Ulaşım

3. Boğaz Köprüsü son durum fotoğrafları!

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projelerinin 2015 yılının ilk aylarında hangi aşamada olduğu görüntülendi. Çelik tabliyelerin geçen yıl sonunda yerleştirilmişti. İşte 36 karede 3.köprü çalışmaları...


29 Mayıs 2013 yılında temeli atılan 3.köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projelerinin çalışmalarıI C İçtaş – Astaldi JV tarafından yürütülüyor. 3.köprünün bu yıl 29 Ekim'de hizmete açılması hedefleniyor.


4,5 milyar TL yatırımla yapılan 3.köprü projesinin ayakları Avrupa Yakasında Garipçe'de, Anadolu yakasında Poyrazköy'de yer alıyor.


3.köprü 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, 1408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprünün bir başka ilki ise 322 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprü olması.


Proje ismi: 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu

İşletme sahibi: IC İçtaş – Astaldi JV

İşe başlama tarihi: 2013

Hedeflenen iş bitiş tarihi: 2015

Yapım dahil işletme süresi: 10 yıl 2 ay 20 gün

Yatırım maliyeti: 4.5 milyar TL

İşin kapsamı:Odayeri – Paşaköy arasında yaklaşık 115 km otoyol ve bağlantı yolu ile 3. Boğaz Köprüsü’nün yapımı.


Avrupa, yaklaşım viyadüğü inşaatı ve ilk tabliye



Yaklaşık viyadüğü inşaatında çalışan ustalar




Yaklaşık viyadüğü inşaatı









Poyrazköy şantiyesi kamp alanı



Poyrazköy şaft şantiye alanı



Oksijen kesim



Kuzey Marmara Otoyolu, Avrupa 1



Kuzey Marmara Otoyolu, Avrupa 2



Kuzey Marmara Otoyolu, Avrupa 3



Genel görünüm






Garipçe şantiyesi yaklaşım viyadüğü inşaatı



Garipçe şantiyesi kamp alanı



Avrupa, yaklaşım viyadüğü inşaatı



Avrupa yakası yaklaşım viyadüğü inşaatı genel görünüm



Avrupa yakası şantiye alanı



Avrupa yakası şaft şantiye alanı



Avrupa kuleler






Asya, yaklaşım viyadüğü inşaatı ve ilk tabliye



Asya kuleler



Asya, genel görünüm



Ankraj bloğu



Ana kablo için hazırlanan kedi yollarının imalatı başladı




Gülcihan YELKENCİ/Emlakkulisi.com