Ulaşım

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin ihalesi 2018'in başında yapılacak!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 3. Katlı Büyük İstanbul Tüneli ile ilgili müjdel,  haberi verdi. 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin ihalesi 2018'in başında yapılacak. 

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü Kule Rüzgar Tüneli testine katılmak üzere geldiği Kopenhag'da Anadolu Ajansı (AA) muhabirlerinden Arife Yıldız Ünal'a açıklamalarda bulundu.

 


Bakan Arslan, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nde, daha önceki projede orta katta bulunan raylı sistemin en alta alınmasının uygun görüldüğünü, üst ve orta katların ise otomobil gidiş-gelişi için kullanılacağını bildirdi. İncirli'den başlayan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli sistemi Mecidiyeköy'e kadar gidip, Anadolu Yakası'na geçtiğinde Söğütlüçeşme'den hem Kadıköy-Kartal hattına hem de Marmaray'a entegre olacak. 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli 9 farklı raylı sistemle entegre olacak.

 

Arslan, Hasdal'dan, TEM'den yer altına girecek tünelin, otomobilleri Anadolu Yakası'na çıkardıktan sonra Çamlık'ta TEM'e bağlayacağını söyledi. Arslan projenin Marmaray ile Avrasya tünellerinin bir arada olduğu bir sistem gibi düşünüleceğini ifade etti. 

 

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli, iki gidiş-iki geliş otomobillere, gidiş-geliş raylı sisteme yani metroya hizmet edecek. Bakan Arslan, projenin sondajlarının, etüt projelerinin yapılması ve yap-işlet-devret (YİD) modeliyle gerçekleştirilecek ihaleye esas dokümanların hazırlanmasına ilişkin süreci başlattıklarını açıkladı. 


YİD modeliyle ihale edilecek

1-2 aylık çalışmadan sonra dokümanları hazır hale getireceklerini söyleyen Bakan Arslan, YİD modeliyle ihale etmek üzere süreci başlatacaklarını ifade etti. 

 

Arslan projeye ilişkin şunları söyledi, "Çalışmalar son aşamaya geldi ancak teknik olarak şöyle bir sonuç çıkıyor, daha önceki projede orta katta bulunan raylı sistemin teknik çalışmalar sonucunda en alta alınması uygun görünüyor. Tünelin üst ve orta katları ise otomobil gidiş-gelişi için kullanılacak. Bunun da sebebi, her iki yakada da yüzeye çıktıktan sonra hatlar birbirinden ayrılacak. Avrupa yakasında güneye doğru İncirli'ye gitmek üzere raylı sistem, kuzeye doğru TEM'e gitmek üzere üstte ve altta otomobiller için yaptığımız katlar olacaktı ancak bunların birbirinden ayrılması biraz daha zor. Halbuki üstte iki kat otomobiller için olursa üst kuzeye ayrılırken, güneye doğru da raylı sistem ayrılacak. Teknik çalışmalar sonucu, raylı sistemde kullanılan araçların daha ağır olması nedeniyle alt katın raylı sistem için kullanılması daha uygun gibi gözüküyor. Yakında netleşecek." 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin ihalesi 2018'in başında yapılacak.