2002 yılında Üçüncü Boğaz Köprüsü'ne Sarıyer Belediyesi sahip çıkmış!
2002 yılında Arnavutköy-Kandilli arasında yapılması planlanan üçüncü köprü projesine Sarıyer Belediyesi sahip çıkmış. Belediye, köprünün Beykoz ile Sarıyer arasında yapılmasını ilgili bakanlıklara teklif ederek birçok kazanımlar elde edileceğini savunmuş.
3'üncü köprü için yeni öneri: Sarıyer-Beykoz
Sarıyer Belediye Başkanı Sedat Özsoy, Turizm ve Bayındırlık bakanlıklarına bir proje sundu: 3'üncü Boğaz köprüsü Sarıyer'e yapılsın...
Amaç: Karadeniz kıyı şeridini canlandırmak ve Arnavutköy-Kandilli projesindeki trilyonluk istimlak bedellerinden kurtulmak
Bekir BATU - SHA
Arnavutköy-Kandilli arasında yapılması planlanan ve yaklaşık 3.5 yıldır başta Arnavutköylüler olmak üzere birçok kesimin tepkisini çeken üçüncü köprü projesine Sarıyer Belediyesi sahip çıktı.
Sarıyer Belediye Başkanı Sedat Özsoy, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı ile Turizm Bakanlığı'na sürpriz bir proje göndererek üçüncü köprünün Sarıyer'e yapılmasını önerdi. Kendisinin hazırladığı projeyi her iki bakanlığa da sunan Özsoy, projenin gerçekleşmesi halinde devletin çok az bir maliyetle birçok kazançlar elde edeceğini savundu.
TURİZM GELİŞİR
Projeye göre, üçüncü köprünün Sarıyer Rumelikavağı Havantape Mevkii ile Beykoz arasında yapılması planlanıyor. Projenin en büyük özelliği ise çevre yolunun İstanbul'un Karadeniz sahil şeridi boyunca uzanması.
Söz konusu projeye göre Beykoz'dan Alacalı, Şile ve Yeşilçay'a kadar uzanacak köprü bağlantı yolu, Sarıyer tarafında tüm sahil şeridi boyunca devam edecek. Köprünün Sarıyer Rumelikavağı ayağından uzanacak E-5 tipi bir yol ise Kumköy, Kilyos, Ağaçlı, Terkos, Karacaköy, Kıyıköy, İğneliada ve Limanköy'e kadar uzanacak.
Arnavutköy halkını üçüncü köprü stresinden kurtaracaklarını da belirten Özsoy, köprü için bu bölgenin seçilmesinin nedenlerini şöyle sıraladı:
Bu bölgede yapılacak köprü için yüzlerce evin yıkılmasına gerek kalmayacak. Köprünün geçeceği Rumelikavağı ile Beykoz kısmı orman bölgesinde kaldığı için çok az sayıda ev bulunuyor. Oysa Arnavutköy ve Kandilli hattına yapılacak olası bir boğaz köprüsü için, sadece köprü ayaklarında yüzlerce ev yıkılmak zorunda kalacak. Devlet trilyonlarca lira istimlak bedeli ödemeyecek.
Bu köprü ağır vasıtalarca kullanılırsa İstanbul trafiğinde büyük rahatlama olacak.
Yol Tekirdağ'a kadar Karadeniz sahil şeridi boyunca uzatılırsa bu bölgedeki sahil şeridi hem turizme hem de ticarete açık hale gelecek.
Köprülere bağlanacak ve sahil şeridi boyunca uzanacak E-5 tipi bir yol, o bölgede yaşayan binlerce vatandaşın ekonomisini de olumlu etkileyecek. Araziler değerlenecek, ticaret artacak ve turizm gelişecek.
Burası Boğaz'ın en dar yerlerinden biri. Arnavutköy-Kandilli hattına göre daha dar bir bölge.
Devlet bu projeyi yaptırmak için anlaşacağı müteahhit firmaya ödeme yapmak yerine, Karadeniz'e kıyı bölgedeki hazine arazilerini belli bir süreliğine turizme açma fırsatı verebilir. Böylece devlet, köprü ayaklarına bağlanacak sahil şeridi yolunu trilyonlarca lira ödemeden sıfır maliyetle yapmış olacak. Buna karşılık da müteahhit firma, sahil şeridindeki hazine arazilerini turizme kazandırmış olacak.
Bu bölgede yapılacak bir köprü, boğazın başka yerinde yapılacak bir köprüye nazaran çok daha az tepki çeker. Çünkü getirisi çok fazla...
Sabah 8 Temmuz 2002
Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com