1975 yılında İstanbul 1. Çevre Yolu resmen hizmete girmiş!
1975 yılında Mecidiyeköy Üst Yolu'nun hizmete girmesiyle İstanbul 1. Çevre Yolu tamamen bitmiş. Çevre Yolu'nun hizmete girmesiyle Ankara Asfaltı'nı Londra Asfaltı'na bağlayan karayolu kesintisiz bağlanmış.
KÖPRÜ VE ÇEVREYOLU İÇİN 400 PERSONELLİ MÜDÜRLÜK KURULDU
Mecidiyeköy üst geçidi resmen hizmete girdi
İSTANBUL
Mecidiyeköy üst yolunun hizmete girmesiyle İstanbul Çevre Yolu tamamen bitmiş ve dün Gayrettepe Kavşağı'nda yapılan törenle trafiğe açılmıştır.
Çevre Yolu'nun tamamlanarak trafiğe açılması ile Ankara Asfaltı'nı Londra Asfaltı'na bağlayan karayolu da kesintisiz, transit geçiş üstünlüğü sağlanmış oldu.
Mecidiyeköy üst yolu ve çevre yollarının açılış törenin konuşmayı yapan İstanbul Valisi Namık Kemal Şentürk, sistemin etkinliğini ve faydasını temenni ettiğini söylemiş ve ''Metropoliten alanda karayolu kitle ulaşımının düzenli hale gelmesini sağlamak gayesine matuf bu talebimizi, halka hizmet ve halkın huzurunu prensip bilen hükümetimizin değerlendireceğine inanıyorum.'' demiştir.
Törende daha sonra konuşan Karayolları Genel Müdürü Orhan Batu da yapılan çalışmalar hakkında bilgi vererek çevre yollarının teknik özellikleri üzerinde durmuş ve ''22 kilometre uzunluğunda 34 metre genişliğinde olan bu yapıttan günde 80 bin vasıta geçeceği tahmin edilmektedir. Türkiye'nin ilk otoyolu olan çevre yolunda en modern teknik
uygulanmış ve bize dış ödemeleri ile birlikte 2 milyar 422 milyon liraya mal olmuştur.'' demiştir.
Orhan Batu konuşmasında çevre yolu ve Boğaz Köprüsü'nün onarım ile bakım işlerini devamlı tedvire memur dört yüz personelli bir müdürlüğün de kurulmuş olduğunu söylerken bütün yatırımın 8 yıl içinde kendi kendini amorti edeceğini belirtmiştir.
Törende son konuşmayı yapan Bayındırlık Bakanlığı Müsteşarı Muammer Dolmacı kurdeleyi keserek otoyolu resmen hizmete açmış ve davetliler ile resmi zevat ilk defa yolu yürüyerek geçmişlerdir.
DEMİREL'İN MESAJI
Mecidiyeköy üst yolu ile çevre yollarının hizmete girişi dolayısıyla Başbakan Süleyman Demirel de Bayındırlık Bakanı Fehim Adak'a bir mesaj göndererek geleceğin Türkiye'sinin dikkate alınarak yeni projeler için çalışmaların devam edeceğini belirtmiştir: ''İstanbul Boğazı'nın bir köprü ve ona bağlanan yollar ile geçilmesi planlı dönemimizin başarılarından biridir. Bu proje sosyal ve ekonomik açıdan büyük önemi olan İstanbul ve çevresine önemli ulaşım hizmetleri sağlamakla kalmamış, Türkiye'nin iç ve dış ulaşımına büyük kolaylıklar getirmiştir. Ulaşımda büyük projelerle sağlanan kolaylıklar memleket ekonomisi için hayati katkıların yapıldığı anlamını taşımaktadır. Bu şekildeki yeni projeler devam edecektir.''
Törende daha sonra Başbakan Yardımcısı Necmettin Erbakan ile Köy İşleri Bakanı Vefa Poyraz tarafından Bayındırlık Bakanı Fehim Adak'a yollanan kutlama ve tebrik telgrafları da okunmuştur.
(1975 yılında Reşat Altın 852 liraya satılıyormuş.)
Tercüman Gazetesi 24 Aralık 1975
Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com