Ulaşım

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'ne ilişkin 9 soru mecliste!

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'nin maliyetine ve şirketlere verilen geçiş güvencesi mecliste konu oldu. CHP'li Mahmut Tanal konuya ilişkin soru önergesi hazırladı..


CHP İstanbul Milletvekili Mahmut Tanal, 3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'nin maliyetine ve şirketlere verilen geçiş güvencesine ilişkin soru önergesi hazırladı. Tanal sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'a iletti.


CHP'li Tanal'ın soruları

1.) 3. Boğaz Köprüsü (Yavuz Sultan Selim Köprüsü) ve Avrasya Tüneli'nin toplam maliyeti kaç Türk Lirasıdır?


2.) 3. Boğaz Köprüsü (Yavuz Sultan Selim Köprüsü) ve Avrasya Tüneli için ihale alan şirketlere sözleşmeyle verilen devlet güvencesi kaç yıllıktır?


3.) Geçerli olacağı süre boyunca günde kaç adet araç geçişi için güvence verilmektedir? Sözleşmede güvence bedelinin belirlenmesinde esas alınan köprü geçiş ücreti kaç Türk Lirası/Dolar'dır?


4.) Yap-İşlet-Devret Modeli ile ihale edilen 3. Boğaz Köprüsü (Yavuz Sultan Selim Köprüsü) ve Avrasya Tüneli ve Osmangazi Köprüsünden önerge tarihine kadar kaç adet araç geçmiştir? Geçen araç sayısının aylık dağılım grafiği nasıldır?


5.) İşletilmeye başlatılan tarihten itibaren, her ay için ayrı olmak üzere, Devletin verdiği güvence kapsamında işleten şirketlere hazine tarafından kaç TL ödenmiştir?


6.) İşletilmeye başladığı tarihten önerge tarihine kadar geçen sürede hazine tarafından karşılanan miktar esas alınıp proje maliyetleri ile oranlandığında, hazinenin proje maliyetlerine eşdeğer miltarda ödemede bulunması kaç yıl içerisinde vuku bulacaktır?


7.) Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ile 15 Temmuz Şehitler Köprüsü'nün geçiş ücretlerinin 2017 yılı itibariyle yüzde 48 zamlanmasının sebebi 3. Boğaz Köprüsü ile Avrasya Tüneli'nin kullanımını teşvik etmek midir?


8.) Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ile 15 Temmuz Şehitler Köprüsü'nden geçişlerde artık gidiş-dönüş şeklinde 2 ücret alınacağı iddiası doğru mudur? Bakanlığınızın böyle bir çalışması mevcut mudur? Mevcutsa bunun hukuki dayanağı nedir? İşbu zam 3. Boğaz Köprüsü ile Avrasya Tüneli'nin kullanımını teşvik amaçlı mı yapılacaktır?


9.) Bakanlığınızın kuruluş ve görevine ilişkin esasları belirleyen kanun uyarınca; Ulaştırma hizmetlernin ekonomik, seri, elverişli, güvenli, kaliteli, çevreye kötü etkisi en az ve kamu yararını gözetecek tarzda serbest adil ve sürdürülebilir bir rekabet ortamında sunulmasını sağlamak Bakanlığınızın temel görevlerinden olmasına rağmen, Boğaz Köprüsü (Yavuz Sultan Selim Köprüsü) ile Avrasya Tüneli'nin kullanımını teşvik amacıyla işbu zamların yapılması açıkça kanuna ve kamu yararına aykırı değil midir? Değilse bunun hukuki gerekçesi nedir?