3. köprü geçiş ücretleri ne kadar olacak?
Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü de içine alan Kuzey Marmara Otoyolu projesini kazanan firmalar açıklandı. Bakan Yıldırım, dün yaptığı açıklamada otoyol ücretleri ile ilgili de bilgi verdi.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü de içine alan Kuzey Marmara Otoyolu projesini kazanan firmalar açıklandı. Buna göre, projenin Asya kısmını Limak-Cengiz İnşaat Ortak Girişim Grubu, Avrupa kısmını ise Kolin-Kalyon İnşaat - Hasen Yapı AŞ Ortak Girişim Grubu kazandı. Toplam yatırım bedeli 7 milyar lira olarak hesaplanan projenin yüklenici firmalarından 4’ü, aynı zamanda 3. Havalimanı projesinin de yüklenicileri. İhalenin sürprizi Hasen Yapı’nın ortakları arasında ise MÜSİAD Başkanı Nail Olpak da bulunuyor.
20 soruda Yavuz Sultan Selim Köprüsü!
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, ihaleyi kazanan firmalar, projenin yatırım bedelleri, işletim süreleri ve otoyol ücretleri ile ilgili
bilgileri bizzat açıkladı.
Bakan Yıldırım dün yaptığı açıklamada "Kuzey Marmara Otoyolu Projesi Kınalı-Odayeri kesimi işinin yap-işlet-devret modeliyle ihalesini Kolin İnşaat-Kalyon İnşaat-Hasen Yapı AŞ Ortak Girişim Grubu kazandı" dedi. Bakan Yıldırım, projenin Asya kısmını ise Limak İnşaat-Cengiz İnşaat ortak girişim grubunun kazandığını açıkladı.
3. köprü bağlantı yolları ihalesinin kazananı belli oldu!
Toplam yatırım bedeli 7 milyar lira olması beklenen projeyi üstelenen firmalardan dördü, Cengiz, Limak, Kolin ve Kalyon İnşaat, aynı zamanda 3. Havalimanı projesinde de yer alıyor. İhalenin yüklenicisi firmalardan Hasen Yapı A.Ş’nin ortakları arasında ise iş dünyasının yakından tanıdığı bir isim yer alıyor.
3. köprü bağlantı yolları ihalesine 8 firmadan teklif geldi!
4 YIL 9 AY İŞLETECEK
Projenin Kınalı-Odayeri bölümünü üstlenen Kolin-Kalyon-Hasen Yapı ortak girişim grubu, 7 yıl 9 ay 12 günlük işletme süresi teklif etmişti. Anılan projede yaklaşık 3 yıl yapım süresi öngörülüyor. Bu durumda, OGG’na 4 yıl 9 ay 12 günlük net işletme süresi kalıyor. Bakan Yıldırım, dün yaptığı açıklamada otoyol ücretleri ile ilgili de bilgi verdi.
ASYA'DA 19, AVRUPA'DA 10,5 LİRA
Buna göre 169 kilometrelik Kurtköy-Akyazı için geçiş ücreti 19 lira artı KDV, 88 kilometrelik Kınalı-Odayeri arasındaki otoyolun geçiş ücreti ise 10,5 lira artı KDV olacak.
Hürriyet
Haber Sözcü Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
7 milyar TL’ye mal olan Kuzey Marmara Otoyolu’ndan geçen vatandaş dört ayrı gişeye toplam 75 TL ödemek zorunda kalacak. Yolun kilometre başına vatandaşa maliyeti 30 kuruş olacak
İstanbul'un Silivri İlçesi yakınlarındaki Kınalı otoban gişelerinden Sakarya'nın Akyazı İlçesi'ne kadar uzanan Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin bölümler halinde yapılan yollarının ihale sonuçları belli oldu. Buna göre 250 kilometrelik yolun tamamını kullanan sürücüler için dört farklı ödeme yeri olacak.
