1992 yılında İstanbul Metrosu'nun Şişli-4. Levent hattının temeli atılmış!
1992 yılında Taksim-4. Levent arasında yapımı planlanan İstanbul Metrosu'nun Şişli-4. Levent hattının temeli atılmış. 625 milyar liraya ihale edilen dört kilometrelik metro inşaatında üç istasyon bulunacakmış.
Adım adım metro
İstanbul'da Şişli-4. Levent arasında yapımı planlanan metro hattının ikinci bölümünün temeli dün atıldı. Sözen, ''100 yıllık özlem gerçekleştiriliyor'' dedi.
İSTANBUL - MİLLİYET
TAKSİM-4. Levent arasında yapılacak olan yedi kilometrelik İstanbul Metrosu'nun Şişli-4. Levent hattının temeli, dün İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Prof. Dr. Nurettin Sözen tarafından atıldı. 625 milyar liraya ihale edilen dört kilometrelik metro inşaatında üç istasyon bulunacak.
Temel atma töreninde konuşmasına ''Dünyada ilk metroyu yapan ülke biziz'' diye başlayan Sözen, şunları söyledi:
''Fakat o günden beri hiç gelişme kaydedilmedi. 100 yıllık özlem, bugün gerçekleştiriliyor. İstanbul'un trafik ve ulaşım
sorununu çözmek için 2000'li yılları düşünerek metroyu gerçekleştiriyoruz. Duraklarda ayaklarına kara sular ininceye kadar bekleyen İstanbulluların bu çilesini yavaş yavaş hafifletmeye başladık.''
Dünyada nüfusu bir milyonu aşan kentlerde metro olduğuna değinen Sözen, ''Taşkent'te bile toprağın altı örümcek ağı gibi metroyla dolu. Bunu gerçekleştirmek zaman alacak'' dedi ve şöyle devam etti:
''Hava kirliliğini doğalgaz ve raylı ulaşımla çözeceğiz. Bir çok otobüsü de doğalgazla çalışır hale getireceğiz. Dünya Bankası ile önümüzdeki günlerde 18.5 trilyonluk proje anlaşması yapacağız. Marmara'yı kurtarmak için projeler hazırlandı. Beş yerde tam biyolojik arıtma sistemi kuracağız. Bunların ilki Tuzla'da yapılacak ve 2.5 milyar liraya mal olacak. Bunun yanında musluklardan akan suyun temizlenmesi için boruları değiştiriyoruz. Aksaray-Sirkeci tramvay hattının 21 Ekim'de Topkapı'ya, ileride ise Kabataş'a ulaşacak.''
(1992 yılında Reşat Altın 560.227 liraya satılıyormuş.)
Milliyet Gazetesi 15 Ekim 1992
Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com