2023 e-Devlet yardım başvurusu! Bu şartları sağlayanlar aylık 5 bin TL destek alacak!
AFAD, depremin meydana geldiği 11 kentteki evi hasarlı olarak tespit edilen ev sahibi ya da kiracılar için Afetzede Barınma Desteği vereceğini açıkladı. Konut sahibi ya da kiracılar için e-Devlet Kapısı üzerinden Afetzede Barınma Desteği başvuruları başladı.
Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının (AFAD) Twitter hesabından yapılan açıklamada, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından depremin yaşandığı 11 kentte evi hasarlı olarak tespit edilen ev sahibi veya kiracılar için Afetzede Barınma Desteği başvurularının başladığı ifade edildi.
BARINMA DESTEĞİ BAŞVURUSU NASIL VE NEREDEN YAPILIR?
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığınca 6 Şubat tarihinde yaşanan depremin etkilediği 11 kentteki konutu hasarlı olarak tespit edilen ev sahibi veya kiracılar barınma desteği başvurularını, e-Devlet üzerinden AFAD’ın “Afetzede Barınma Desteği” ekranından yapabilecek.
Depremzede vatandaşlara, fiilen yaşadığı ve hasarlı olan konutu için hasar durumuna göre barınma desteği yapılacak ama fiilen oturulmayan konut için barınma desteği yapılmayacak.
İşte detaylar...
NAKDİ YARDIM YAPILACAK MI?
Depremzede vatandaşlara taşınma, geçici barınma ve temel ihtiyaçlarını gidermek için doğal afetler sonrasında AFAD tarafından nakdi karşılıksız barınma desteği yapılacak.
Depremzede vatandaşlar, hesap açmalarına gerek kalmadan bulundukları her şehirdeki Ziraat Bankası şubelerinden barınma desteğini alabilecek ve bu destek, Ziraat Bankası’nda hesabı bulunanların kendi hesabına, hesabı olmayan kişilerin ise TC kimlik numaralarına aktarılacak.
Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından gerçekleştirilecek hasar tespit işlemleri tamamlandıkça ödemeler gerçekleştirilecek ve söz konusu yardım desteği, konuyu hasar almış her depremzedeye T.C. kimlik numarası üzerinden Ziraat Bankasına aktarılacak.
TAŞINMA YARDIMI VERİLECEK Mİ?
Depremzede vatandaşların, oturduğu ev adreslerinin bulunduğu şehrin valilikleri tarafından kimlik paylaşım sistemi ve tapu sorgulamaları yapılmasından sonra evleri Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığına bağlı teknik ekiplerince yıkık, acil yıktırılacak, ağır hasarlı ve orta hasarlı olarak tespit edilen depremzede ailelere 15 bin TL taşınma yardımı gerçekleştirilecek.
KİRA YARDIMI VERİLECEK Mİ?
Depremzede vatandaşların, oturduğu ev adreslerinin bulunduğu kentin valilikleri tarafından kimlik paylaşım sistemi ve tapu sorgulamaları yapıldıktan sonra evleri yıkık, acil yıktırılacak, ağır hasarlı ve orta hasarlı şeklinde belirlenen depremzedelere 1 yıl boyunca; konut sahibi olan vatandaşlara aylık 5 bin TL olmak üzere toplam 60 bin TL, kiracı olanlara ise aylık 2 bin TL olmak üzere toplam 24 bin TL kira yardımı hesaplara aktarılacak.
AFETZEDE BARINMA DESTEĞİ BAŞVURUSU İÇİN TIKLAYINIZ
2023 TOKİ müstakil arsa kura sonuçları isim listesi... Tek Tek açıklandı! Hemen bakın!
Sözleşmeli öğretmen başvuruları ne zaman başlayacak?