26 / 12 / 2024

2010 yılında AVM ciroları yüzde 10 artacak

2010 yılında AVM ciroları yüzde 10 artacak

Alışveriş  Merkezi Yatırımcıları Derneği, AYD, 2009 yılını değerlendirdi ve 2010 yılı için üyelerinin beklentilerini açıkladı...



2009 yılında toplam AVM sayısı 238'e çıkarken, kiralanabilir alan %14 artış ile 5.670.000m²'ye ulaştı. Açılan 25 AVM ile sektöre yaklaşık 700.000 m2 ilave olurken, açılışların %80'i  Ankara  ve İstanbul'da gerçekleşti. 1000 kişiye düşen kiralanabilir alan 78m²ye ulaştı.Türkiye'de halen 81 ilimizin 42'sinde AVM olmadığı da vurgulandı.


Cirolar... 


Cirolarda ise, ilk altı ayda yaşanan ciddi daralmaya rağmen özellikle Eylül ayından itibaren gerçekleşen artışlar ile 2008'e göre yıl toplamında m2 bazında %4 artış gerçekleşti. Eylül ve Kasım ayı ciroları m2 bazında geçen yıla oranla %13 arttı. 2008de 18 milyar TL olan toplam AVM ciroları, açılan AVMlerin de etkisi ile %18 artışla 22 milyar TL'ye ulaştı. 


Ziyaretçi Sayısı


Ziyaret sayılarında ise AVM sayılarındaki artışa ve ekonomik krize rağmen, m2 bazında düşüş yaşanmadı. 2009 senesinde toplam ``1 milyar'' ziyaret ile önemli bir eşik aşıldı.


AYD Başkanı Hakan Kodal, 2010 yılı ile ilgili yaptığı değerlendirmelerle ilgili olarak; söyledi: "En zor dönem geride kaldı. 2010 yılına umutlarla giriyoruz. Üyelerimiz arasında yapmış olduğumuz anket çalışmasına göre AVM sektöründe cirolarda m2 bazında %10 artış beklenirken, ziyaret sayılarında m2 başına %8 artış hedefleniyor. 2010 yılında finansman ve talep tarafındaki sorunların tam anlamı ile çözülmemesi beklenmekle birlikte, yeni açılacaklarla birlikte AVM sayısı %12 artışla 270'e çıkabilir. AVMlerin toplam cirolarının ise yeni açılacak AVMlerin de katkısı ile %22 artışla, 27 milyar TL'ye ulaşmasını bekliyoruz'' dedi.


AYD Hakkında Bilgi...


Resmen 2009 yılı  başlarında, AVM sektörüne sorumlu liderlik yapmak, sektörün gelişimine katkıda bulunmak üzere kurulan AYD, 10 ayda 82 kurumsal üyeye ulaşırken, faaliyet gösteren AVMlerin kiralanabilir alan anlamında %50'sini temsil ediyor. Gerçekleştirdiği ciro ve ziyaret endeksleri, araştırmalar, eğitimler, konferanslar, sohbet toplantıları ve sektörün birlik olmasına katkıları ile AYD kuruluşunun ilk yılında benzersiz bir performans sergiledi.


Etkinliklerden Bazıları...


AYD 14 Ocak'ta AVM algı araştırması sonuçlarının açıklanacağı "AVM Müşterisi Büyüteç Altında" panelini,10 Mart'ta da `AYD II. AVM Yatırımcıları Konferansı'nı düzenliyor.

 


Geri Dön