23 / 11 / 2024

200 milyon Euro'luk ankastre cihaz pazarı iştah kabartıyor

200 milyon Euro'luk ankastre cihaz pazarı iştah kabartıyor

Türkiye'de 200 milyon Euro olarak hesaplanan ankastre cihaz pazarı, yüzde 25 büyüme hızıyla pek çok şirketin dikkatini çekerken, konut sektöründeki hareketlilik de sektörün büyümesini hızlandırıyor. 2.5 milyar Euro olan Türkiye beyaz eşya pazarının sadece




Türkiye'de 200 milyon Euro olarak hesaplanan ankastre pazarı, yüzde 25 büyüme hazıyla pek çok şirketin dikkatini çekerken, konut sektöründeki hareketlilik de sektörün büyümesini hızlandırıyor. Bir çok Avrupa ülkesinde ankastre ürünler genel pazarın yüzde 50'den fazlasını oluştururken Türkiye'de pazarın sadece yüzde 7'sine karşılık geliyor. Bunun sonucunda, ankastre cihaz pazarının gelecek yıllarda da hızlı büyümesini sürdürmesi bekleniyor. İtalya'da ankastre ürünlerinin kullanım oranı yüzde 90 civarında. Türkiye'de kullanım oranının yüzde 50'ye çıkması, 2.5 milyar Euro'luk beyaz eşya pazarının en az yarısı anlamına geliyor.

5.4 milyon ürün satışı

Siemens Satış Direktörü Haluk Çelebioğlu solo ürün satan beyaz eşya pazarına göre ankastre ürün pazarının yüzde 20 daha fazla büyüdüğünü, sektörde 23'e yakın firmanın faaliyet gösterdiğini söyledi. Her yıl yüzde 25 büyüyen ankastre ürün pazarının pek çok şirketin ilgisini çektiğini anlatan Çelebioğlu, "Ancak sadece pazara kaliteli ürün sunan, güçlü satış ağı ve satış sonrası hizmete sahip firmalar ayakta kalacak. Toplam beyaz eşya pazarının büyüklüğü 5 milyon 400 bin adete ulaştı. Ankastre ürünlerse bunun yüzde 4'ünü oluşturuyor." 

2000 yılı milat oldu

Türkiye'de 2000'li yıllara kadar ankastre cihaz kullanım oranının yüzde 2-3 seviyelerinde olduğuna ve şu anda beyaz eşya pazarının yaklaşık yüzde 5'ini oluşturduğuna değinen Çelebioğlu, 2000 yılından sonra pazarın büyümesinin hızlandığını kaydetti. Çelebioğlu "Bu oran fırın grubunda (ankastre fırın, davlumbaz ve ocak olarak bakabiliriz) yüzde 10'nu geçerken, örneğin buzdolabı grubunda ankastre ürünler küçüklüklerinden ötürü veya çamaşır makineleri Türkiye'de genelde mutfakta değil banyoda yer aldıkları için çok az talep görüyorlar. Dolayısıyla ankastrenin genel ortalaması hálá düşük görünüyor" diye konuştu.

Yüzde 35 Pazar Payı

Siemens'in, 2006 yılında ankastre ürün grubu bazında yüzde 35-55 arasında değişen paylarla pazar liderliğini sürdürdüğünü belirten Çelebioğlu, tüketiciye satış oranına bakıldığında ise ankastre cihazlar konusunda pazar paylarının ortalama yüzde 40 olduğunu söyledi. Çelebioğlu, 2006'ya kıyasla solo ürünlerde de yükselişe devam ettiklerini vurgulayarak şunları söyledi: "Geçen yıla göre kıyasladığımızda solo fırın satışımız yüzde 15, ankastre fırın satışımız da yüzde 30 oranında arttı. 2005 ile kıyasladığımızda planlarımızın yüzde 20 üzerinde bir performans kaydettik. Bu artış oranını 2007 yılına da taşıyacağımızı öngörüyor, pazardaki büyüme trendimizi bu yıl da artırarak sürdürmeyi hedefliyoruz. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde satış ciromuzun yarısını ankastre ürünlerle gerçekleştireceğimize inanıyoruz. Bu açıdan bakıldığında genel pazarda da ankastrenin büyüyeceğini söyleyebiliriz. Sonuçta pazara paralel büyümeyi baz alsak bile bu durum ankastre cihaz pazarının genel pazarın yüzde 20'sine ulaşacağı anlamını taşıyacaktır."

Ağaoğlu'na tek kalemde 20 bin cihaz verdik

Haluk Çelebioğlu Ağaoğlu'na geçen aylarda yaptıkları satışla ilgili şu bilgileri aktardı: "Ağaoğlu ile bugüne kadar Türkiye'de tek seferde gerçekleştirilmiş olan en büyük cihaz satınalımını imzaladık. My World ve Eltes Güneşi projelerindeki yaklaşık 5 bin konuta cihaz verdik. Bunların her birinin ortalama 4 üründen oluşan setler olduğunu düşünürseniz yeni konut projelerinin bu konudaki önemi ortaya çıkıyor."

Konuttaki hareketlilik ankastreyi büyütüyor

Avrupa'dan gelen yeni akımlarla birlikte toplu konut projelerindeki mimari yaklaşımların mutfakları ailelerin yaşayabileceği alanlar haline çevirdiğini belirten Haluk Çelebioğlu "Böyle olunca mutfaklar mobilyalarla döşenmeye başlandı. Ankastre cihazlar birebir mobilyaya oturmaları nedeniyle mutfaklarda hem hijyenik bir ortam, hem de mobilya ile kusursuz bütünlük sağladı. Bu oluşan tablo insanların her türlü ihtiyacına cevap veren çözüm haline geldikçe bizim de satışlarımızı arttırdı" şeklinde konuştu. Söz konusu eğilimin devam etmesini beklediklerini anlatan Çelebioğlu "Bugün gerçekleşen tüm projelerde mutfakların markalı veya markasız ankastre cihazlar öngörülerek tasarlandığını görüyoruz. Bu insanlarda yeni bir stilin oluşmasına neden oldu. Bireysel mutfak yenilemelerinde bile aynı yaklaşımı tespit ediyoruz" dedi.

DEMET CENGİZ BİLGİN/HÜRRİYET

 


Geri Dön