Turizm

2023’ün ilk 9 ayında yüksek kurla birlikte yabancı turistlerin harcamaları da arttı!

Mastercard'ın 2023'ün ilk 9 aylık harcama verilerini açıkladığı rapora göre, bu dönemde yabancı turistlerin kartla yaptığı harcamalar, bir önceki yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 20 artarken, işlem yapan kart sayısında ise yüzde 25 artış görüldü.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Mastercard, Türkiye'de 2023 turizm sezonu güncel raporunu kamuoyuyla paylaştı.

Mastercard ve Maestro logolu yurt dışı kartlarının Türkiye'de ve belirlenen diğer ülkelerde gerçekleştirdiği POS harcamalarına göre hazırlanan raporda, 2022 ve 2023'ün ilk 9 aylık dönemlerine ait sonuçlar karşılaştırıldı.

Mastercard'ın raporuna göre, 2023'ün 1 Ocak–19 Eylül döneminde Türkiye'ye gelen yabancı turistlerin yaptığı fiziksel harcamalar, bir önceki yıla oranla yüzde 19 artış sağladı.

Harcama detaylarına bakıldığında, işlem yapan kart sayısının yüzde 25, toplam kartlı işlem tutarının ise yüzde 12 artış sağladığı görüldü. Bu yükselişi sağlayan ana faktör olarak turist sayısındaki artışla birlikte kart sayısındaki artış olduğu belirtildi.

EN ÇOK HARCAMA İSTANBUL’DA

Bloomberght.com’daki habere göre ilgili dönemin il bazlı POS harcamalarına göre, İstanbul yüzde 16 büyüme sağladı. Ayrıca Türkiye'deki toplam harcamanın yüzde 51'i de İstanbul'da yapıldı.

Bu şehri yüzde 22 büyüme ile Antalya izlerken Muğla yüzde 32 büyüme ve toplam turist harcamasından yüzde 9 pay ile turistlerin favori destinasyonlarından biri olma özelliğini sürdürdü.

Türkiye'de yapılan yabancı turist harcamalarının yüzde 50'si İngiltere, Almanya, ABD, Suudi Arabistan ve Hollanda'dan gelen turistlerce gerçekleştirildi. İngiliz turistlerin harcamaları, geçen seneye oranla yüzde 34 yükseliş ve toplam harcamalardaki yüzde 18 payı ile ön plana çıktı.

Geçen yıla oranla en fazla büyüme yüzde 298 ile Suudi Arabistan'da görülürken, harcamalardaki payı yüzde 4 olarak gerçekleşti.

En yüksek kart başına harcama ise 1.280 dolar ile Kuveyt kartlarında oldu. Yüzde 18’lik pay ile İngiltere ikinci, yüzde 12 ile ABD üçüncü ve yüzde 11 ile Almanya dördüncü oldu.

KONAKLAMA SEKTÖRÜ ZİRVEDE

Harcamaların sektörel dağılımlarına bakıldığında ise geçen sene payı en yüksek olan konaklama, bu sene de 187 dolar ortalama işlem tutarı ve yüzde 26 harcama payı ile liderliğini sürdürdü.

Ortalama işlem tutarı giyimde 94, markette 16, restoranda 24 dolar oldu. Toplam harcamaların yüzde 26'sı konaklama, yüzde 15'i giyim, yüzde 12'si market, yüzde 10'u da restoranlarda gerçekleşti. Sağlık sektöründeki en yüksek harcama yine Türkiye’de oldu.

Giyim sektörünün Türkiye'deki toplam turist harcamalarındaki payı geçen sene yüzde 20, bu sene yüzde 15 olurken Türkiye giyim sektöründe en çok harcama yapılan ülke konumunu korudu.