Emlakta Nostalji

1992 yılında İstanbul tramvaylı günlere dönüyormuş!

1992 yılında İstanbul'da ulaşımı halletmek için İstanbul tekrardan tramvaylı günlere dönüyormuş. Saatte yaklaşık 10 bin kişi taşıyacak, 4 kilometre uzunluğundaki Sirkeci-Aksaray tramvay hattı projesinin keşif bedeli 16 milyar liraymış.



Ulaşımı halletmek için 


İstanbul tramvaylı günlere dönüyor


Sirkeci-Aksaray tramvay hattı çalışmaları hızla ilerliyor. Projenin keşif bedeli 16 milyar lira. İlgililer, tramvayların devreye girmesi ile vatandaşın ulaşım sıkıntısının hafifleyeceğini, trafiğin de tıkanıklıktan kurtulacağını ifade ettiler. Projenin nisan ayı ortalarında tamamlanacağı belirtildi.




İstanbul tramvaylı günlere


    Halit ÇELİK


    İSTANBUL, (Tercüman) - Sirkeci-Aksaray arasında devam eden ray döşeme inşaatı İstanbullular'a yeniden tramvay hayalini kurdurmaya başladı. 1940'lı yıllarda şehir içinin vazgeçilmez ulaşım aracı olan, ancak daha sonra kaldırılan ve tarih haline gelen tramvay için şimdi yeniden döşenen raylar, İstanbullular'a nostalji heyecanı veriyor. Tramvayın yeniden hizmete gireceği günü sabırsızlıkla bekleyen İstanbullular, ''İnşaatı bizi rahatsız etse de, hiç olmazsa hayalini kurmaya başladık. Duran trafikte beklemekten kurtulacağız'' diyorlar.

   Çok hızla devam eden bir proje olarak nitelendirilen Sirkeci - Aksaray tramvay hattı çalışmalarında 20. güne gelindi. Kısa dönem içerisinde yaklaşık bir kilometre ray döşenen tramvay yolunun şehir trafiğine ve ulaşımına büyük katkısı olacağını belirten yetkililer, bu projenin nisan ayı içerisinde İstanbullular'ın hizmetine gireceğini söylediler.

   Yapı Merkezi A.Ş tarafından yapılmakta olan, projenin keşif bedeli yaklaşık 16 milyar lira. Aksaray-Sirkeci arasında 4 kilometre uzunluğunda olacak olan tramvay hattında iki hat bulunacak. Aksaray-Beyazıt arası tercihli yol olarak tanzim edilecek. İstanbul Üniversitesi Kimya Fakültesi önünde ise yeni bir kavşak düzenlemesi yapılacak. Geliş ve gidiş olmak üzere ilk etapta 8 adet önden ve arkadan kumandalı motris çalışacak. Vagonlar 250 kişilik olup, motrisler 5'er dakika arayla karşılıklı olarak hareket edecekler. Proje tamamlandığında, Sirkeci-Aksaray hattında saatte yaklaşık 10 bin yolcu taşınacak.

   Aksaray Hızlı Tramvay İstasyonu'ndan başlanacak Laleli-Beyazıt Meydanı-Çarşıkapı-Çemberlitaş-Sultanahmet hattında Gülhane Parkı önüne kadar geliş-gidiş çift hat olacak. Bundan sonra Gülhane Parkı'nın önünden Sirkeci arası Muradiye Caddesi'nden gidiş, Ebusuut Caddesi'nden dönüş olmak üzere tek hat olarak çalışacak.


(1992 yılında Reşat Altın 560.227 liraya satılıyormuş.)


Tercüman Gazetesi 14 Ocak 1992



Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com