Sektörel

21. MAPIC Fuarı 18-20 Kasım'da!

Alkaş’ın Türkiye temsilciliğini yaptığı dünyanın en büyük uluslararası perakende ve gayrimenkul fuarı MAPIC için Türk firmaları erkenden adım attı. Türkiye’nin perakendedeki en güçlü isimleri stantta yerini almaya başladı.

Geçen yıl ilk kez kurulan “Turkish Brands” standı 155 metrekareden 300 metrekareye çıkartılırken, Türkiye’nin perakendedeki en güçlü isimleri stantta yerini almaya başladı. Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer, bu yıl Turkish Brands standında 20 civarında markanın yer alacağını belirtirken, Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sami Kariyo, MAPIC 2014’te yurtdışında büyük sıçrayışa hazır olduğunu ilan eden Türk perakende markalarının bu yıl çok daha fazla sayı ile fuarda yer alacağını vurguladı. 


2006 yılından bu yana Alkaş’ın Türkiye temsilciliğini yaptığı dünyanın en büyük Uluslararası Perakende ve Gayrimenkul Fuarı MAPIC için hazırlıklar başladı. Bu yıl 21’incisi gerçekleştirilecek MAPIC, 18-20 Kasım tarihlerinde Fransa-Cannes’da düzenlenecek. MAPIC 2015’te 74 ülkeden 2.400 perakendeci, 8.400 katılımcı, 2.300 geliştirici, 340 yatırım firması, 1.500 marka ve 520 yeni perakende markası bir araya gelecek. 


Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) önderliğinde 2014 yılında ilk kez kurulan “Turkish Brands” standı, katılımcı firmaların talepleri doğrultusunda büyütülürken, perakende sektörünün en güçlü temsilcileri “Turkish Brands” standındaki yerini almaya başladı. 2014 yılında 155 metrekarelik alanda kurulan “Turkish Brands” standı,  MAPIC 2015 buluşması için 300 metrekareye çıkarıldı. Türkiye’nin “Turkish Brands” standında 20’ye yakın Türk markası ile temsil edilmesi planlanıyor. Ayrıca, MAPIC 2015’teki fuar alanında Türkiye gayrimenkul sektöründen firmalar da yer alacak. 


520’DEN FAZLA ULUSLARARASI BİREBİR RANDEVU


2014 yılında “Turkish Brands” standında yer alan markalar 520’den fazla birebir randevuyla uluslararası yatırımcı ve masterfranchisee’lerin ilgi odağı olmuştu. Bu yıl birebir randevu sayısının daha da yükseleceği gözüyle bakılıyor. Geçen yıl birebir toplantı yapılan firmalar arasında Al Hakar Group, Altare Cogedim, Fort Group, Freo, Landmark Group, Majid Al Futtaim, Retail Group ve The United Group yer almıştı. 

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) tarafından her yıl düzenlenen ve gelenekselleşen organizasyon için de hazırlıklar başlatılmış durumda. Bu yıl da “Turkey Investors Networking Dinner” ismiyle düzenlenecek yemekte her yıl olduğu gibi Türkiye perakende ve gayrimenkul sektörünün katılımcıları, uluslararası sektör liderleri ile bir araya gelecek. AYD’nin 2014 yılında düzenlediği yemek, uluslararası firmalar tarafından büyük bir ilgi görmüştü. AYD Yemeği’ne katılan uluslararası firma ve kuruluşlardan bazıları ise Advantail, Aerium, Blackstone, Capitamalls Asia Limited, Ece, Forton, Multi Corporation ve ICSC olmuştu.


MAPIC 2015’te ayrıca her yıl olduğu gibi Türkiye’ye özel oturumlar yapılacak. Türkiye’ye özel 2 oturumun gerçekleştirildiği MAPIC 2014’te AYD koordinatörlüğünde “Türkiye’ye Doğrudan Yatırım Potansiyelleri” isimli ana oturum yapılırken, BMD koordinatörlüğünde ise “Turkish Retail Brands: The Leap Forward” başlıklı oturum gerçekleştirilmişti. 

