3 katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi 5 yılda tamamlanacak!
İstanbul Mega Proje Tanıtımı, İstanbul Kongre Merkezi'nde gerçekleştirildi. Proje ile Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Boğaziçi Köprüsü ve Yavuz Sultan Köprüsü, birbirine bir ring halinde bağlanmış olacak.
İstanbul Kongre Merkezi'nde Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun da tanıtımına katıldığı, 3 katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi, 5 yıl içinde tamamlanacak ve 3,5 milyar dolara yap-işlet-devret modeliyle gerçekleştirilecek. Projenin devlete herhangi bir maliyeti olmayacak.
3 katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi tanıtım filmi!
2 karayolu ve 1 raylı sistemi barındıran proje zaman tasarrufunu en iyi şekilde değerlendirecek. Hasdal-Ümraniye-Çamlık arası 14 dakika, İncirli-Söğütlüçeşme arası 40 dakikada geçilecek. 3 havalimanı, köprü ve bunları birbirine bağlayan akslar tam bir entegre proje halinde zaman tasarrufunu maksimum düzeye çıkacak.
İstanbul'daki 9 raylı sistem birbiriyle irtibatlanacak. İstanbul'daki bütün ana akslar birbirine bağlanacak. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Boğaziçi Köprüsü ve Yavuz Sultan Köprüsü, birbirine bir ring halinde bağlanmış olacak.
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ne ihtiyacı olan karayolu geçişi ve Boğaziçi Köprüsü'nü tamamlayacak olan metro geçişi, tek bir hat ile üç katlı büyük mega projesi ile bir bütünlük haline gelecek.
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli geçiş ücreti ne kadar olacak?
15 soruda 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli!
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi ihalesi ne zaman?
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın mesajı
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin, ülkenin kalkınması, gelişmesi ve sanayiden kültüre her alanda büyümesine öncü rol oynayan, İstanbul için hayalleri gerçeğe dönüştüren projelerden biri olacağını belirtti.
Başbakan Ahmet Davutoğlu, "3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi"ni, İstanbul Kongre Merkezi'nde düzenlenen toplantıda açıkladı. Toplantıda, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın gönderdiği mesaj da okundu.
Mesajında İstanbul'u geleceğe taşıyacak, yeni projenin tanıtımına yapılan davet nedeniyle teşekkür eden Erdoğan, İstanbul'un sadece Türkiye'nin değil, tüm dünyanın nadide şehirlerinden biri olduğunu vurguladı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, mesajında şunları kaydetti:
" İstanbul için planlanan yatırımlar, yeni Türkiye yolunda, 2023 hedeflerimizin yakalanmasında somutlaşan önemli adımlardır. Bu tüp geçit projesi, ülkemizin kalkınması, gelişmesi ve sanayiden kültüre her alanda büyümesine öncü rol oynayan,İstanbul için hayalleri gerçeğe dönüştüren projelerden biri olacaktır. Kıtaları birbirine bağlayan, sanayi ve ticaretin lokomotifi, kültürün başkenti İstanbul'da ulaşımı rahatlatacak, İstanbulluların hayatını kolaylaştıracak bu yeni projenin en kısa sürede hizmete girmesi büyük önem taşımaktadır."
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın öncülüğünde yürütülecek çalışmalara başarı dileklerini iletti.
"Dünyada ilk defa 3 katlı tek bir tünel tasarladık"
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, tanıtım töreninde yaptığı konuşmada, 12 yılda altyapı yatırımlarında çok önemli mesafeler aldıklarını, yeni otoyollar, demiryolları, hava meydanları ve limanlar inşa ettiklerini anlattı.
"Asrın Projesi" olarak kabul edilen Marmaray ile boğazın altından demiryolu geçişini inşa edip hizmete sunduklarını anlatan Elvan, şöyle konuştu:
"Ankara-İstanbul, Ankara-Eskişehir, Konya-Ankara, Konya -İstanbul Yüksek Hızlı Demiryolları'nı Türkiye'ye armağan ettik. Kamu, özel sektör işbirliği açısından dünyaya örnek teşkil edecek nitelikteki Yap-İşlet-Devret modelleri ile büyük bir atılım gerçekleştirdik. Marmaray'ın ikizi Avrasya Tüneli, İzmit Körfez Geçiş Köprüsü veİstanbul-İzmit Otoyolu ve İstanbul 3. Havaalanı Projeleri'nin yapımı hızla devam etmektedir. Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve bağlantı yolları da İstanbul yaka geçişi açısından önemli bir sorunu ortadan kaldıracaktır."
