Ulaşım

3. Havalimanı 26 Şubat 2018'de hizmete açılacak!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, "3. Havalimanı projesi 4 etapta tamamlanacak, en büyük etap 2018 yılının 26 Şubat'ında hizmete girecek. Çalışmalar planlandığı gibi devam ediyor, bir sıkıntı gözükmüyor." dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım, İstanbul 3. Havalimanı inşaatını ziyaret etti. İnşaat alanında incelemelerde bulunan Yıldırım'a, Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir ile proje yetkilileri brifing verdi.


İnşaat alanında gazetecilere bilgi veren Yıldırım, projenin 4 etapta tamamlanacağını anımsatarak en büyük etabın 2018 yılının 26 Şubat'ında hizmete gireceğini söyledi.


Bakan Yıldırım, 2018'de bitmesi planlanan birinci etabın yaklaşık 100 milyon yolcu kapasitesine sahip olacağını bildirerek, bu kapasiteyle bile şu an dünyanın en büyük havalimanı olacağını belirtti.


Daha sonraki etaplarla 150-200 milyon civarında bir kapasiteye ulaşılacağının altını çizen Yıldırım, şunları kaydetti:


"Biz bu havalimanını yapmayı planladığımızda, bize açıkçası çok büyük haksızlık yaptılar. 'Bunlar ne hayal peşindeler, 150 milyon yolcu, dünyanın en büyük havalimanı. Biraz küçük atın' gibi lafları çok işittik. Ama görüyorsunuz burada yapılan çalışmaları. 60'tan fazla vinç aynı anda çalışıyor. 3 bin iş makinesi, 14 bin civarında bizatihi çalışan var.


Burası kendi içinde başlı başına bir şehir. Önümüzdeki günlerde çalışan sayısı 35 bini geçecek. Burada çalışanların yaşadığı bir şehir, bir kasaba var. En büyük Suriyeli kampından daha büyük kapasite olarak, 14 bin kişilik gayet muntazam, her şeyi düşünülmüş bir kampüs alanı var. Dolayısıyla çalışanlar burada dinlenip çalışmaya devam ediyorlar.


Burada çalışma mesai mefhumu ile değil, 3 vardiya çalışılıyor. Herkes çalışması gerektiği kadar, yasalara göre çalışıyor. 24 saat 3 vardiya halinde sürekli çalışma var. İnşaatta birçok ilk var. Bunlardan biri, buradaki toprak hareketi. Dünyanın hiçbir yerinde bu kadar hızlı ve büyük miktarda toprak hareketi yok. Yani kazı ve dolgu işleri."


- "Türkiye'nin dünya havacılığından aldığı pay yüzde 2"


Yıldırım günlük yaklaşık 1,5 milyon metreküp kazı ve dolgu yapıldığını belirterek, inşaat alanında şehirler inşa edilecek kadar iş yapıldığını anlattı. Konuşmasında inşaat alanında yapılan çalışmaların detaylarına da değinen Yıldırım, görevi devralıp iktidara geldikleri ilk günden beri havacılıkta bu kadar dünya istatistiklerini altüst edecek şekilde büyüme olmasaydı, böyle bir havaalanını yapmaya kimsenin cesaret edemeyeceğine işaret etti.


Türkiye'nin 2003 yılında dünya havacılığından aldığı payın yüzde yarımın altında olduğuna işaret eden Yıldırım, şimdi bu payın 4 kat artarak yüzde 2'ye yaklaştığını hatırlattı.


Atatürk Havalimanı'nın Avrupa'nın üç numarası olduğunu vurgulayan Yıldırım, şunları anlattı:


"Ben göreve başladığımda 14'üncü sıradaydı. 14'üncü sıradan 12 yıl sonra 3'üncü sıraya geldi. Seneye, olmazsa bi sene sonra Fransa'yı da geride bırakacağız. Birkaç sene sonra da Londra da hizaya gelecek arkamızdan. Hele ki yeni İstanbul Havalimanı devreye girdiğinde, bölgede bu havalimanıyla yarışacak hiçbir havalimanı olmayacak.