Türkiye markalarının yurtdışı açılım sürecinde MAPIC’in son derece önemli bir zemin oluşturduğuna dikkat çeken Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer, MAPIC 2014’te Turkish Brands standında yer alan markaların 520’den fazla birebir randevuyla uluslararası yatırımcı ve masterfranchisee’ler ile buluşmasını, bu tespitin en önemli kanıtlarından biri olarak değerlendirdi. Markaların geçen yıl uluslararası yatırımcıdan gördüğü ilginin de etkisiyle bu yıl Turkish Brands standının 300 metrekareye genişletildiğini belirten Aközer, şöyle konuştu: “Geçen yıl Turkish Brands standında Türkiye’nin en önemlileri arasında olan 8 marka yer almıştı. Bu yıl marka sayımızın 20 civarında olmasını bekliyoruz. Şimdiden Kiğılı, Mavi ve Penti markaları yerini aldı. Türkiye perakende sektörü, gözünü yurtdışına çevirdi. Geçen yıllarda gerçekleşen fuarlarda; markalarımız yabancı yatırımcılar tarafından büyük bir ilgi görmüş ve merak edilmişti. Biz de Türkiye markalarının bu fuara katılarak yurtdışı adımlarını hızlandıran bir platform yaratmaya çalışıyoruz.” 


“YENİ İŞBİRLİKLERİ VE YENİ PAZARLAR İÇİN MAPIC DOĞRU PLATFORMDUR”


Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo ise, Türk perakende markalarının yurtdışı açılımında MAPIC’in taşıdığı öneme dikkat çekti. Kariyo, şöyle konuştu: “Uluslararası yatırım gruplarının, perakende firmalarının ve alışveriş merkezi yatırımcılarının katıldıkları MAPIC’te Türkiye de her yıl yer alıyor. Türk perakende sektörü burada markalar ve alışveriş merkezleri aracılığıyla temsil ediliyor. BMD olarak Türkiye’ye ve markalarımıza olan ilgiyi artırmak amacıyla geçtiğimiz yıllarda MAPIC’te çeşitli oturumlar organize ettik. Bu oturumlarda Türkiye’deki yatırım olanaklarını, ekonomimizin büyüklüğünü, markalarımızın gücünü, yurtdışı açılımını aktardık. 2004 yılında ise BMD önderliğindeki 8 markamız, ilk kez Turkish Brands standında bir araya geldi. Uluslararası ziyaretçilerin, yatırım ve franchise gruplarının çok yoğun ilgi gösterdikleri standımızda 500’den fazla b2b görüşme gerçekleştirildi, markalarımız kendilerini tanıttılar, stanttaki kokteylimiz büyük ilgi gördü. Dünyanın çeşitli bölgelerinden yatırımcılar, danışmanlık firmaları, franchise grupları ve çeşitli servis sağlayıcıları, gerek katılımcı markalar gerekse de BMD ile görüşerek derneğimiz üyesi markalarla bir araya gelme, işbirliği yapma taleplerini aktardılar. MAPIC’teki standımız, tüm BMD üyelerine hizmet veren bir merkez görevi gördü.”


Tüm bu çalışmalar sonucunda 2014 Kasım’ında MAPIC’te Türk perakende markalarının yurtdışında büyük sıçrayışa hazır olduğunu ilan ettiklerini vurgulayan Kariyo, “Türkiye’nin ortalama büyümesinin yaklaşık 4 katı bir büyüme gerçekleştiren markalarımızın,  yüksek katma değerli, yani markalı ihracat yaptıklarını, aynı zamanda da ülkemizin yurtdışında tanıtım elçiliğini üstlendiklerini gösterdik” diye konuştu. 

Bu yıl da benzer bir coşkuyla MAPIC’e katılacaklarının altını çizen Kariyo, şöyle konuştu: “Bu kez çok daha fazla sayıda markamız, daha büyük bir Turkish Brands standında yer alacak. Hem markalarımız bireysel olarak hem de BMD kurumsal anlamda görüşmeler gerçekleştirerek Türk perakendesinin yurtdışı açılımına hız kazandıracak. Gelecek 10 yılda hepimiz Türk markalarının büyük yürüyüşüne tanıklık edeceğiz. Bu büyük yürüyüş sırasında yeni işbirlikleri kurmak ve yeni hedef pazar araştırmaları yapmak için MAPIC’e katılım önem taşıyor. Yurtdışına açılmış olan veya yurtdışında yeni pazarları, yeni ülkeleri, yeni bölgeleri hedefleyen markalarımız için MAPIC doğru bir platformdur.”