1986 yılında Fransızlar, Tüpgeçit'i yap-işlet-devret yöntemiyle inşa etmek istemiş!
1986 yılında Harem-Sarayburnu arasında, deniz altında açılacak, Yenikapı ile Söğütlüçeşme arasında inşa edilecek 12 kilometre uzunluğundaki tüneli, Fransız Bouygues firması ''yap-işlet-devret'' yöntemiyle inşa etmek istemiş.
Söğütlüçeşme ile Yenikapı arasında yapılacak
TÜPGEÇİT PAZARLIĞI
Manş Denizi altında tünel açma ihalesini kazanan Fransız Bouygues firması, İstanbul Belediye Başkanı Dalan'a, inşaatla ilgili bir ''niyet mektubu'' verdi.
Tüpgeçit pazarlığı
Abdullah ÖĞÜLMÜŞ
BOĞAZİÇİ ''tünel yolu'' pazarlık masasında...
Harem-Sarayburnu arasında, deniz altında açılacak, Anadolu girişi Söğütlüçeşme'de, Avrupa girişi de Yenikapı'da yer alacak 12 kilometre uzunluğundaki tüneli ''yap-işlet-devret'' yöntemiyle inşa etmek isteyen Fransız Bouygues firmasının Başkan Vekili Jean C. Bouygues İstanbul'a geldi ve Belediye Başkanı Bedrettin Dalan'a inşaatla ilgili bir ''niyet mektubu'' verdi.
Belediye Başkanı Bedrettin Dalan, Asya-Avrupa tünel yolunun planlanan çağdaş İstanbul'un bir parçasını oluşturacağını ve ön etüdlerinin tamamlanmak üzere olduğunu belirterek, şöyle dedi:
''Manş Denizi altında tünel açan Fransız Bouygues firmasının niyet mektubuna biz de bir niyet mektubu ile karşılık verdik. Böylece pazarlık başlamış oldu. Firma, tüneli, eğer pazarlıkta anlaşabilirsek, mümkün olacak en kısa zamanda inşa edecek.''
Bu arada, Fransız Bouygues firmasının Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Jean C. Bouygues ve Yönetim Kurulu üyesi Michel Cote, Belediye Başkanı Bedrettin Dalan'a verdikleri iyi niyet mektubunda tüneli 30 yıl işletmek koşuluyla Fransız sermayesiyle inşa edebileceklerini bildirdiler.
Dalan'ın mektubu
Belediye Başkanı Bedrettin Dalan ise Bouygues firmasına verdiği karşı niyet mektubunda, ''Yap-işlet-devret modelini kabul ettiklerini'' belirtti ancak, ''İşletme süresinin 30 yıl altında tutulmasını'' istedi.
Dalan, bir sorumuz üzerine, ''İşletme süresi için makul bir süre belirlediklerini, ancak bunu açıklamayacaklarını'' söyledi. Fransız Bouygues firması, 50 kilometre uzunluğundaki Manş Denizi tünel inşaatını, 50 yıl işletme hakkı karşılığı yapıyor.
(1986 yılında Reşat Altın 68.390 liraya satılıyormuş.)
Milliyet Gazetesi 27 Haziran 1986
Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com