Bu havalimanına başlamaya karar vermemizin en büyük diğer nedeni de şu; ben göreve başladığımda Atatürk Havalimanı'ndaki transit yolcu sayısı 2 milyon civarındaydı, şimdi 24 milyon. Yani İstanbul dünyanın doğusu ile batısını, kuzeyi ile güneyini buluşturan, dünya havacılığının buluştuğu yer olacak. O yüzden buraya dünyanın en büyük havalimanını yapmaya karar verdik.


Bu proje sadece havalimanı projesi değil. 1950'den beri içinde bulunduğumuz bölgede İstanbul'un ısınma ihtiyacını gören tezek gibi kömürler vardı. Dolayısıyla bu arazi delik deşik olmuş, kömür galerilerinin yerine de su dolmuş, bir kısmı su bir kısmı örselenmiş toprak olan bir yerdi. Havalimanı bu işin sonucudur ama bundan daha önemlisi, İstanbul'un hemen yanı başındaki bu örselenmiş araziyi de rehabilite edip, tekrar hayata kazandırıyoruz."


- "Şu an itibariyle projeye 1,7 milyar avro kaynak harcandı"


Havalimanı projesinin, İstanbul'un kuzeyinin en çevreci projesi olduğunu dile getiren Yıldırım, havacılığın günümüzde batıdan doğuya doğru kaydığını, dünyadaki zenginlik merkezlerinin değiştiğini söyledi.


Yıldırım, bu değişimin başlangıcında verilen bu havalimanı kararının önemine değinerek, "Bu projenin gerçekleşmesinde, en büyük vizyon sahibi olan, en büyük iradeyi ortaya koyan Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'dır. Günlerce haftalarca en uygun havalimanı yeri seçimi konusunu bizzat takip etti, çalışmalarımızı titizlikle inceledi. Kendisine bu vesileyle teşekkür ediyoruz." dedi.


Yıldırım, 64. Hükümet olarak projeyi gecikmeye mahal verilmeden gerçekleştirmek ve Atatürk Havalimanı'nın yükünü almak için büyük bir fedakarlıkla çalıştıklarını dile getirerek, yüklenici gurup İGA'ya ve emeği geçen herkese çalışmalarından dolayı teşekkür etti.


Projenin hazineye ve devlete hiçbir yük getirmeden yapıldığını anımsatarak, "Proje tamamlandığında 10,250 milyar avro harcama yapılacak. Bu da yaklaşık 35 katrilyon. İşletmeye alındığı andan itibaren de 25 yıl boyunca işletmeci firma her yıl bize 1 milyar 50 milyon avro kira ödeyecek. Kabataslak düşünürsek, yatırım 35, 90 da kira 120 katrilyonluk bir büyüklükten bahsediyoruz tek bir projede. Yani 120 milyar lira." ifadelerini kullandı.


"Zaman zaman yerli yersiz, ileri geri, laf olsun torba dolsun diye konuşanlar var" diyen Yıldırım, projenin devlete olan katkısından bahsetti. Projenin planlanan zamanda bitirileceğinin altını çizen Yıldırım, "Çalışmalar planlandığı gibi devam ediyor, bir sıkıntı gözükmüyor. Projenin İstanbul şehir merkezine bağlantıları üstünde de çalışmalar aynı şekilde sürüyor, her şey yolunda. Şu an itibariyle projeye 1,7 milyar avro kaynak harcandı. Bu da projenin tamamına bakıldığında yüzde 23'ü, altyapı toprak işleri olarak bakıldığında ise yüzde 40'ı tamamlandı anlamına geliyor." diye konuştu. 


Bakan Yıldırım gazetecilere yaptığı açıklamanın ardından inşaat alanını gezerek incelemelerde bulundu. Bakan Yıldırım'ın incelemelerine İstanbul Valisi Vasip Şahin de katıldı.



AA



Nihat Özdemir: 3. havalimanı için 1,7 milyar avro harcandı!



Bu haber Akşam Gazetesi'nde şöyle yer aldı:



Üçüncü Havalimanı'nda incelemelerde bulunan Bakan Yıldırım, "Çalışmalar planlandığı gibi sürüyor" dedi. Burada bir sunum yapan Nihat Özdemir ise "Terminal binasının kabası yıl sonuna bitecek" dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul 3. Havalimanı inşaatını ziyaret etti. Burada Bakan Yıldırım'a brifing veren Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Özdemir, şunları kaydetti: "İnşallah terminal binasının kaba inşaatını bu yıl bitmeden tamamlayacağız. Söz verdiğimiz tarihte yeni havalimanına ilk uçağı indirmek için tüm imkanlarımızı seferber ettik" ifadelerini kullandı.

