Ulaşım

3. havalimanında öncelik yolcu konforu!

Türk Hava Yolları son 2 yıldır yaşadığı türbülansı geride bırakıp 2017’de 1 milyar 22 milyon dolarlık esas faaliyet kârı ve 223 milyon dolarlık net kâr tutarına ulaştı.

Gazete Habertürk'ün haberine göre, THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı “Şirketimiz 2017 yılında global ölçekte bayrak taşıyıcı havayolları arasında 3 milyar dolar FAVKÖK (faiz, amortisman, vergi ve kira gideri öncesi kâr) değeri ve yüzde 27.5 FAVKÖK marjı ile üst sıralarda yerini almıştır. Söz konusu değer, bugüne kadar elde edilen en yüksek FAVKÖK değeridir” dedi.

İlker Aycı, 29 Ekim'de açıklaması planlanan yeni havalimanının büyüklüğü de göz önüne alındığında yolcu konforu için havalimanı işletmesine birtakım öneriler sunduklarını ifade etti.

Aycı “Metro çıkışına yürüyen merpen ile check-in kontuarı yapılmasını istedik. Yolcu ailesiyle geldiğinde gerekirse bavulunu teslim etsin. Uçuşa hazır biçimde havalimanına girsin. Rahat rahat dolaşır, alışverişini de yapar. Hız kazanır konforu artar. Aynı şekilde uçaktan inişte de benzer kolaylıklar düşünülebilir. Havalimanının verimliliği artar. Teknoloji buna imkân tanıyor. Dünyanın en verimli, en yolcu dostu, en iyi işletilen havalimanı olmak. Hedef bu” dedi.