Ulaşım

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projelerinde son durum ne?

ICA'nın hayata geçirdiği 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde viyadüklerin 12'si daha tamamlandı. Böylece 13.5 kilometre uzunluğundaki viyadük inşaatının 5 kilometresi ulaşıma hazır hale getirilmiş oldu.

ICA'nın hayata geçirdiği 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında inşa edilen 116 kilometrelik otoyolda viyadükler önemli bir yer tutuyor. Otoyolun 13.5 kilometrelik kısmı viyadük üzerinden geçilecek. Çalışmalar kapsamında viyadüklerin 12'si daha tamamlandı, böylece toplamda 29 adet viyadük ulaşıma hazır hale getirildi. Daha önce viyadük 7, 11, 12, 18, 19, 20, 35(çift kollu) ve tek kollu 32,33,34 numaralı viyadüklerle birlikte projedeki 64 viyadükten 17.cisi de tamamlanmıştı. Eş zamanlı çalışmalarla birlikte, viyadük 8,13, 15, 21, 36 ve 37'deki çalışmalarda bitirildi.


Bu sonuçla, 13.5 kilometrelik viyadük inşaasında 5 kilometrelik bölümde çalışmalar tamamlanmış oldu. Proje kapsamında toplamda 64 viyadük inşa edilecek.


Proje yetkililerinin belirttiği üzere, viyadüklerin tamamlanmasıyla proje çerçevesindeki ulaşımın hızlanması bekleniyor.


3. Boğaz Köprüsü'nde çelik tabliye montaj işlemlerinde son dönemece girildi. En ağırı 923 ton olan 59 çelik tabliyeden 34'ünün montaj ve kaynak işlemleri sona erdi. 34 çelik tabliyenin montajıyla iki yakanın birleşmesine 585 metre kaldı.


3. Köprü Çelik Tabliye Sorumlusu, "Mart ayının sonunda başlayan çelik tabliye montaj işlemleri, ortalama 9 günlük dönemler halinde gerçekleşti. Her iki yakada 17'şer çelik tabliyenin yerine koyması ile birlikte iki kıta arası mesafe 585 metreye düştü. Toplam açıklığımızın 1408 metre olduğunu düşünüldüğünde bu sene sergilediğimiz başarı ortada..." dedi. 


Çelik tabliye montaj işleminde daha önce çelik tabliyeler önce karaya ardından köprü seviyesine vinçlerle alınıyordu. Yöntemin değişmesiyle "Derrick Crane" adı verilen vinçlerle, direkt denizden çelik tabliye kaldırma yaptığımız bir operasyon haline geldi.


59 adet çelik tabliyenin yapımı için ise toplam üç fabrika sahasında gece-gündüz 1500 kişi çalışıyor. Güney Kore'den gelen çelik saçlar, İzmit Gebze'deki imalathanede panel üretimine hazır hale getiriliyor, ardından İstanbul Tuzla'daki fabrikada panel üretimine geçiliyor. Panellerin üretimi sonrası, çelik tabliyelerin oluşturulması için Yalova Altınova'ya sevk ediliyor.


Yeni Akit