Kent Haberleri

3. havalimanına yerli ve yabancı şirketlerin ilgisi artıyor!

Dev projenin sağladığı potansiyelin kargo ve turizm sektörünü de etkileyeceğini belirten Atlasglobal Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, İstanbul’un dünyanın en önemli transit yolcu odağı haline geleceğini söyledi.

İstanbul dünyanın en büyük metropollerinin başında geliyor. Şu sıralar çılgın projelere ev sahipliği yapan şehir hava yolları şirketleri açısından da büyük önem taşıyor. Son olarak yurtdışı uçuş ağını genişleten Atlasglobal, geçtiğimiz yaz 8 ülkeye uçarken bu yaz bu rakamı 30'a yükseltecek. Geçen ay Sharjah uçuşlarına başlayan Atlasglobal, Türkiye'nin doğusunda bulunan ülkeleri Avrupa'ya bağlayacak.

DOĞRUDAN ETKİ

İstanbul'un Frankfurt ve Dubai gibi diğer transit uçuş noktalarına göre 1 saat daha kısa süre uçuş imkanı sunduğu bilgisini paylaşan Atlasglobal Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, “İstanbul üzerinden uçuşlar havayolu şirketlerine ortalama yolcu başına 100 dolar maliyet avantajı sunuyor. Yolcuların fiyat hassasiyeti yüksek olduğu için, bu maliyeti havayolu şirketi üstlenmek zorunda kalıyor, aksi takdirde rekabetten uzaklaşıyor” diye konuştu. Hükümetin havacılık sektörü açısından doğru adımlar attığına dikkat çeken Murat Ersoy, 3. Havalimanının İstanbul'un dünyanın en önemli transit yolcu odağı haline geleceğini ve 3. Havalimanının sağladığı potansiyel ile kargo ve turizm sektörünü de doğrudan etkileyeceğini belirtti. Murat Ersoy, yeni destinasyon yatırımlarıyla beraber 2016'da ortalama yüzde 35 büyüme öngördüklerini kaydetti. Ersoy, “Bir Avrupa bir de Orta Doğu ülkesinde olmak üzere 2 yeni şirket kuracağız. 3. havalimanının açılması ile birlikte, yurtiçi yatırımın önü açılacak” açıklamasında bulundu.

Turizmde alternatif var

Turizm sektörüne ilişkin olarak da değerlendirmelerde bulunan Murat Ersoy, “Ancak onlar için de büyük bir sıkıntı bu. Avrupa'daki tur operatörlerinin turlarının yüzde 20'sinin Mısır oluştururken, yüzde 40'ını Türkiye oluşturuyordu. Bu iki ülkenin de aynı dönemde sıkıntı yaşaması, tur operatörlerini de zora soktu. Biz Türkiye olarak alternatif destinasyonlar yaratarak turizm sektörünü bu sıkıntıdan kurtarabiliriz" dedi.

Rusya yerine yakın çevreyi markaja aldı

Geçen yaz 8 ülkeye uçtuklarını belirten Murat Ersoy, “Ortalama her ay 2 tane yeni hat açmış oluyoruz. Bu rekor bir açılış hızı. Rusya'daki ilave hatları da programımıza almış olacaktık. Fakat yaşanan krizden dolayı proje beklemde kaldı. Onun yerine yakın çevremizde yeni ülkeleri katmaya karar verdik. Bu yıl turizmde üst üste yaşanan olumsuz gelişmelerden dolayı doğru bir adım atmış olduk. Transit taşımacılığa dönmek çok doğru bir adım oldu” diye konuştu.

Ambargodan olumlu etkilenir

Avrupa'nın İran'a direkt uçuşları yeniden başlatttığını ancak İranlı'ların sağlık, turizm her koşulda öncelikli tercihi hep Türkiye olduğunun altını çizen Ersoy, “Bence bu Türkiye'ye olan trafiğin artmasını sağlayacak. Ambargolar kalkınca İran'ın yurt dışında bloke olan paraları revize edilmeye başlanacak yavaş yavaş ekonomiye yansıyacak. Böylece Türkiye'ye daha fazla geliş olacaktır. İran'a Shengen vizesi verilirse talepteki yükselme kapasitesindeki artışı kapayacaktır. Ve biz ondan fayda görürüz” ifadelerini kullandı.



