Emlakta Nostalji

1999 yılında Boğaz'a doğalgaz boru hattı!

1999 yılında İGDAŞ, İstanbul'un bir yakasından diğer yakasına denizin dibine döşenecek boru hattıyla doğalgaz götürmeye hazırlanıyormuş. Baltalimanı-Paşabahçe arasında yapılması planlanan proje 2.2 trilyon liraya mal olacakmış.



2.2 trilyon liraya mal olacak proje Baltalimanı ile Paşabahçe arasında kurulacak


Boğaz'a doğalgaz boru hattı


Yaklaşık 2.2 trilyon liraya mal olacak proje ile Paşabahçe Cam Fabrikası ile Beykoz'daki yeni yerleşim alanlarına doğalgaz verilecek.


    Boğaz'da tüpgeçit tartışmaları sürerken, İGDAŞ (İstanbul Gaz Dağıtım Anonim Şirketi) İstanbul'un bir yakasından diğer yakasından diğer yakasına denizin dibine döşenecek boru hattıyla doğalgaz götürmeye hazırlanıyor. 

    Baltalimanı-Paşabahçe arasında yapılması planlanan doğalgaz hattı sayesinde öncelikle Paşabahçe Cam Fabrikası'nın enerji gereksinimi karşılanacak ve Beykoz çevresindeki yeni yerleşim alanlarına da doğalgaz sağlanacak. Böylece, bölgede, kömür tüketiminden kaynaklanan hava kirliğinin kuzey rüzgarlarıyla İstanbul'un havasını kirletmesinin de önüne geçilmiş olacak. Projenin 7 milyon dolara (yaklaşık 2.2 trilyon lira) mal olacağını belirten İGDAŞ Genel Müdürü Fuat Şengül, Hürriyet'e konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamasında şunları söyledi: 

    ''Baltalimanı'ndan, Paşabahçe'ye geçeceğiz. 7 milyon dolarlık bu projeyi fizibıl (yapılabilir) kılan mesele de Paşabahçe Cam Fabrikası'nın yıllık yarım milyon metreküplük doğalgaz tüketimi. Onlar da çevreyi kirletmekten yana yaşadıkları problemi çözmüş olacaklar ve şu anda kullandıkları yakıttan da yüzde 40 daha ucuz olan doğalgaza geçerek, bu projeye ödeyecekleri paranın 1-1.5 sene içersinde geri dönüşümünü sağlamış olacaklar. Projeyi ihale aşamasına getirdik. Bunu yapan uluslararası firmalar var. Borular dışarıda imal ediliyor, birbirine kaynaklanıyor, getirilip, çekilerek denizin altında döşeniyor. Bir haftada Boğaz geçişi sağlanabiliyor. Beykoz ilçesine ve çevredeki villa ve toplu konutlara da doğalgaz getirilmiş olacak. Hem ülke ekonomisine katkı olacak, hem de Boğaz'dan İstanbul'a çökecek hava kirliliğini önlemiş olacağız.''

    Şengül, gelecek yıllarda Bakırköy-Kadıköy, Maltepe-Adalar arasında iki deniz geçişi daha yapmayı planladıklarını anlattı.   Kemal DİYARBEKİR


(1999 yılında 1 dolar 321.000 liraya, Reşat Altın ise 29.000.000 liraya satılıyormuş.)


Hürriyet 13 Ocak 1999



Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com