ÇALIŞAN SAYISI 35 BİNE ULAŞACAK 


Bakan Yıldırım, 2018'de bitmesi planlanan birinci etabın yaklaşık 100 milyon yolcu kapasitesine sahip olacağını bildirerek, bu kapasiteyle bile şu an dünyanın en büyük havalimanı olacağını belirtti. 
Daha sonraki etaplarla 150-200 milyon civarında bir kapasiteye ulaşılacağının altını çizen Bakan Yıldırım, şunları kaydetti: “Biz bu havalimanını planladığımızda, bize açıkçası çok büyük haksızlık yaptılar. 'Biraz küçük atın' gibi lafları çok işittik. Ama görüyorsunuz burada yapılan çalışmaları. 60'tan fazla vinç aynı anda çalışıyor. 3 bin iş makinesi, 14 bin civarında bizatihi çalışan var. Burası kendi içinde başlı başına bir şehir. Önümüzdeki günlerde çalışan sayısı 35 bini geçecek.”

Bizimle yarışamayacaklar


Atatürk Havalimanı’nın (AHL) Avrupa’nın üçüncü büyük havalimanı haline geldiğini söyleyen Yıldırım, “Ben göreve başladığımda 14'üncü sıradaydı. 12 yıl sonra 3'üncü sıraya geldi. Fransa'yı da geride bırakacağız. Birkaç sene sonra da Londra da hizaya gelecek arkamızdan. Hele ki yeni havalimanı devreye girdiğinde, bölgede burayla yarışacak havalimanı olmayacak” dedi.

Ana binanın toplam alanı 1 milyon 300 bin m2


Nihat Özdemir, Türk havacılığı için hayati önem taşıyan projeyi başarıyla bitirmek için çalıştıklarını belirterek, "İnşallah yıl bitmeden 1 milyon 300 bin metrekarelik ana terminal binasının kaba inşaatını tamamlamış olacağız. İş takvimimize göre, sıkıntısız şekilde ilerlediğimiz bu dev projeyi taahhüt ettiğimiz tarihte Türk havacılığının hizmetine sunmuş olacağız" diye konuştu. 

%23'üne 1.7 milyar euro


Nihat Özdemir şunları anlattı: "Şu an itibariyle, 2 bin 200'ü ağır tonajlı kamyon olmak üzere 3 bin iş makinesi çalışmakta. Projeye 1,7 milyar euro harcadık. Bu da fiili olarak projemizin yüzde 23'üdür."


Akşam





Bu haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı:



Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul 3. Havalimanı inşaatında incelemelerde bulundu. Projenin 4 etapta tamamlanacağını anımsatan Yıldırım en büyük etabın 2018 yılının 26 Şubat'ında hizmete gireceğini söyledi. Birinci etabın yaklaşık 100 milyon yolcu kapasitesine sahip olacağını belirten Yıldırım bu kapasiteyle bile şu an dünyanın en büyük havalimanı olacağını kaydetti. İnşaatta 3 vardiya halinde 14 bin civarında çalışanın bulunduğunu belirten Yıldırım bunun 35 bine çıkacağını belirtti. Projeye bugüne kadar 1,7 milyar avro kaynak harcandığını da kaydeden Yıldırım "Bu da projenin tamamına bakıldığında yüzde 23'ü, altyapı toprak işleri olarak bakıldığında ise yüzde 40'ı tamamlandı anlamına geliyor" dedi. Projenin gerçekleşmesinde en büyük iradeyi Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın ortaya koyduğunu da belirten Yıldırım "Günlerce haftalarca en uygun havalimanı yeri seçimi konusunu bizzat takip etti, çalışmalarımızı titizlikle inceledi. Kendisine bu vesileyle teşekkür ediyoruz" dedi.


Sabah


Bu haber Hürriyet Gazetesi'nde şöyle yer aldı:


İlk etabının Şubat 2018’de açılması hedeflenen 3’üncü havalimanında inşaat çalışmaları hız kesmeden devam ediyor. 3 vardiyalı olarak yaklaşık 14 bin kişinin çalıştığı projenin yüzde 23’ü tamamlandı.