Yeni Şafak


Haber Milliyet'te şöyle yer aldı;


Türkiye’nin önde gelen havayolu şirketlerinden Atlasglobal, yurtdışı atağına kalktı. Geçen yaz 8 ülkeye uçan Atlasglobal bu yaz bu rakamı 30’a yükseltmeye hazırlanıyor.


Geçen ay Birleşik Arap Emirlikleri’nde Sharjah uçuşlarına başlayan Atlasglobal, yurtdışında uçtuğu destinasyon sayısını 28’e, ülke sayısını ise 20’ye çıkardı. 

Dış hat uçuşlarının oranını yüzde 70’e çıkarmaya hazırlanan Atlasglobal 2 yeni havayolu kurma aşamasında. Yeni şirketlerden birinin Orta Avrupa’da diğerinin Körfez bölgesinde olacağını belirten Atlasglobal Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, “Her ay ortalama 2 yeni destinasyon açıyoruz. Artan destinasyonlar ve yeniden düzenlediğimiz sefer saatlerimizle bağlantılı sefer sayımız artıyor. Böylece Türkiye’nin doğusundaki ülkeleri batıya bağlıyoruz. İstanbul, Frankfurt ve Dubai gibi diğer transit uçuş noktalarına göre 1 saat daha kısa süre uçuş imkânı sunuyor. İstanbul üzerinden uçuşlar havayolu şirketlerine ortalama yolcu başına 100 dolar maliyet avantajlı. İstanbul transitli uçuşlar, ilerleyen dönemde daha da çok tercih edilecek” dedi.

Dubai’nin ilçesi gibi

Dubai merkezine 26 kilometre uzaklıkta olan Sharjah’ın farklı bir emirlikten öte, Dubai’nin bir ilçesi gibi olduğunu söyleyen Murat Ersoy, şunları söyledi:


“Sharjah, Avrupa uçuşlarımızı besleyecek bir uçuş noktası olması açısından da bizim için önemli bir yatırım. Sharjah Havalimanı, Dubai’ye gidenler için, konaklanacak lokasyona göre kimi zaman çok daha uygun bir tercih oluyor. Atlasglobal bu uçuşlarla aynı zamanda Sharjah yolcularının da İstanbul üzerinden 15’i aşkın uluslararası destinasyona erişimini de kolaylaştırıyor” dedi.


Hükümetin havacılık sektörü açısından İstanbul’un coğrafi avantajını gördüğünü ve buna göre doğru adımlar attığına dikkat çeken Murat Ersoy, 3. havalimanının İstanbul’un transit geçiş pozisyonunu güçlendireceğini de söyledi. Ersoy, dünyanın en önemli transit yolcu odağı haline gelecek 3. havalimanının yarattığı potansiyel ile kargo taşımacılığını, ticari faaliyetleri ve turizm sektörünü de doğrudan etkileyeceğini belirterek, “3. havalimanının açılması ile birlikte, yurtiçi yatırımın önü açılacak” dedi. Atlasglobal Türkiye, Ukrayna ve Irak’ta 22 uçağıyla hizmet veriyor.


KKTC turizmine Elexus dopingi

Atlasglobal’in geçtiğimiz yıl sonunda Kıbrıs’ta hizmete giren yatırımı Elexus Hotel’le standartları değiştirdiğine değinen Murat Ersoy, sözlerine şöyle devam etti: 


“Kıbrıs’ta hayata geçirdiğimiz 7 yıldız konseptli Elexus Hotel, 2000 yatak kapasitesiyle KKTC’nin toplam yatak kapasitesinin yüzde 10’unu oluşturuyor. Kasımda kapılarını açan Elexus’a gelenlerin yüzde 60’ı daha önce Kıbrıs’a hiç gelmeyenler. 

