2030'da hibrit AVM'ler yükselen trend olacak!
Ericsson ConsumerLab'ın yapmış olduğu araştırmada, artırılmış gerçeklik ve su geçirmez sanal gerçeklik gözlükleri, dokunsal kıyafetler ve eldivenler, yakın gelecekte alışveriş merkezlerini ziyaret eden tüketicilerin ekipmanları arasında yerini alacak. Ericsson Consumerlab tarafından hazırlanan raporda, kurgusal 'Everyspace Plaza' alışveriş merkezindeki hibrit alışveriş deneyimleri ele alındı
Dünya genelinde teknolojileri erken bir aşamada kullanmaya başlayan yaklaşık 57 milyon kişinin beklenti ve tahminlerini temsil eden araştırmalara dayanan '10 Popüler Tüketici Trendi' raporuna göre; Tüketicilerin alışveriş deneyimlerini gerçekleştirmeleri için geliştirilen, gerçek fiziksel ortamlara entegre edilen bağlanabilirliğe sahip hibrit teknolojilerin 2030 yılına kadar günlük yaşamın bir parçası olması bekleniyor. Ericsson Consumerlab tarafından hazırlanan raporda, kurgusal 'Everyspace Plaza' alışveriş merkezindeki hibrit alışveriş deneyimleri ele alındı.
Sputniknews'de yer alan habere göre; çalışmada; Tüketicilerden, fiziksel tüketici deneyimini dijital teknolojilerle zenginleştiren 15 hibrit alışveriş merkezini değerlendirmeleri istendi. Ankete katılan beş kişiden neredeyse dördü, test edilen 15 kavramın hepsinin bir şekilde 2030 yılına kadar var olacağına inandıklarını söyledi.
Sanal Gerçeklik (VR), Artırılmış Gerçeklik (AR) ve programlanabilir malzemeler gibi teknolojiler, bu tür 'yapı ve portal' olanaklarını mümkün kılacak. Rapora göre Hibrit Alışveriş Merkezi’nde şu 10 popüler tüketici trendi öne çıkacak:
1- Hepsi Şimdi Arena
Hem oyuncu hem de izleyici olabilirsiniz, ancak bu sürükleyici deneyim sizi heyecanlandıracak mı yoksa korkutacak mı? Neredeyse 10 tüketiciden 8'i, telepresence teknolojisinin sanatçıların oradaymış gibi dijital olarak performans göstermelerine izin vereceği etkinlik mekanları hayal ediyor.
2- Üç Boyutlu Güzellik Salonu
Bıçak altına yatmaktan kaçınmak, birçokları için cezbedici bir güzellik seçeneğidir. 10 tüketiciden 7'si, alışveriş merkezlerindeki görünümü dijital olarak geliştirmek için hacimsel modelleme teknolojisini kullanan güzellik salonlarını görmeyi bekliyor.
3- Meta Terzi
Size ve avatarınıza özel hızlı moda: Her 10 Artırılmış ve Sanal Gerçeklik kullanıcısının 7'sinden fazlası alışveriş merkezinde gerektiğinde su geçirmez ve ihtiyaca göre nefes alabilen kumaşları kullanan bir terzi olacağını öngörüyor.
4- Anyverse Havuzu
Katılımcıların birçoğu imkansız dünyaların keşfini hayal ediyor. Tüketicilerin üçte ikisi, sıfır yerçekiminde uzayı deneyimlemek için oksijen tankı olan bir sanal gerçeklik başlığının kullanılacağı yüzme havuzları olacağına inanıyor.
5- Hibrit Spor Salonu
Birçok kişi için fiziksel güç ve zihinsel sağlık ayrılmaz bir bütündür. 10 tüketiciden 7'si, zihin sağlığına yönelik çok duyulu, kişiye özel AR/VR ortamına sahip zihinsel fitness merkezleri olacağını düşünüyor.
6- Bir Dilek Yazdır Atölyesi
Gelecekte talep üzerine onarım ve üretim yaygınlaşacak. Tüketicilerin yarısından fazlası, eski ürünleri geri dönüştüren bir fabrika satış mağazasından sürdürülebilir bir şekilde alışveriş yapmak istiyor.
7- Evrenin Merkezindeki Restoran
Birçok kişi, kendilerine dikkat dağıtmayan sanal bir arkadaşın eşlik etmesini tercih ediyor. Tüketicilerin yarısı, dünyanın herhangi bir yerinde bulunan bir restoranda arkadaşlarıyla sanal olarak yemek yiyebileceği bir restoran istiyor.
8- Sonsuz Mağaza
Ürünleri satın almadan önce sanal olarak deneyin. Tüketicilerin dörtte üçü, ürünleri denerken evlerini mağazaya dönüştürebilmeyi bekliyor.
9- Multipleks Tıbbi Merkez
Artık her şeyi anında elde etmeye alıştık. Sağlık söz konusu olduğunda neden bekleyelim ki? Tüketicilerin yüzde 77'si alışveriş merkezlerinde, neredeyse anlık sağlık durumu bilgisi sağlayan yapay zeka destekli sağlık taramasına sahip tıp merkezleri olacağını öngörüyor.
10- Doğa Parkı
Şehirlerde yaşayanların en çok eksikliğini hissettiği şey doğa olarak öne çıkıyor ve tüketicilerin yüzde 42'si, hibrit deneyimler sağlayan dijital ve programlanabilir materyaller aracılığıyla doğaya daha yakın hissedebilecekleri alışveriş merkezi içinde bulunan bir doğa parkı istiyor.
Şirketler gayrimenkul ihtiyaçlarını azaltıyor: Hibrit çalışma geliyor!