Ulaşım

3 katlı tünel için start verildi!

İki yakadaki raylı sistemleri birbirine bağlayacak olan 3 katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin etüt ve mühendislik projeleri için 14 Aralık'ta ihale yapılacak.

1 Kasım seçimlerinden çıkan siyasi istikrar, Türkiye'nin dev projelerine de hız kazandırdı. Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun seçim vaatleri arasında yer alan ve İstanbul'un trafik sorununa ciddi rahatlama getirmesi beklenen 3 katlı 'Büyük İstanbul Tüneli' projesi ilgili ilk somut adım atılıyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, tünelin etüt ve mühendislik projelerinin hazırlanması için 14 Aralık'ta ihale düzenleyecek. İhale sürecinin ardından, 1 yıl içinde mühendislik projeleri tamamlanacak. 


TAM ENTEGRE ULAŞIM 

Tünel, karayolu ve metro sistemini bünyesinde barındırıyor. Projenin bir ayağını, Avrupa Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sistemi oluşturuyor. İkinci ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sistemi. Hızlı metro sistemi ve karayolu projelerinin İstanbul Boğazı geçişi kesimlerinin Boğaz siluetini etkilememek amacıyla Boğaz altından geçirilmesi ve ayrı tüneller yapılması yerine hem hızlı metro hatlarının hem de karayolunun geçebileceği tek bir tünelin yapılması planlandı. 3 katlı Büyük İstanbul Tüneli, 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre olacak. 


GÜNDE 6.5 MİLYON YOLCU

Projenin hayata geçmesi ile Avrupa Yakası'nda İncirli'den Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye hızlı metro ile yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak. Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayolu üzerinden yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6.5 milyon yolcu yararlanacak. 


Sabah 






Bu haber Bugün Gazetesi'nde şöyle yer aldı:


Yeni hükümet, özellikle İstanbul'da dev ulaşım projelerine hazırlanıyor. Boğaz'ın altında karayolu ve metro geçişlerini tek tünelden sağlayacak üç katlı Büyük İstanbul Tüneli’nin yapımına başlanacak. Bu tünel 9 farklı ray sistemini birbirine bağlayacak.


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, ekonominin can damarı olan ulaştırma ve lojistik altyapılarını geliştirmek amacıyla AB normlarına uygun "Ulaştırma Ana Planı ile Lojistik Ana Planı"nı hazırlıyor. 


Bu kapsamdaki projelerin özellikle İstanbul’daki köprü trafiğine nefes aldırması bekleniyor. Bu kapsamda örneğin tek tünel içinde karayolu ve metro geçişlerini bir araya getiren üç katlı Büyük İstanbul Tüneli hayata geçirilecek. 9 farklı ray sistemini birbirine bağlayacak tüneli günde 6,5 milyon vatandaş kullanacak. Projenin yapımı için yap-işlet-devret (YİD)  modeli planlanıyor.


Türkiye genelinde trafik yoğunluğunun yüksek olduğu kesimlerde ise bölünmüş yol uzunluğunun 30 bin kilometreye çıkarılması hedefleniyor. Başta Marmara olmak üzere YİD modeliyle yeni otoyollar inşa edilecek. Bu ağın önemli parçaları olan İstanbul- Bursa- İzmir ve Kuzey Marmara Otoyolu tamamlanarak hizmete açılacak. Yine üzerinde demiryolu da bulunan Çanakkale Boğaz Köprüsü’nün yer aldığı güzergahın yapımı başlayacak.


DEMİRYOLU AĞI YENİLENİYOR

 

Yeni dönemde Ankara merkezli hızlı tren çekirdek ağının 3 bin 623 kilometreye çıkarılması planlanıyor. Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin de tamamlanmasıyla ülke nüfusunun yarısı yüksek hızlı tren konforundan faydalanmış olacak. Uluslararası sisteme daha çok entegre edilecek demiryolu ağının yüzde 80’i elektrikli ve sinyalli hale getirilecek. Öncelikli hatlar modernize edilerek çift hatlı hale getirilecek, bu hatlarda yük ve yolcu taşımacılığı artırılacak.