Ekonomi

2028 yılı için rekor hedef! Gıda ve tarımda ihracat 50 milyar dolar olacak!

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, geçen yıl 27 milyar dolarlık gıda ve tarım ürünü ihraç edildiğini belirterek, “2028 için gıda ve tarım ihracatını 50 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

TİM Tarım Kurulu, ağustos ayı toplantısını Giresun’da yaptı. Toplantının açılışında konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, Türkiye’nin 2028’de 400 milyar dolarlık mal, 200 milyar dolarlık hizmet ihracatı hedefi olduğunu belirterek, Türkiye'nin halen 27 milyar dolar düzeyinde olan gıda ve tarım ürünleri ihracatını 2028’e kadar 50 milyar dolara çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Küresel olarak yaşanan iklim değişikliği yüzünden gıda ve tarımsal ürünlerin öneminin daha da arttığına dikkat çeken Gültepe, "Bu durumu fırsata dönüştürmek istiyoruz. Tarım alanlarımızı verimli bir şekilde işleyebilirsek hem tüketicinin kaliteli ve ucuz gıdaya ulaşmasını sağlar hem de ihracatta büyük hedeflere ulaşabiliriz. 2028’deki 400 milyar dolarlık hedef için gıda ve tarım sektörümüzün kritik bir rolü olacak. Geçen yıl 27 milyar dolarlık gıda ve tarım ürünü ihracatı yaptık. 2028 için gıda ve tarım ihracatımızı 50 milyar dolar olarak belirledik" ifadesini kullandı.

FINDIKTA POTANSİYEL ÇOK FAZLA

Fındığın Türkiye'nin en önemli tarımsal değerleri arasında yer aldığın belirten Gültepe, "Dünyadaki fındık üretiminin yaklaşık yüzde 70’ini biz yapıyoruz. 2022’de 313 bin ton fındık ihracatı yaparken 1 milyar 750 milyon dolar gelir elde ettik. Fındıkta potansiyel çok daha fazla. Üretimde verimliği artırarak ve fındığı işleyerek katma değerli ürün haline getirirsek daha fazla döviz kazanabiliriz" diye konuştu.

TİM Tarım Kurulu Başkanı Melisa Tokgöz Mutlu da tarımın cari fazla veren sektörler arasında ilk sırada olduğunu belirterek, şunları söyledi: "Mevcut tarımsal üretim potansiyelimizle birlikte talep odaklı çalışabilme avantajı bizde. Başta Avrupa olmak üzere çevremizde yüksek alım gücüne sahip büyük bir nüfus bulunuyor. Bölgede bizim kadar geniş kapasiteli ve ileri teknolojili üretim yapan ülke yok. Sürdürülebilirlik kriterleri çok önemli. Biz de bu gerçeğe göre stratejilerimizi yapıyoruz. Tarım ürünlerinde ve gıdada küresel ölçekte bilinen ve aranan ‘Türkiye markası’ yaratmayı düşünüyoruz. Avrupa, ABD ve Japonya gibi alım gücü yüksek ülkelerde markalarımızla yer alabilirsek, ülkemiz için en yüksek katma değeri yaratabiliriz.”