Elexus, kongre merkezi, eğlence alanları ve casino hizmetlerine, aile oteli konseptini de ekleyerek Kıbrıs’ta önemli bir eksiği kapattı. Elexus, çiftlere ve genç hissedenlere hitap eden eğlence ağırlıklı işletme anlayışının yanı sıra dev aquaparkı ve çocuk aktiviteleriyle ailelere ve Akdeniz çanağındaki en büyük toplantı salonuna sahip tesis olarak kurumsal şirketlere aynı anda tam kapsamlı hizmet verebiliyor. Kısaca, Elexus’un mimari yapısı ve geniş alana yayılan tesis olanakları sayesinde aileler çocuklarıyla birlikte rahatça tatil yapabiliyorken, iş ve eğlence amaçlı gelen konuklar da kaliteli hizmet anlayışından faydalanabiliyor. Elexus, kuşkusuz bölgede turizm algısına yeni bir yön verdi ve hizmet kalitesiyle sektörde çıtayı yükselten değerli bir yatırım oldu.”


Milliyet 



Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


İstanbul’un bir dünya kavşağı olmasını stratejiye dönüştüren Atlasglobal, uçuş ağını 30 ülkeye çıkaracak. İstanbul rotası Frankfurt ve Dubai’ye göre 1 saat daha kısa uçuş imkanı ve yolcu başına 100 $ avantaj sunuyor


Son yıllarda tehirsiz, konforlu ve ekonomik uçuşları ile yıldızı yükselen Atlasglobal, İstanbul’un bir dünya kavşağı olmasını bir stratejiye dönüştürdü. Frankfurt ve Dubai gibi diğer transit uçuş noktalarına göre 1 saat daha kısa süre uçuş imkanı sunan İstanbul’un, yolcu başına 100 dolar da maliyet avantajı sunması stratejiyi destekliyor. Atlasglobal Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy büyüme planlarını geçen ay uçuşlarına başladıkları Sharjah’da şöyle anlattı:


“Geçen yaz 8 ülkeye uçuşumuz varken, bu Temmuz itibarıyla 30’dan fazla ülkeye uçuş yapan bir havayolu olacağız. Her ay ortalama 2 yeni destinasyon açıyoruz. Artan destinasyonlarımız ve yeniden düzenlediğimiz sefer saatlerimizle beraber, bağlantılı sefer sayılarımız artıyor. Böylece Türkiye’nin doğusundaki ülkeleri batıya bağlıyoruz.” Bu amaçla, üçüncü büyük Arap Emirliği olan Dubai’ye 26 km uzaklıkta olan Sharjah’aya seferler başlattıklarını kaydeden Ersoy şöyle devam etti: “Sharjah, Avrupa uçuşlarımızı besleyecek bir uçuş noktası. Atlasglobal bu uçuşlarla aynı zamanda Sharjah yolcularının da İstanbul üzerinden 15’i aşkın uluslararası destinasyona erişimini kolaylaştırıyor. Transit yolcu taşımacılığında İstanbul her geçen gün önemini artırıyor.”


1 saat kazandırıyor


İstanbul’un Frankfurt ve Dubai gibi diğer transit uçuş noktalarına göre 1 saat daha kısa süre uçuş imkanı sunduğuna dikkat çeken Ersoy şunları söyledi:


“İstanbul üzerinden uçuşlar havayolu şirketlerine ortalama yolcu başına 100 dolarmaliyet avantajı sunuyor. Bu sebeple İstanbul transitli uçuşlar ilerleyen dönemde daha çok tercih edilecek. 3. Havalimanı da İstanbul’un pozisyonunu güçlendirecek.”


Kârlılığı kur etkiliyor


ERSOY havacılık sektöründeki değişen maliyetlere de değindi. Kur artışının dengelenmesi için petrol fiyatlarındaki düşüşün, dolardaki artışın 4 katı kadar olması gerektiğini ifade eden Ersoy, “Dolayısıyla havacılık sektörü petrol fiyatlarındaki düşüşü birebir kârlılığa çeviremiyor” dedi.


Irak pazarını hediye ettik


Murat Ersoy konuşmasında Irak’a başlayan vize uygulamasının pek çok sektörü olumsuz etkilediğine de vurgu yaptı. ‘Irak pazarını ellerimizle Lübnan ve Ürdünlüler’e hediye ettik’ diyen Ersoy, vize uygulamasından önce yüzde 95 olan uçak doluluk oranlarının yüzde 20’lere indiğini kaydetti.


Vatan