21 küresel marka İstanbul'da mağaza açacak!
50 ülkede toplam 164 kenti kapsayan araştırmaya göre, önümüzdeki dönemde İstanbul’da mağaza açmayı planlayan küresel markaların sayısı 21’e yükseldi. İstanbul ilk kez bu yıl ilk 15 kent arasında.
Yeni pazar arayışına giren küresel markalar için İstanbul yıldızı parlayan kentler arasında. ABD merkezli gayrimenkul ve alışveriş merkezi (AVM) danışmanlık şirketi CBRE’nin araştırmasına göre, önümüzdeki dönemde İstanbul’a girmeyi planladığını açıklayan markaların sayısı 21’e yükseldi.
Bu yıl sekizinci kez yapılan ‘Perakende Ne Kadar Küresel? - How Global is the Business of Retail?’ başlıklı araştırmanın 2015 sonuçlarında, İstanbul’un Doha, Toronto, Manila ve Stuttgart ile birlikte ilk defa en çok tercih edilen 15 kent arasına girdiği belirtildi. Lüks segmentten orta sınıfa, teknoloji marketlerden çok katlı mağazalara kadar pek çok kategoride toplam 334 küresel markayla hazırlanan araştırma 50 ülkeden 164 kenti kapsıyor.
ASYA BAŞI ÇEKİYOR
2014 yılında bu kentlerin yüzde 50’sinde 5’ten fazla yeni marka girişi olduğu kaydedilen araştırmaya göre, genişleme planları yapan marka sayısı önceki yıla göre yüzde 14 arttı. Hedef kentlerde ise başı Asya şehirleri çekti. İlk 15’teki 6 kent Asya’da yer alırken Tokyo, 63 markanın radarına girerek birinci oldu. Tokyo’yu 58 markayla Singapur, 55 markayla Abu Dabi izledi. Dubai ve Hong Kong 45 markayla 4’üncülüğü paylaşırken Rusya’daki ekonomik krize rağmen Moskova 41 markayı cezbetti. Doyuma ulaşmış bir pazar olarak görülse de moda başkentleri arasındaki Paris genişleme planı yapan 40 markanın hedefi oldu.
LÜKS MARKALAR AMERİKA VE ASYA PASİFİK'E YÖNELİYOR
Amerika’yı en çok tercih eden markaların yüzde 26, Asya Pasifik’i seçenlerin yüzde 24 oranında lüks segmentte olduğu belirtildi. EMEA Bölgesi’ni hedefleyenlerin yüzde 26 oranında orta segmente yönelik giyim markaları olduğu görüldü.
TÜRKİYE RUSYA'NIN GERİSİNDE
Üke bazında, Türkiye 22 markanın hedefi olup 12’nci sırada yer aldı. Yani, Türkiye’ye girmeyi planlayan markalardan yalnız 1’i İstanbul dışında bir adres gösterdi. Devalüasyon sonrası tüketimin düşeceği öngörülse de 35 markanın tercihi olan Rusya 7’nci sırada yer aldı. İlk sırayı 63 markayla Japonya aldı.
İSTANBUL MİLANO İLE EŞİTLENECEK
Markaların mevcut durumu ve kısa vadeli planlarını ortaya koyan verilere göre, 2014’te markaların yüzde 57’sine ev sahipliği yapan Londra’nın 2015’te bu oranı yüzde 58’e çıkarması öngörüldü. 2014’te listenin 19’uncu sırasında yer alan İstanbul’un 2015’te 17’nci basamağa çıkıp Milano ile eşitleneceği belirtildi.
Habertürk