1991 yılında Boğaziçi Köprüsü 24 milyar liraya onarılmış!
1973 yılında hizmete açılan Boğaziçi Köprüsü, 18 yıl sonra, 1991 yılında onarıma alınmış. 1973 yılında 516 milyon liraya mal olan köprü, 18 yıl sonra maliyetinin tam 46 katına onarılmış.
516 milyona mal olan Boğaziçi Köprüsü 24 milyara onarıldı
İste korkunç, enflasyonun akıl almaz göstergesi... 1973 yılında, yani tam 18 yıl önce 516 milyon liraya mal olan Boğaziçi Köprüsü'nün, geçenlerde tamamlanan onarım işine 24 milyar lira harcandı. Yani, maliyetinin tam 46 katı...
516 milyona mal olan Boğaziçi Köprüsü, 24 milyara onarıldı
AVRUPA ile Asya'yı birleştiren ilk karayolu bağlantısı olan ve 1973 yılında yaklaşık 516 milyon liraya mal olan Boğaziçi Köprüsü'nün, 18 yıl sonra onarımı için 24 milyar lira harcandı. Böylece köprü, maliyetinin 46 katı masraf yapılarak yenilenmiş oldu.
Hizmete girdiği 30 Ekim 1973 yılında günümüze kadar büyük bakım ve onarım görmeyen köprü, paslanma ve kaynak çatlakları olması nedeniyle geçen Ağustos ayında bakıma alınmıştı. Yaklaşık 3 ay süren çalışmalar sonucunda köprü, önceki gün tam kapasite ile hizmete girdi.
Köprünün yapımında çalışan 2 İngiliz uzmanın da katıldığı bakım çalışmalarında 400 işçi, günde ortalama 20 saat çalıştı. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ndeki izolasyonun aynısı Boğaziçi Köprüsü'ne de yapıldı. Emektar köprüdeki paslanan yerler ve kaynak çatlakları onarıldı. Bu arada eskisinden daha sağlam olması için yüzeyine sıcak çinko kaplama ve 3 kat izolasyon katmanı uygulandı. Bunun üzerine de mastik asfalt kaplaması yapıldı.
(1991 yılında Reşat Altın 356.517 liraya satılıyormuş.)
Hürriyet Gazetesi 16 Kasım 1991
Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com