İmar

20 soruda imar affı başvurusu 2018!

İmar affından yararlanmak isteyenlerin müracaat alımları bugün saat 13:00 itibari ile başladı. 

İmar barışı başvuruları bugün itibari ile başladı. Başvurular 31 Ekim'e kadar devam edecek. Başvuru bedeli ödemeleri ise Aralık 2018 tarihine kadar yapılabilecek. İmar barışı ile imara aykırı yapılara yapı kayıt belgesi alınabilecek. Bu yapılar hakkındaki yıkım ve para cezalarından da vezgeçilecek.

 

Peki, imar barışı başvuruları nereden yapılacak? İmar barışı başvuruları nasıl yapılacak? İşte 20 soruda imar affı başvurusu 2018..

 

1- İmar affı başvurusu nereden yapılıyor?

İmar affı başvuruları e-devlet üzerinden yapılabiliyor. Geçerli e-devlet şifresinin olması gerekiyor.

2- E-devlet şifresi olmayanlar ne yapacak? 

E-devlet şifresi olmayanlar şifre yoksa en yakın PTT şubesinden 2 TL ücret karşılığında şifre edilinebiliyor. İnteraktif bankacılık şifresi ile de ücretsiz olarak e-devlet kapısına erişim sağlanabiliyor.

3- E-devlette cep telefonu bilgisi gerekli mi?

Başvuru sürecinde doğru bilgi akışının sağlanabilmesi için, e-devlette cep telefonu bilgisinin doğru ve güncel olması gerekiyor. Ayrıca e-posta adresinin de sisteme kayıtlı olması durumunda daha detaylı bilgilendirmelerin de e-posta yolu ile iletilmesi mümkün oluyor.

4- E-devlette imar affı başvuru nasıl başlatılıyor?

Başvurunun başlatılabilmesi için e-devlet sistemine TC Kimlik No ve e-devlet şifresi ile giriş yapılması gerekiyor. Anasayfada yer alan imar barışı yönlendirmesini tıklayarak hizmete erişim sağlanabiliyor. İmar barışı kayıt ve sorgulama bağlantısına tıklayın. Açılan alandaki yeni başvuru butonuna tıklayarak başvurunuzu başlatabilirsiniz.

5- Ekrana açılan sayfada ne yapılacak?

İlk olarak başvuru bilgilendirmesini okuyun ve onay kutusunu işaretledikten sonra devam et butonuna tıklayın. Başvurunuzun geçerli olabilmesi için girdiğiniz bilgilerin doğru ve eksiksiz olması gerekiyor.

6- İkinci sayfada hangi bilgiler isteniyor?

Başvurunun ikinci sayfasında müracaat sahibine ait bilgiler girilir. Bu bölümlerden bazıları e-devlet kapısındaki kayıtlılardan otomatik olarak yazılmış olacaktır. Bu sayfadaki bağlantılara tıklayarak cep telefonu ve e-posta bilginizi güncelleyebilirsiniz.

7- İmara aykırılık nasıl belirtilecek?

Aykırılığın kapsamını mevcut seçeneklerden seçin. Bağımsız bölüm veya yapının tamamı seçeneklerinden birini seçmeniz durumunda açılan yapının kullanımına uygun olan seçeneği tıklayın. Seçenekler: Konut ve ticari. Devam et butonunu tıklayarak sonraki aşamaya geçebilirsiniz. -

Yapıya ait bilgiler doğru ve eksiksiz bir şekilde verilir. Yapının cadde, sokak veya bina numarası bilgileri mevcut listede görünmüyorsa kendiniz girmek için ilgili kutucuğu işaretleyerek güncel bilgileri girebilirsiniz.

8- Ada, parsel, bağımsız bölüm bilgileri de isteniyor mu?

Yapuya ait ada, parsel, bağımsız bölüm bilgilerin de yazılması isteniyor. Bu bilgilerin yapıya ait tapuda yazan bilgilerle aynı olması gerekiyor.

