22 / 11 / 2024
fuzul

1972 yılında Haliç Köprüsü'nün temel çalışmalarına başlanmış!

1972 yılında Haliç Köprüsü'nün temel çalışmalarına başlanmış!

1972 yılında Haliç Köprüsü ayaklarının temel çalışmalarına karada ve denizde başlanmış. İlk sondajlarda Haliç tabanındaki çamur tabakası 60 metreyi aştığı, bazı yerlerde ise 90 metreye kadar ulaştığı tespit edilmiş.




1972 yılında Haliç Köprüsü nün temel çalışmalarına başlanmış!


KÖPRÜNÜN MAKETİ


  HALİÇ'TEKİ ÇAMUR 90 METREYE İNİYOR


  Üçüncü köprüyü yapan uzmanlar köprü ayakları için sağlam zemin bulununcaya kadar temel kazıklarının indirileceğini söylediler.


SUAT TÜRKER


  HALİÇ Köprüsü ayaklarının temel çalışmalarına karada ve denizde başlanmıştır. İlk sondajlarda Haliç tabanındaki çamur tabakasının 60 metreyi aştığı, bazı yerlerde de 90 metreye kadar ulaştığı tespit edilmiştir. Japon uzmanlar <<Asırların biriktirdiği bu çamur tabakasını sağlam zemin buluncaya kadar deleceğiz. Haliç Köprüsü, köprücülük tekniği bakımından örnek bir çalışma olacaktır>> demişlerdir.

  Köprü ayaklarının oturacağı temel hazırlıkları ilerlerken, Halıcıoğlu ve Ayvansaray'da 1.500 konut istimlak edilecektir. Konutların 300 kadarı yıkılmıştır. 

  995 metre uzunluğunda inşa edilecek köprünün deniz seviyesinden yüksekliği 22 metre olacaktır. Köprü, Haliç kesiminde çapı 80 - 90 santimetreyi bulan çelik borular üzerinde duracaktır. Çelik boruların Haliç'in asitli sularından korunması için özel tedbirler alınacaktır. Çelik


1972 yılında Haliç Köprüsü nün temel çalışmalarına başlanmış!


beton karışımından inşa olunacak köprü 900 inşaat gününde, 1974 yılında bitirilecektir.

  Haliç Köprüsü'nün bitirilmesiyle İstanbul trafiği geniş ölçüde rahatlayacaktır. Yapılan etütlere göre bir araç Topkapı'dan Kızıltoprak'a 22, Bakırköy'den Bostancı'ya 50 dakikada gidebilecektir. 

  1990 yılında Haliç Köprüsü'nden günde ortalama 80 bin taşıt aracın geçeceği tahmin edilmektedir.


Milliyet Gazetesi 25 Şubat 1972



Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com




Geri Dön