Teknoloji

2030 yılında 5 trilyon dolarlık patlayacak

Metaverse altyapıları, 2022’nin ilk 5 ayında toplamda 120 milyar dolardan fazla yatırım aldı. Metaverse’de Değer Yaratmak raporuna göre metaverse, 2030 yılına kadar ise küresel ölçekte 5 trilyon dolarlık bir yatırım alanı yaratacak. 2021’de küresel ölçekte toplamda 57 milyar dolarlık yatırımın yapılan metaverse dünyasının ve altyapılarının, 2022’nin ilk 5 ayında 120 milyar dolardan fazla yatırım aldığı biliniyor

İnternet gibi yaşayabileceğimiz, üzerinde çalışabileceğimiz, bağlantı kurabileceğimiz ve işbirliği yapabileceğimiz platform olan metaverse katlanarak büyümeye devam ediyor. 

2021’de küresel ölçekte toplamda 57 milyar dolarlık yatırımın yapılan metaverse dünyasının ve altyapılarının, 2022’nin ilk 5 ayında 120 milyar dolardan fazla yatırım aldığı biliniyor.

Küresel ölçekte 3 bin 400’den fazla kullanıcı ve 450 üst düzey liderle yapılan anket çalışmasının sonuçlarının yorumlandığı “Metaverse’de Değer Yaratmak” raporu, McKinsey uzmanlarının sektörel alanda analizlerini ve öngörülerini içeriyor. 
 

Söz konusu raporda; 1978 yılında ilk çok oyunculu ve gerçek zamanlı sanal oyun olan MUD1’in ortaya çıkmasıyla başlayan metaverse tarihinin önemli kilometre taşları ortaya konuyor. Sanal dünyada gerçek bir iş olarak açıklanan metaversede değer yaratmak için dikkat edilmesi gerekenlerin paylaşıldığı bu raporda; tüketicileri, nelerin heyecanlandırdığının yanında genel olarak şirketlerin başarılı uygulama alanları de ele alınıyor.

Ayrıca alternatif para birimlerini kullanarak ticaretin dönebileceği, artırılmış gerçekliğin birçok alanda kullanılacağı Metaverse’ün, daha birçok alanı kapsayacağı ve çok büyük olacağı vurgulanıyor. Günümüzde şirketler de tüketiciler de ilk Metaverse deneyimlerini yaşamaya devam ediyor; sosyalleşmeden ticarete, spordan sanal öğrenmeye kadar hemen her türlü günlük faaliyetini bu çoklu evrene taşıyabiliyor.

Ankete katılan tüketicilerin yaklaşık üçte 2'si, insanlarla bağlantı kurma ve uzaktaki iş arkadaşlarıyla iş birliği süreçlerinde Metaverse’ü kullanma konusunda heyecan duyduklarını belirtiyor. Anket sonuçları, metaversede aktif olan tüketicilerin yaklaşık yüzde 79’unun da burada satın alma işlemi gerçekleştirdiğini gösteriyor.

4 ANA BAŞLIK ALTINDA 

Araştırma kapsamında görüşülen 450 üst düzey yöneticinin ise yüzde 95’i Metaverse'ün endüstrileri üzerinde olumlu bir etkisi olacağına inanıyor.

Öte yandan önümüzdeki beş yıl içinde kurumsal gelirin yüzde 15'inden fazlasının da metaverse üzerinden geleceğine inananların oranı ise yüzde 25’i buluyor. 

Son dönemde büyük ivme kazanan metaverse, McKinsey uzmanları tarafından 4 ana başlık altında 10 katmana ayrılıyor. Bu başlıklardan içerik ve deneyimin altında; içerik, uygulamalar ve sanal dünyalar katmanları yer alıyor.