Emlakta Nostalji

1974 yılında İstanbul Metrosu'nun yeni güzergahları belli olmuş!

1974 yılında İstanbul Metrosu'nun yeni güzergahları belli olmuş. Toplamda dört hat olarak inşa edilecek olan metronun iki hattı Avrupa Yakası'nda, diğer iki hattı ise Anadolu Yakası'nda inşa edilecekmiş.



Yeni güzergahlar belli oldu...


METRONUN ELEKTRİK ETÜDLERİ TAMAMLANDI


İETT Genel Müdürü, <<Arazi kullanış etüdü aralıkta bitecek, sadece ulaşım etüdünü bekliyoruz>> dedi.


  İSTANBUL Metrosu'nun yapım çalışmaları ile ilgili olarak bir açıklama yapan İETT Genel Müdürü Saffet Gürtav, ''Metronun Levent - Topkapı, Sultanahmet - Gaziosmanpaşa, Kadıköy - Kartal ve Kadıköy - Üsküdar - Beykoz arasında işlemesinin planlandığını'' söylemiştir.


  Gürtav, ''kilometresinin 250 milyon liraya çıkacağı hesaplanan metronun, elektrik  temini etüdlerinin tamamlanan önayağını, arazi 




kullanılış etüdünün ise aralık ayında tamamlanacağını, sadece ulaşım etüdünün beklendiğini'' belirtmiş ve ''Dünya Bankası'nın 1 milyon dolar kredi verecek olduğu metronun yeni planlanan hatlarını'' açıklamıştır.

  Yeni güzergahlar şunlardır:

  4. Levent - Zincirlikuyu - Şişli - Taksim - Galatasaray - Karaköy - Eminönü - Beyazıt - Aksaray - Topkapı. Bu hat daha sonra Bakırköy ve Yeşilköy'e kadar uzatılacaktır.

  Sultanahmet'ten başlayacak olan 2. hat ise Beyazıt - Edirnekapı - Topçular - Rami - Gaziosmanpaşa'ya kadar olacaktır. 

  Anadolu Yakası'nda ise Kadıköy'den Kartal veya Pendik'e kadar bir hat ile yine Kadıköy'den Üsküdar üzerinden Beykoz'a kadar ikinci hat gerekmektedir.

  İstanbul Yakası'ndaki metronun 20, Kadıköy Yakası'ndakinin ise 60 kilometre uzunluğunda olacağını söyleyen İETT Genel Müdürü, yaklaşık 24-25 milyar liralık yatırımı gerektirecek olan projenin en çok 5 yılda kendini finanse edeceğini ve iş gücü kaybı ile yakıt sarfını da önleyeceğini belirtmiştir.


(1974 yılında Reşat Altın 894 liraya satılıyormuş.)


Milliyet Gazetesi 25 Kasım 1974



Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com