1975 yılında İstanbul Metrosu için yılda 1 milyar lira lazımmış!
1975 yılında devlet problemi haline gelen İstanbul Metrosu için yılda 1 milyar liralık yatırım yapmak lazımmış. Belediye Başkanı Ahmet İsvan ''Metro yapılmazsa İstanbul'un trafiği bir ızdırap olacaktır'' demiş.
İSTANBUL METROSU İÇİN YILDA 1 MİLYAR LAZIM
İsvan <<Metro yapılmazsa İstanbul'un trafiği bir ızdırap olacaktır.>> dedi.
İstanbul'da trafiğin büyük bir mesele haline geldiğini ve gelecek yıllar bunun ızdırabının daha çok hissedileceğini belirten Belediye Başkanı Ahmet İsvan metro proje-
sinin tek çıkar yol olduğunu ve bunun için de yılda 1 milyar liralık yatırım gerektiğini açıklamıştır.
Leningrat Belediye Başkanı Kazakov'un davetlisi olarak Rusya'da iki haftalık ziyarette bulunduktan sonra şehrimize dönen İstanbul Belediye Başkanı Ahmet İsvan, bilhassa metro konusunda incelemelerde bulunduğunu açıklamış ve ''Bugüne kadar çeşitli devletlerden İstanbul Metrosu yapım teklifleri olmuştur. Alman ve Rus metrolarında bir süre tetkiklerde bulundum. Almanya'da metroların zaman zaman yer üstüne çıkmalarına karşılık Ruslar metroyu 60 metre derinden geçirmektedir.
Gelecekte, İstanbul Trafiğini yüklenecek metro için şimdiden tedbir ve çalışmaların başlaması gerektiğini belirten Belediye Başkanı Ahmet İsvan, yılda 1 milyar liralık bir yatırımın gerektiğine işaret ile ''Metro, artık bir devlet sorunu haline gelmiştir. Geçici tedbirler ile İstanbul trafik sorunu çözümlenemez. Şayet şimdiden çalışmalar başlamazsa İstanbullu için trafik, gelecekte bir ızdırap şeklinde tecelli edecek ve evlerimize belki yürüyerek gideceğiz'' şeklinde konuşmuştur.
Pahalı bir yatırım olan ve Fransızlar'ın Mecidiyeköy - Karaköy, Ruslar'ın ise Haliç'i bir köprü ile geçecek olan Yenikapı - Mecidiyeköy metro tekliflerinin şu anda inceleme konusu olduğuna temas eden Başkan İsvan, ''Metro İstanbul için karlı bir yatırımdır. Senede tahminen 3 yüz milyon kişinin taşınacağı İstanbul Metrosu'nda maliyetin düşmesi yolcu taşıma oranına bağlıdır. Ancak metro yapmak demek bu işe para yatırmak demek değildir. İşletme devamlı yatırım gerektirir. Ayrıca metronun Türk sanayisini de ferahlatacağını çeşitli açılardan düşünürsek ekonomimize de katkısı apaçık ortaya çıkar'' demiştir.
(1975 yılında Reşat Altın 852 liraya satılıyormuş.)
Tercüman Gazetesi 19 Eylül 1975
Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com