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli ile bu mega projeler dizisine bir yenisini daha eklediklerini belirten Elvan, dünyada bir ilki başardıklarını aktardı.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan, şöyle devam etti:
"Bu ilk, hem Türkiye'nin altyapıda geldiği noktayı ifade eden hem de proje fikri, üretim kapasitemiz ve uygulama kabiliyetimiz açısından sembol değerdedir. Bu proje, Türkiye'ye sevdalı, İstanbul'a aşık milletimizin bir projesidir. Yine bu proje, kültürleri buluşturan, sadece kıtaları değil dünyayı birleştiren İstanbul'un fiziğine dokunup, ruhunu rahatlatacak projedir. Sizlere, dünyada ilk olma özelliği taşıyan, İstanbul'un trafiğini rahatlatıp, toplu ulaşımına neşter vuran, ulaşım ve toplu ulaşımı bir omurgaya oturtan, metro hatları ve karayolu akslarını birleştiren 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'ni sunuyoruz."
Proje için yaklaşık 10 aydır yoğun çalışmalar yürüttüklerini belirten Bakan Lütfi Elvan, öncelikli olarak İstanbul'un güzergah ve yolculuk talep analizini gerçekleştirdiklerini söyledi.
Mevcut ve yapımı devam eden projeler bittiğinde oluşacak durumu 10 yıllık projeksiyonla modellediklerini aktaran Elvan, şöyle konuştu:
"Yaptığımız modelleme sonuçlarına göre Boğaz'ın altından iki yeni tünel yapmak gerekiyordu. Bunlardan biri Boğaziçi Köprüsü'nün altından bir metro geçiş tüneli, diğeri Fatih Sultan Mehmet Köprüsü altından bir karayolu geçiş tüneli idi. Boğaz'ın altından lastik tekerlekli araçlarla demiryolu geçişlerini ayrı ayrı yaparak iki ayrı tünel inşa etmek yerine, hem metro hem de karayolu geçişi için dünyada ilk defa 3 katlı tek bir tünel tasarladık. Bu mega projeyle İstanbul'da hayat değişecek. Raylı sistemin toplu ulaşımdaki yeri önemli ölçüde artacak. İstanbul'da toplu ulaşımın omurgası kurulacak. 100 yıl sonrasında da toplu ulaşım bu omurga etrafında şekillenecek. Günde 6,5 milyon insanın kullanacağı toplam 9 farklı raylı sistem, mega projemiz kapsamında inşa edeceğimiz metroyla birbirine bağlanacak. Boğaz'ın her iki yakasındaki milyonlar diğer yakaya kolayca geçecek."
Projeyle İstanbul'un üç havalimanının raylı sistemle birbirine bağlanacağını belirten Elvan, Başakşehir'den Sabiha Gökçen Havalimanı'na kadar uzanan bir metro hattı oluşacağını söyledi.
İncirli'den Söğütlüçeşme'ye yeni metroyla 40 dakikada gidilebileceğini anlatan Bakan Elvan, projenin Marmaray ile beraber düşünüldüğünde her iki yaka arasında bir ring oluşturacağını kaydetti.
Projenin aynı zamanda tüm karayolu akslarıyla entegre olacağını belirten Elvan, "Hasdal Kavşağı'ndan Ümraniye Çamlık Kavşağı'na kadar araçla 14 dakikada geçilebilecek. Bu hat yani karayolu geçiş tünelleri İstanbul'daki tüm ana karayolu akslarıyla entegre olacak. Yani hem D-100 Kuzey Marmara Otoyolu, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Boğaziçi Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve 3. havalimanı akslarıyla tamamıyla entegre olacak" ifadelerini kullandı.
Projenin yap-işlet-devret modeliyle yapılacağını aktaran Elvan, devletin kasasından 1 kuruş dahi çıkmayacağını, projenin yaklaşık yapım maliyetinin 3,5 milyar dolar olacağını dile getirdi.
"İstanbul'da artık dakikalık randevu verebilmek mümkün olacak"
Sağlanacak gelişimle İstabullular'ın zamanının bereket kazanacağını belirten Elvan, "İstanbul'da artık yaklaşık değil dakikalık randevu verebilmek, dolayısıyla zaman planlaması mümkün olacak. İstanbul, metrolar kullanılarak günlük zaman programı yapılabilir bir şehir haline gelecektir" dedi.
Projenin çevreye duyarlı bir proje olacağını belirten Elvan, projenin İstanbul'un siluetine hiçbir şekilde zarar getirmeyeceğini de vurguladı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Ahmet Davutoğlu'na desteklerinden ötürü teşekkür eden Elvan, yoğun gayretleriyle projenin ete kemiğe bürünmesine katkı sağlayan bakanlık ekibi ve diğer ilgili kuruluşların çalışanlarına da teşekkür etti.
AA