2B arazilerinin, tapu kayıtları yapıldı!
Bayındırlık ve İskan Bakanı Mustafa Demir, 2B statüsündeki arazilerle ilgili 160 bin hektarlık alanda tespit ve tescil işlemleriyle tapuya kayıtlarının yapıldığını belirterek, 'Bundan sonrası tamamen hükümetin ve Meclisin verecek olduğu karardır' dedi
Bayındırlık ve İskan Bakanı Mustafa Demir, 2B statüsündeki arazilerle ilgili 160 bin hektarlık alanda tespit ve tescil işlemleriyle tapuya kayıtlarının yapıldığını belirterek, 'Bundan sonrası tamamen hükümetin ve Meclisin verecek olduğu karardır' dedi.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü"nce düzenlenen, '2010 Yılı
çalışmalarının Değerlendirilmesi ve 2011 Yılı Hedeflerinin Belirlenmesi
çalıştayı'na katılan Bakan Demir, gazetecilerin sorularını yanıtladı. 2B
arazileriyle ilgili bir soru üzerine, bakanlığı yönünden işlemlerin
tamamlandığını kaydeden Demir, şu bilgileri verdi:
'2B ile ilgili tespit çalışmalarımızı tamamladık. Bu, satış işlemleri
yönünden Maliye Bakanlığı, tespit ve tescil yönüyle bizim bakanlığımız, orman
vasfını kaybetmiş olmaları nedeniyle de çevre ve Orman Bakanlığını ilgilendiren
bir konudur. Bizimle ilgili bölümü, 160 bin hektar alanın tespit ve tescili, yani
tapuya kaydı yapıldı ve Milli Emlak"a gönderildi. Bundan sonraki süreç Milli
Emlak tarafından yürütülecek. Bakanlık olarak biz de taslak çalışmasını
tamamladık. Bundan sonrası tamamen hükümetin ve Meclisin verecek olduğu
karardır.'
-SURİYE İLE ANLAşMA-
Bakan Demir, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü"nce, uygulanan Tapu ve
Kadastro Bilgi Sistemi (TAKBİS) projesinin de dünyada örnek projeler arasında
bulunduğunu belirtti. TAKBİS Projesi"nin, Suriye"de de uygulanacağını ve
anlaşmaların yapıldığını vurgulayan Bakan Demir, 'TÜRKSAT ile firmalar gitti.
çalışmalar devam ediyor. Biz de oradaki bakanlıkla yaptığımız anlaşma
çerçevesinde teknik destek sağlayacağız. Projenin uygulanacağı başka ülkeler de
var. TAKBİS sistemini dünyada başka ülkelere ihraç eder hale geldik. Önümüzdeki
yıllarda daha başka ülkelerde devreye girecek' diye konuştu.
-TAPU VE KADASTRODA YENİLENME-
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü"nün teşkilat yapısında yeniliği getiren
kanunla tüm taşra teşkilatlarında fiziki, teknik ve donanım altyapısının
geliştirileceğini ve personel artışının sağlanacağını da ifade eden Bakan Demir,
şöyle konuştu:
'2011 yılı içinde tüm sicil müdürlüklerimizin tamamının fiziki mekanları
iyileştirilecek. Birinci sınıf mekanlarda vatandaşlarımıza hizmet verir hale
geleceğiz. Tüm sicil müdürlüklerimizde TAKBİS üzerinden hizmet verilir hale
gelecek. Yeni teşkilat kanunuyla tapu ve kadastro, tüm bünyesiyle birlikte bir
kariyer kuruluşuna dönüyor. Bunlarla ilgili çalışmalar devam ediyor. Tüm sicil
müdürlüklerine norm kadro kapsamında bin 400"e yakın yeni eleman alacağız.
Yurtdışındaki vatandaşlar Türkiye"ye gelmeden büyükelçiliklerde veya
konsolosluklarda bizim tarafımızdan yetkilendirilen kişilerce doğrudan
işlemlerini yapabilecekler. Bu sistem üzerinde çalışıyoruz.'
-TAPU İşLEMLERİNDE şEFFAFLIK-
Tapu dairelerinde geçmişte yaşanan rüşvet operasyonları ile 'rüşvet ve
bahşiş' algılaması ve nitelenmesine ilişkin soru üzerine de Bakan Demir, 'Zaman
zaman ifade ediliyor ama bu doğru değil. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü
birimleri kurumlar içerisinden en şeffaf, en verimli çalışan kurumların başında
geliyor. Tapu müdürlüklerine gidin oradaki kameralarla çekin. Hizmetler son
derece şeffaf ve son derece niteliklidir' dedi.
İşlemlerde randevu sistemine geçildiğini, Alo Tapu Hattı ile
vatandaşların tüm taleplerinin değerlendirildiğini ifade eden Demir, şunları
söyledi:
'Tapudaki olumsuzlukları tarihe gömdük. Kurduğumuz sistemler
olumsuzlukları tamamen ortadan kaldırmaya yönelik. Bu çerçevede tüm sicil
müdürlüklerinde randevu sistemini 2011 yılında tamamlayacağız. Alo Tapu Hattı"nda
tüm iş ve işlemlerle alakalı şikayetleri kayda alıyoruz. Her kayıt, eleştiri,
varsa talep de çok sıkı şekilde takip ediliyor. Alo Tapu Hattı"na çok az sayıda
şikayet geliyor. Vatandaşın memnuniyetinin yüzde 94"ün üzerinde bir seviyeye
ulaştığını görüyoruz. Bu oran bundan iki yıl önce yüzde 84 idi. Randevu sistemi
ve TAKBİS sisteminin tüm sicil müdürlüklerine yaygınlaşmasıyla birlikte, hemen
hemen her hizmetin, aynı eşit kalitede ve aynı nitelikte verilir hale getirilmesi
sağlanacak. Dolayısıyla kişisel inisiyatifler ortadan kalkmış oluyor. Kalkınca
tamamen şeffaf hizmet noktasında büyük bir mesafe katedilmiş oluyor.'
AA