Ulaşım

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli geçiş ücreti ne kadar olacak?

Bakan Lütfi Elvan, İstanbul'a yapılacak 3. tüp geçitte geçiş ücreti ne kadar olacağını canlı yayında açıkladı. Peki 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli geçiş ücreti ne kadar olacak?

İstanbul'a yapılması planlanan üçüncü 3. tüp geçit projesinin detaylarını NTV’ye anlatan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, " Bu proje 100 yıl konuşulacak" dedi. Elvan, günde 2 milyondan fazla yolcunun seyahat edeceği tünel için alınacak ücret konusunda da bilgi verdi.


3 katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi 5 yılda tamamlanacak!


15 soruda 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli!



Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli için mektup!



3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi ihalesi ne zaman?



Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, NTV canlı yayınında soruları yanıtladı.

Üçüncü tüp geçit projesini anlatan Bakan Lütfi Elvan'a yöneltilen sorular ve verdiği yanıtlar şöyle;

Bu projemiz dünyada bir ilk. Dünyada iki katlı tüneller var tek katlı var ama ilk defa üç katlı bir tünel inşa edeceğiz denizin altından. Bunun orta katından metro sistemimiz geçecek, diğer katlardan otomobiller geçecek. 10 aydan beri tüm ekibimiz çok yoğun çalıştı. Dünyaya örnek olabilecek, belki 100 yıl konuşulacak bir proje.



Bir ilk, beraberinden bazı risklerde taşımıyor mu?

Bununla ilgili tüm çalışmalarımızı yaptık. Bu konuyla ilgili bir sıkıntı, bir risk görmüyoruz. Ama bu oluşturacağız mega proje, bir anlamda 100 yıl boyunca İstanbul’daki ulaşım sisteminin ana omurgasını oluşturacak. Biz İstanbul’un trafik analizini yaptık. Yolcu ile ilgili simülasyonlarımızı yaptık, projeler oluşturduk. Boğaziçi Köprüsü aksından Avrupa Yakası’na doğru olan güzergahta ilave bir metro ihtiyacı ortaya çıktı. FSM güzergahında da bir karayolu taşımacılığı gereği ortaya çıktı. Avrasya Tüneli ve 3. köprü tamamlandığını da göz önüne alınarak yapıldı bu çalışmalar. Metro hattımız ile karayolu hattımızı birleştirdik ve 3 katlı bir tünel oluşturduk.


Söğütlüçeşme’den çıkacak metro hattımız Küçüksu’ya kadar gelecek. İki katlı tünelimiz Çamlık’tan çıkacak ve Küçüksu’da metro ile birleşecek. Gayrettepe’de metro hattımız güneye doğru kayacak. Metro hattımız 31 kilometre. Karayolumuz da 16.5 kilometre olacak aşağı yukarı. Bu model İstanbul’u çok rahatlatacak. Bu metro hattı İstanbul’da şu anda çalışan tüm raylı sistemleri kesen bir hat. Raylı sisteme nereden binerseniz binin, istediğiniz yere ulaşabileceksiniz. Tabii ki 20-30 yıl sonra ilave bir hat gereksinimi olursa bağlantılar yine bu ana omurgaya olacak. Karayolu tünelimiz hem FSM ile hem Boğaziçi Köprüsü’yle hem TEM hem Kuzey Marmara otoyoluna bağlantısı var.


Şu anda fizibilite çalışmaları tamamlanır tamamlanmaz -niyetimiz seçimden önce bunun ihalesine çıkmayı arzu ediyoruz- ihaleye çıkacağız. Avrasya’yı mesela tamamen yerli bir firmamız yapıyor. Bu projemiz tamamen kendimize ait bir ürün. Bu proje İstanbul’u her açıdan rahatlatacak. Vatandaşlarımız bir zaman planlaması yapabilecek. İstanbul’da bir yere ulaşmak için belki yarım saat öncesinden çıkıyoruz ne olur ne olmaz diye.



GÜNDE 2 MİLYON KİŞİ

Bu 31 kilometrelik metro hattımız günde 1.5 milyon yolcu taşıyacak. Karayolumuz da günde 200 bin aracın geçişine imkan verecek. 2 milyon vatandaşımıza bir günde hizmet verebilecek olan bir sistem. Mevcut olan 9 adet raylı sistem var İstanbul’da.


GEÇİŞ ÜCRETİ

Geçiş ücretlerine yönelik çalışmalarımız devam ediyor. Avrasya tünelinde 4 dolar, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde 3 dolar civarında. Bunların altında olacağını düşünüyorum. 5 yıl içinde bitirmeyi planlıyoruz. 2019 seçimlerine yetiştirmek için çaba sarf edeceğiz.


Deprem riski nedir?

Depreme karşı son derece duyarlı bir sistem olacak, Avrasya Tüneli gibi. Yine ilave olarak belli aralıklarla araçların bir arıza durumunda güvenli şekilde park edebilecekleri alanlar olacak. Her 240 metrede katlar arası geçişi sağlayan alanlarımız olacak. Dünyaya örnek olacak bir proje. Biz bunu gerçekleştirildikten sonra dünyada da birçok yerde bu tür tüneller yapılmaya başlanacak.


ÇEVRECİ PROJE

Çevreci bir proje. İstanbul’un silüetini bozmayacak görüntü kirliliği olmayacak. Özellikle vatandaşlarımızın kendi araçlarını kullanmama gibi eğilimleri olacak.



İSTANBUL'U RAHATLATACAK

Vatandaşlarımızın rahat konforlu seyahat etmesine imkan verecek bir altyapı. Avrasya ve 3. köprü bir rahatlama sağlayacak ama bu projeden sonra büyük bir rahatlama olacaktır. Bugün İstanbul’daki günlük hareketlilik 11 milyon 300 bin. Böyle bir ortamda bu metro sistemi ve tünelimiz İstanbul’un trafiğine çok önemli bir rahatlama sağlayacak.


Çevre dostu kavramında 3. köprüye itirazlar akla geldi hemen. Çevreciler o zaman çevre hassasiyeti düşünülmedi mi diye akla gelebilir.


Bunlar zorunlu olan şeyler... Kuzey Marmara otoyolunu sadece etrafını dolaşan bir otoyol diye düşünmeyin. Mevcut iki otoyolda kapasitesinin üstünde giriş söz konusu. Biz Sakarya Akyazı’dan Kocaeli üzerinden 3. köprüye kadar olan kısmı otoyol ihalesine çıktık. Köprüyü bir bütün olarak düşünmemiz gerekiyor. Evet yeni bir otoyol gerekliydi ve bu yıl sonunda bu projeyi bitirmeyi hedefliyoruz. Kuzey Marmara otoyolumuz Paşaköy’den itibaren Sakarya Akyazı’ya kadar uzanan bir otoyol olacak, diğer taraftan da Tekirdağ’a kadar uzanan bir otoyol olacak. Son derece gerekli ve zaruriydi bu otoyol bizim için.


Kanal İstanbul’da son durum nedir?

Üç ekip oluşturduk, bu ekiplerimiz çalışmalarını devam ettiriyor. Kanal İstanbul’a yönelik önümüzdeki günlerde rahatlatıcı haberleri vereceğimizi düşünüyorum.


Akşam