Kınalı'dan yola çıkan bir sürücü, İstanbul'un Eyüp İlçesi'ne bağlı Odayeri yakınlarına kadarki bölüm için 12.39 TL ödeyecek. Odayeri yakınlarındaki 3. havalimanından İstanbul'un Anadolu Yakası'ndaki Kurtköy'e kadarki bölüm için 29.50 TL daha ödeme yapmak gerekecek. Bu arada, yeni yapılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde ayrıca 10.62 TL geçiş ücreti alınacak. Kurtköy-Akyazı arasındaki bölümün ücreti ise 22.42 TL olacak.
GEÇİŞ GARANTİSİNE GÜVENİYOR
Güzergah boyunca sürücüler önce Limak-Cengiz ortaklığına, sonra Kalyon-Kolin ortaklığına ödeme yapacak. Kınalı-3. havalimanı bölümü için ihale sonuçlanmadığından, bu bölüm tercih edilirse kime ödeme yapılacağı henüz belli değil. Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden kıta değiştirilirken ödeme yapılacak ortaklık ise IC İçtaş-Astaldi JV olacak.
3. havalimanından Kurtköy'e kadar olan geçiş ücretinin 25 TL artı KDV olduğunu açıklayan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 250 km'lik yolun toplam geçiş ücretinin 52 TL artı KDV olduğunu söyledi. Bakan Yıldırım, yolun günlük trafik garantisinin 75 bin ila 125 bin araç arasında değiştiğini ifade etti. Yani, sadece 3. havalimanı-Kurtköy arasındaki yol için, köprü geçiş ücreti dahil toplam 40.12 TL ödemek gerekecek. Vatandaş bu parayı verse de vermese de, Hazine minimum 75 bin, maksimum ise 125 bin aracın geçiş ücretini ihaleyi alan şirketlere takdim edecek.
Yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş-Astaldi JV tarafından yapılacak olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü de para basacak. 3 milyar dolara mal olacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü, ağustos ayında devreye girecek. 3. köprü ve otoyol inşaatı tamamlandığında araç başına 3 dolar olmak üzere, her gün 135 bin otomobil geçişi için Hazine garantisi bulunuyor. Böylece köprünün günlük geliri en az 405 bin dolar (1.1 milyon TL) olacak. Bu fiyat ağır vasıtalarda 15 doları bulacak.
88 kilometrelik Kınalı-Odayeri kesimini Kolin-Kalyon Ortak Girişim Grubu 7 yıl 9 ay teklif ile kazandı. 125 bin araç geçişi sağlanması durumunda Kolin-Kalyon ortaklığı iki buçuk yıl sonra kâr etmeye başlayacak. 4 yıla yakın bir işletme süresi sonunda yol, karayollarına devrolacak.
Sözcü
Haber Yarına Bakış Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
3. Boğaz köprüsü güzergâhındaki Kuzey Marmara Otoyolu’ndan geçmek için 75 TL ödenecek. Bu rakam, kilometrede 30 kuruş yakan bir aracın yakıt parasına denk geliyor. Tüketici Hakları Derneği Başkanı Turhan Çakar, “Hükümet, ulaşımı yandaşları için rant aracı haline getirdi.” dedi.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, önceki gün Kuzey Marmara Otoyolu ihalesini kazanan şirketleri ve geçiş ücretlerini açıkladı. Toplamda 250 kilometreyi bulacak otoyol ve köprü ücreti için sürücüler 75 lira ödeyecek. Bu rakam kilometrede ortalama 30 kuruş yakan bir aracın yakıt parasına denk geliyor. Sürücüler, belirlenen fiyatı yüksek bulurken, tüketici hakları dernekleri ‘soygun’ nitelemesi yapıyor. Tüketici Hakları Derneği Başkanı Turhan Çakar, otoyol için belirlenen ücretlerin sosyal devlet anlayışına uygun olmadığını söyledi. Vatandaşların gelirine göre bu tür ulaşım bedelinin aldıkları maaşın yüzde 10’unu geçmemesi gerektiğini ifade eden Çakar, “Ulaşım maalesef rant aracı haline geldi. Hükümet, ulaşımı, yandaşları için rant araç haline getirdi. Açıkçası bunun anlamı soygundur.” dedi.
