01 / 09 / 2024

2009 perakende için iyi başladı

2009 perakende için iyi başladı

Küresel mali krize rağmen perakende sektörü 2009'dan umutlu.



Sektörün önemli zincirlerinden Tesco Kipa'nın İcra Kurulu üyesi Yılmaz Attila, 2009 yılının perakende sektörü için iyi başladığını, ekonomik yavaşlamanın gıda sektöründeki satışlarda önemli denebilecek azalma ve düşüşlere yol açmadığını söyledi. Attila, sektörde yoğun bir rekabetin olduğunu ve herkesin bulunduğu noktayı korumaya çalıştığını kaydetti.

Yılmaz Attila, yaşanan ekonomik krizin perakende sektörüne yansımasının 2001'deki krizle çok paralel olmayacağı görüşünde. Attila, 2001'de Türkiye'de maliyet enflasyonunun çok öne çıktığını, bir gecede doların yükseldiğini, kurların aşırı oynak olduğunu ve 2001 yılının üreticilerin sattıklarını yerine koyamadıkları bir dönem olduğunu ifade etti. Attila, "2009'da Türkiye'de maliyet enflasyonu yok, dünyada da yok. Zaten dünyada deflasyonist bir baskı var. Türkiye'de de bu eğer devam ederse enflasyonun düşmesi, çok büyük bir tehlike, yani deflasyon çok ciddi bir tehlike olarak ortaya çıkacak." dedi. Türkiye'deki hiçbir üreticinin 'mal üretmeyip satmayacağım' diyemeyeceğini vurgulayan Attila, fiyatların biraz daha düşeceğini tahmin ediyor. Türkiye'de 33 hipermarket ve 60'ın üzerinde ekspres mağazaları bulunduğunu dile getiren Attila, Türkiye'de ve dünyada büyümelerini sürdürdüklerini kaydetti. ABD'de yüz mağazayı geçtiklerini vurgulayan Attila, şu anda Uzakdoğu'yu pazar olarak gördüklerini kaydetti. Attila, "Perakende eşittir nüfus, nüfus nerede çok ise orada olmakta fayda var." diye konuştu. Attila, dünyadaki Tesco mağazalarının yıllık cirosunun 95 milyar dolar seviyelerinde olduğunu belirterek, "2008 Türkiye ciromuzun ise 1,2-1,3 milyar lira seviyelerinde olmasını bekliyoruz." dedi.
Zaman

Geri Dön