1982 yılında 2. Boğaziçi Köprüsü Baltalimanı ile Kanlıca arasında yapılacakmış!
1982 yılında 2. Boğaziçi Köprüsü, 5. Beş Yıllık Kalkınma Planı kapsamına alınmış. Köprünün Baltalimanı ile Kanlıca arasında kurulması öngörülmüş. Köprü 8 milyara, 42 kilometre uzunluğundaki çevre yolu ise 30 milyara mal olacakmış.
Yeni Boğaziçi Köprüsü Baltalimanı ile Kanlıca arasında yapılacak
Bayındırlık Bakanlığı, bu bölgelerde yapılandırılmaların durdurulmasını istedi.
5. Beş Yıllık Plan'da yer alacağı bildirilen 2. Boğaziçi Köprüsü'ne bağlanacak çevreyolları 42 kilometreyi bulacak.
Beşinci Beş Yıllık Kalkınma Planı kapsamına alınan İkinci Boğaziçi Köprüsü'nün 8 milyar liraya mal olacağı, bu miktarın 42 kilometre uzunluğundaki çevre yolların yapımıyla 30 milyar lirayı bulacağı sanılmaktadır.
İmar ve İskan Bakanlığı, köprü ayaklarının kurulacağı bölgelerin ''yeşil bant'' olarak belirlenmesine ilişkin Bayındırlık Bakanlığı'nın isteğini incelemeye başlamıştır.
2. BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ 8 MİLYARA ÇIKACAK
İkinci Boğaziçi Köprüsü'nün yapımının büyük ölçüde kesinleştiği, Beşinci Beş Yıllık Kalkınma Planı'nda köprü konusuna da yer verileceği öğrenilmiştir.
Köprünün Baltalimanı ile Küçük Kanlıca Koyu arasında kurulması öngörülmekte, çevre yollarının da 42 kilometreyi bulacağı sanılmaktadır.
Bayındırlık Bakanlığı'nın İmar ve İskan Bakanlığı'na bir yazıyla başvurarak İkinci Boğaz Köprüsü'nün yapılmasını öngörülen bölge içindeki yapılanmaların durdurulmasını istedi ve bu alanın kamulaştırma masraflarını artırmaması için Büyük İstanbul Nazım Planı'nda ''yeşil bant'' olarak işlenmesini önerdiği bildirilmiştir.
Verilen bilgeye göre, 2. Boğaziçi Köprüsü'nün ön etüdü, I. Boğaziçi Köprüsü'nü yapan Freman-Fox adlı İngiliz firmasınca yapılarak, Karayolları Genel Müdürlüğü'ne teslim edilmiştir. DPT'nin de olumlu görüş belirtmesi üzerine, köprünün Beşinci Beş Yıllık Kalkınma Planı'nda yer alması sağlanmıştır.
Ön etüd raporuna, Baltalimanı ve Küçük Kanlıca Koyu arasında yapılacak köprü 8 milyar liraya mal olacak, maliyet 42 kilometrelik çevre yollarıyla birlikte 30 milyar liraya ulaşacaktır.
Birinci Boğaziçi Köprüsü 22 kilometrelik çevre yollarıyla birlikte 3 milyar liraya mal olmuştu.
(1982 yılında Reşat Altın 14 bin 548 liraya satılıyormuş.)
Milliyet Gazetesi 12 Haziran 1982
Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com