kopruToplam yatırım bedeli 7 milyar lirayı aşacak Kuzey Marmara Otoyolu projesinin Asya kısmını Limak İnşaat-Cengiz İnşaat ortak girişim grubu, Avrupa kısmını ise Kolin İnşaat-Kalyon İnşaat ortak girişim grubu kazandı. Buna göre 250 kilometrelik yolun tamamını kullanan sürücüler için dört farklı ödeme yeri olacak. Sürücüler, Anadolu yakasında kalan otoyol için Limak-Cengiz’e ait şirkete, Avrupa yakasındaki yollar için Kalyon-Kolin İnşaat’a ayrı ayrı ücret ödeyecek. Bunun yanında, otoyolun birleştiği 3. köprüye, yani Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne de ayrı bir ödeme yapmak zorunda kalacak. Avrupa yakasında bulunan üçüncü havalimanından Kurtköy’e gitmek isteyen sürücüler, KDV dahil 29,50 lira ödeyecek. Sürücüler, bu güzergâhta 3. köprüyü de kullanacağı için köprü ücreti olarak 10,62 lira verecek. Toplamda 40,12 lira otoyol ve köprü parası ödemiş olacak. Anadolu yakasında bulunan Kurtköy’den Akyazı’ya gitmek isteyenler ise KDV dahil 22,42 lira ödeyecek. Kınalı-Odayeri güzergâhı için de KDV dahil 12,39 lira verecek sürücülerin ceplerinden, 250 kilometreyi bulan otoyol ve köprü ücreti olarak toplamda 75 lira çıkmış olacak.
‘SOSYAL DEVLET İLKESİNE AYKIRI’
Tüketici Hakları Derneği Başkanı Turhan Çakar, vatandaş gelirinin yarısına yakınını ulaşım giderlerine vermek zorunda kaldığını kaydetti. Çakar, “Kuzey Marmara Otoyolu için belirlenen fiyat çok yüksek, asgari bir seviyede olması gerekiyor. Bu tür hizmetler insan hakları ve sosyal devlet anlayışına uygun olmalıdır. Herhangi bir Avrupa ülkesinde böyle bir vurgun göremezsin. Olması gereken vatandaşın maksimum ulaşım bedeli yüzde 10’nu geçmemesidir. Ulaşım maalesef rant aracı haline geldi. Hükümet ulaşımı yandaşlarını ranta geçirdiği bir araç haline getirdi. Açıkçası bunun Türkçesi soygundur.” ifadelerini kullandı. Kuzey Marmara Otoyolu’na yakın bir yerde ikamet ettiği için sürekli bu yolu kullanmak zorunda kalacağını söyleyen sürücü Yaşar Andıç, “Benim için kullanışlı bir yol olacak. İstanbul’a sürekli gidip geldiğim için trafik açısından da rahat edeceğim. Ancak haftanın beş günü sadece gidiş için 100 lira yola vermek durumunda kalacağım. Bunun üzerine bir de aracın yakıtını eklediğinizde işin içinden çıkamıyoruz. Makul bir fiyat olursa biz de rahat kullanabiliriz.” diye konuştu.
İHALE HÜKÜMETE YAKIN ŞİRKETLERE
Projede, Asya kısmında Kurtköy-Akyazı kesiminin otoyol yapımını kazanan şirketlerin verdiği işletme süresinin 6 yıl 9 ay ve 13 gün, Avrupa kısmında Kınalı-Odayeri kesiminin yapımını kazanan şirketlerin verdiği işletme süresinin ise 7 yıl 9 ay 10 gün olduğu belirtildi. Ayrıca vatandaş, belirlenen otoyol geçiş parasını verse de vermese de Hazine minimum 75 bin maksimum ise 125 bin aracın geçiş ücretini ihaleyi alan şirketlere vermek durumda.
Yarına Bakış