakamı Tahir Şahin ve Belediye  Başkanı Eyüp Yılmaz ile görüştü. Belediye Başkanı Eyüp Yılmaz, şunları kaydetti: “Köprünün ön görüşmelerini yaptık. ‘Hangi kurum hangi işleri yapacak, kurumlar arasındaki paylaşımlar neler olacak bunlar görüşüldü. Birkaç gün sonra tekrar bir araya gelerek daha detaylı görüşülecek. Ardından çalışmalara başlanacak. Temel atma törenini nerede yapacağız, hangi alanda törenler yapılacak onları belirledik.”


Vatan