3. Havalimanı'nda bin 800'ü aşkın hafriyat kamyonu çalışıyor!
Beş aylık siyasi belirsizlik sürecinde geleceğine ilişkin çeşitli yorumlar yapılan mega proje, kesintiye uğramadan sürüyor. Proje kapsamında kurulan onlarca şantiyede bin 800'ü aşkın hafriyat kamyonu çalışıyor.
YOLCU Yolcu kapasitesi itibarıyla dünyanın en büyük havacılık merkezi olacak İstanbul Yeni Havalimanı Projesi'nde çalışmalar yoğun tempoyla devam ediyor. Beş aylık siyasi belirsizlik sürecinde geleceğine ilişkin çeşitli yorumlar yapılan mega proje, hiçbir aksamaya uğramadan sürüyor.
KARINCA YUVASI GİBİ
Geçtiğimiz günlerde yerli bankalarla yapılan kredi sözleşmesinin ardından dünya havacılık sektörü paydaşlarıyla yolcuların merakla beklediği havalimanı için çalışmalar tempo kazandı. Toplam 4 fazı bulunan projenin ilk faz çalışmaları kapsamında zemin düzeltme, hafriyat ve üstyapı inşaat çalışmaları sürüyor. Projede kurulan onlarca şantiyede bin 800'ü aşkın hafriyat kamyonu karınca gibi yoğun bir şekilde çalışırken, şantiye sahasında günlük 1 milyon 200 bin metre küp toprak hareketi gerçekleştiriliyor. Havalimanının ilk etabında üç adet bağımsız paralel pist, taksi yolları, apron, terminal binası, hava trafik, haberleşme ve meteoroloji sistemleri ile diğer hizmet binaları hayata geçecek. Projede 898 beyaz yaka ve 8 bin 468 mavi yaka ile toplamda 9 bin 366 personel çalışıyor ve iş yoğunluğuna bağlı olarak bu sayının ilerleyen zamanlarda artması planlanıyor. Yap- İşlet- Devret modeliyle yapılandırılan projede, 25 yıllık işletim hakkı karşılığı, KDV dahil 26.2 milyar avro bedel İGA tarafından devlete ödenecek.
GÜNDE 3 BİN 500 İNİŞ, KALKIŞ
Tamamlandığında 150'den fazla havayoluna hizmet verecek ve üzerinden 400'e yakın noktaya uçuş gerçekleştirilecek İstanbul Yeni Havalimanı, yaratacağı katma değer ile yolcu ve yük taşımacılığında dünyanın yeni havacılık merkezi olacak. Havalimanı günde 3 bin 500 iniş-kalkış kapasitesine sahip olacak.
Güneş