Dünyanın en büyük şantiyelerinden olan 3’üncü havalimanında inşaat çalışmalarına hız verildi. İlk etabı Şubat 2018’de açılması hedeflenen havalimanının belirlenen tarihe yetişmesi için 16 ülkeden 13 binin üzerinde personel eş zamanlı ve aralıksız olarak çalışmalarını sürdürüyor. Projenin kısa süreli iş programından dolayı projelendirme, altyapı ve üst yapı işlerinin sahanın farklı bölgelerinde eş zamanlı yürütülmesi tercih edildi. Bu sayede tasarım, toprak işleri, terminal binası ve diğer destek tesislerinin inşası tüm hızıyla devam ediyor. Tamamlandığında dünyanın en yüksek yolcu kapasiteli havalimanı olması beklenen 3’üncü havalimanında metro, hızlı tren, otobüs gibi ulaşım seçenekleri bulunacak. Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu da araçla ulaşımda kolaylık sağlayacak.


Hürriyet

Haber Takvim'de şu şekilde yer aldı


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, "Üçüncü Havalimanı projesi 4 etapta tamamlanacak, en büyük etap 26 Şubat 2018'de hizmete girecek" dedi. Cengiz- Mapa-Limak-Kolin-Kalyon Ortak Girişim Grubu'nca kurulan İGA Havalimanı İşletmesi tarafından yapılan havalimanının inşaat alanında incelemelerde bulunan Bakan Yıldırım, 2018'de bitecek birinci etabın yaklaşık 100 milyon yolcu kapasitesine sahip olacağını belirterek, bu kapasiteyle bile şu an dünyanın en büyük havalimanı olacağını söyledi. Limak Holding Başkanı Nihat Özdemir de "Projeye bugün itibariyle 1.7 milyar euro kaynak harcamış bulunuyoruz. İş takvimimize göre, sıkıntısız şekilde ilerlediğimiz bu dev projeyi taahhüt ettiğimiz tarihte Türk havacılığının hizmetine sunmuş olacağız" dedi.

Bakan Yıldırım, proje alanını Kalyon İnşaat Başkanı Cemal Kalyoncu, Cengiz Holding Başkanı Mehmet Cengiz ve Nihat Özdemir ile birlikte gezdi.

Takvim


Haber İstanbul Valiliği'nin internet sitesinde şu şekilde yer aldı;


3. Havalimanı inşaatının incelemelerine Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın yanı sıra İstanbul Valisi Vasip Şahin, Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir ile proje yetkilileri  katıldı.

İnşaat alanında gazetecilere bilgi veren Bakan Yıldırım, projenin 4 etapta tamamlanacağını dile getirerek en büyük etabın 2018 yılının 26 Şubat'ında hizmete gireceğini söyledi.

Bakan Yıldırım, 2018'de bitmesi planlanan birinci etabın yaklaşık 100 milyon yolcu kapasitesine sahip olacağını belirterek bu kapasiteyle bile şu an dünyanın en büyük havalimanı olacağını belirtti.

Bakan Yıldırım, "Burası kendi içinde başlı başına bir şehir. Önümüzdeki günlerde çalışan sayısı 35 bini geçecek. Burada çalışanların yaşadığı bir şehir, bir kasaba var. En büyük Suriyeli kampından daha büyük kapasiteli olarak 14 bin kişilik gayet muntazam, her şeyi düşünülmüş bir kampüs alanı var. Dolayısıyla çalışanlar burada dinlenip çalışmaya devam ediyorlar." dedi.

Bakan Yıldırım günlük yaklaşık 1,5 milyon metreküp kazı ve dolgu yapıldığını belirterek, inşaat alanında şehirler inşa edilecek kadar iş yapıldığını anlattı.

Türkiye'nin 2003 yılında dünya havacılığından aldığı payın yüzde yarımın altında olduğuna işaret eden Yıldırım, şimdi bu payın 4 kat artarak yüzde 2'ye yaklaştığını hatırlattı.

Bakan Yıldırım'a brifing veren Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Özdemir, gelinen noktaya ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, "Projeye bugün itibariyle 1,7 milyar avro kaynak harcamış bulunuyoruz. İş takvimimize göre, sıkıntısız şekilde ilerlediğimiz bu dev projeyi taahhüt ettiğimiz tarihte Türk havacılığının hizmetine sunmuş olacağız." dedi.