9- Yapı ile ilgili başka hangi bilgiler isteniyor?

Bağımsız bölüm alanı, toplam yapı alanı, arsa yüzölçümü alanları, metrekare birimine uygun olarak giriliyor. Arsa birim değeri alanına yapının bulunduğu yerin belediyesi tarafından belirlenen emlak vergi değerine esas birim değeri giriliyor.

10- Arsa birim değeri bilinmiyorsa, nereden öğreniliyor?

Arsa birim değerini ilgili belediyenin web sitesinden veya belediyeye müracaat ederek öğrenebilirsiniz. 

11- Aykırılık nasıl yazılacak? 

Yapı sınıfını da doğru şekilde seçtikten sonra aykırılığın niteliği bölümüne söz konusu yapının imar barışı kapsamına alınması ile ilgili gerekli görülen açıklamayı girebilirsiniz.

12- Başvuruda fotoğraf gerekecek mi? Fotoğraflar nasıl olacak?

Başvurunuza yapıya bir veya iki farklı fotoğraf yüklemeniz gerekmektedir. Bu fotoğraflardan ilki binanın dış cephe fotoğrafı olmalıdır. Varsa ikincisi de imara aykırılığı göstermelidir. Fotoğrafların dosya uzantıları başvuru formunda belirtilen kriterlere uygun olmalıdır: .jpg - .jpeg - .png

13- Yapıya ait bilgiler tamamlandıktan sonra ne olacak?

Yapıya ait bilgiler sayfasını tamamladığınızda devam et butonuna tıklayın. Başvurunuz kapsamında girmiş olduğunuz bilgiler toplu şekilde size gösterilecektir. Girdiğiniz bilgileri dikkatle inceleyerek kontrol edin. Bu önizleme ekranında başvuru numaranızı görebilirsiniz. Bilgilerinizi dilerseniz değiştirebilir, veya doğru olduğundan eminseniz başvurunuzu tamamlayabilirsiniz.

14- Başvuru ne zaman işleme alınacak?

24 saat içinde başvurular işleme alınacak. Başvurunuz alındı bilgisi ve ödemeniz gereken miktar SMS ile cep telefonunuza ve e-devlet kapısında kayıtlıysa e-posta adresinize gönderilecek.

15- Başvuru yapıldıktan sonra güncelleme yapılabilecek mi?

Başvurunuz alıntıktan sonra ihtiyaç duymanız halinde ilgili başvurunuzu bir kereye mahsus olmak üzere güncelleyebilirsiniz. 

16- Ödeme ne zaman ve nasıl yapılacak?

Ödemenizi Bakanlığın ilan ettiği bankanın ilgili hesap numarasına banka şubesinden veya internet bankacılığı aracılığı ile gerçekleştirebilirsiniz. Başvuru numaranız bankaya ödeme yapılırken ödeme açıklamasında mutlaka yer almalıdır. 

17- Yapı kayıt belgesi ne zaman düzenlenecek?

Ödeme gerçekleştikten sonra yapınız için sistem tarafından bilgi kontrolü gerçekleştirilir. Yapı kayıt belgesi oluşturulur.

18- Yapı kayıt belgesi hakkında haber verilecek mi?

Bu aşamada belgenizin oluşturulduğu bilgisi SMS ile cep telefonunuza ve e-devlette kayıtlıysa e-postanıza iletilir.

19- Yapı kayıt belgesi nereden alınacak?

Yapı kayıt belgenizi e-devlet kapısı üzerinden bilgisayarınıza kaydedebilirsiniz. 

20- İmar affı başvurusunu e-devletten yapamayanlar ne yapacak?

E-devlet kapısı üzerinden imar affı başvurusunu yapamayanlar Çevre ve Şehircilik Bakanlığı İl Müdürlüklerine müracaat edebilecek.


32 soruda imar barışı yönetmeliği 2018!


Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com