1959 yılında Edirnekapı ve Yedikule yolu, Florya asfaltına bağlanacakmış!
1959 yılında Yedikule - Kazlıçeşme yolu, Edirnekapı - Kazlıçeşme yolu, Florya - Sirkeci yani Sahilyolu'na bağlanacakmış. Ayrıca Bakırköy için hazırlanan imar planı da tasdik edilmek üzere valiliğe verilmiş.
Edirnekapı ve Yedikule yolu Florya asfaltına bağlanacak.
Bakırköy için hazırlanan imar planı da tasdik edilmek üzere valiliğe verildi.
Kazlıçeşme'yi Yedikule'ye ve Edirnekapı'ya bağlayan tren yolu altındaki yeni köprünün bugünkü ihtiyaca cevap veremeyecek kadar dar olduğu görülerek genişletilmesine karar verilmiş ve faaliyete geçilmiştir. Köprü 25 metre genişliğinde olacak, bu suretle Yedikule önünden geçmekte olan 30 metrelik yolu kendine bağlayacaktır. Böylece de Yedikule - Kazlıçeşme yolu Edirnekapı - Kazlıçeşme, Florya - Sirkeci asfaltına bağlanmış olacaktır.
Buna ait faaliyet için teşkil edilen fen heyeti dün mahallinde tetkik yapmıştır. Yolun sahile kadar uzatılması için burada bulunan deri imalathanelerinden bir kısmının kaldırılması gerekmektedir.
Diğer taraftan Bakırköy'ün imar planı da Belediye Meclisi'nce tasdik edilmiştir. Planın tatbik mevkine konabilmesi için ilgililer Vali'nin tasdikine yollamışlardır.
Bundan başka Beyazıt Meydanı'nda büyük bir anıt yapılması hususunda Belediye'ye bir talebe teşekkülü tarafından vaki müracaat ilgililerce uygun görülmemiştir. Meydan ancak park ve havuzla süslenecek başka hiçbir anıt konmayacaktır. Bu arada bazı binaların Topkapı - Beyazıt asfaltı ile mütenasip bir seviyede tutulmadığı ve Beyazıt'taki abideleri kapatacak şekilde ilave kat çıkıldığı tespit edilmiştir. Bunların derhal yıkılması için fen heyetine emir verilmiştir.
Bu arada fena koku neşreden Kurbağalıdere'nin temizlenmesi için de Belediye Fen Heyeti mahallinde tetkikler yapmaya başlamıştır. Verilecek rapora göre derenin temizlenmesine başlanacaktır.
Hürriyet Gazetesi 30 Haziran 1959
Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com