Genel

227 milyon Euro'luk en büyük proje 15 Mayıs'ta başlıyor!

Avrupa Birliği ile Türkiye’nin ortaklaşa finanse ettiği Türkiye’deki en büyük proje olma özelliği de taşıyan Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Rehabilitasyon ve Sinyalizasyon Projesi’nin temel atma töreni 15 Mayıs’ta gerçekleştirilecek

 

Toplam maliyeti 227 milyon euro olan projenin 188.3 milyon euroluk kısmı AB tarafından karşılanacak.     Türkiye’nin en önemli yük akslarından biri olan Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Rehabilitasyon ve Sinyalizasyon Projesi kapsamında yenilenecek. Toplam maliyeti 227 milyon euro olan projenin 188.3 milyon euroluk kısmı AB tarafından karşılanacak.   Proje kapsamında mevcut hattın rehabilitasyonu ile sinyalizasyonu yapılacak, ayrıca hat üzerine telekomünikasyon tesisleri kurulacak. Altyapısının yenilenmesi ve kapasitesinin ge-liştirilmesiyle hattın, Türkiye’nin ekonomik ve bölgesel gelişmişliğine büyük katkı sağlayacağını belirtiliyor.   Proje tamamlandığında seyahat süresi kısalacak   Proje tamamlandığında hattın standartları yükselecek, seyahat süresi kısalacak. Projenin hayata geçmesiyle toplam 415 km uzunluğundaki hattın rayları tamamen yenilenecek, taşıma kapasitesi ve işletme hızı artırılacak. Projenin IPA fonlarından karşılanmasına dair “İkili Anlaşma” Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve Avrupa Komisyonu arasında 27 Mart 2012 tarihinde gerçekleşen törenle imzalanmıştı.   1999 yılındaki Helsinki Zirvesi’nin Türkiye’nin AB adaylığına vize vermesi, kamu kurum ve kuruluşlarının yeniden yapılandırılmasını ve altyapının geliştirilmesini hızlandırdı. Bu kapsamda Türkiye’nin taşımacılık sektörü altyapı yatırımlarından gerekli payı almaya devam ederken, yük taşımacılığında demiryollarının kullanımını arttırmak için altyapı yenileme çalışmaları hızlandı. Bu yenileme çalışmalarından biri olan 415 km uzunluğundaki Irmak-Karabük- Zonguldak hattı, kömür ve ham madde taşımacılığında önemli bir hat olarak biliniyor. Karadeniz’den Türkiye’ye geçişte önemli bir koridor görevi üstleniyor. Yolcu ve yük taşımacılığında kullanılan hat üzerinde 8 adet istasyon yer alıyor. Bunlar; Irmak (Başlangıç), Çankırı (102 km), Çerkeş (206 km), Ülkü (291 km), Karabük (294 km), Filyos (390 km), Çatalağzı (405 km), Zonguldak (415 km).   İstihdam ve ticarete katkı sağlayacak   TCDD’den üst düzey bir yetkili, gelişen ve değişen deniz, kara, hava ve demiryolları ile Türkiye hızlandığını belirterek, dengeli, verimli, rasyonel ve güvenli bir ulaşım için altyapı yatırımları güçlendiğini ve Türkiye’nin ulaşım sektöründe AB standartlarına kavuştuğunu aktardı.   Demir ağların gün geçtikçe daha çok kişiye daha konforlu, daha güvenli standartlarda' ulaştığına dikkat çeken yetkili, “Yolcu ve özellikle yük taşımacılığında kullanılan demiryolları altın çağına yaklaşıyor. Güçlenen altyapı ise tercihte rotayı demiryollarına çeviriyor” diye konuştu.    Meltem Gündüz / DÜNYA