3. köprüde ana kablo optimizasyon çalışmaları sürüyor!
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde inşaat çalışmaları 24 saat devam ederken, eğik askı halatlarının montajı ve ana kablo optimizasyon çalışmaları sürüyor.
Her ila yakada yükselen betonarme kuleler deniz seviyesinden 304.5 metre yüksekliğe kadar ilerledi, iki yaka arasında mühendis ve işçilerin çalışacağı "kedi yolu" olarak da adlandırılan geçici yürüyüş yolu ve ana kablo yapımında kullanılacak iskele ve ankraj elemanlarının kurulumu ise devam ediyor. Kedi yolu ve ana kablonun yapımında kullanılacak kılavuz halatın çekimi ise tamamlandı Toplam 59 dev tahliyeden oluşacak köprü zemini için Avrupa yakasında 4 ve Asya yakasında 3 olmak üzere toplam 7 çelik tabiiye segmentı yerleştirildi Tuzla ve Yalova'dakı tesislerde yerli olarak mal edilen çelik tahliyelerde kaynaklı birleşim işlemleri de devam ediyor.
Kule ve dağıtım semerlerinin döküm işleri İtalya'dakı ilgili tesiste bitirilirken, tamamlayıcı işlemlerle test ve muayene prosedürleri devam ediyor Aııa kablo imalatları tamam Çelik tahliyelerin konulması işlemiyle birlikte köprüyü taşıyacak ıkı sistemden bırı olan eğik askı halatlarının da montaj işlemine başlandı.
Toplam ağırlığı 8.787 ton olan 176 adet eğik askı halatlarının uzunlukları 154 ile 597 metre arasında değişiyor Köprünün yapımında kullanılacak 13 bin tonluk ana kabloya ait malzemelerin imalatı ise Güney Kore'de alanında uzmanlaşmış bir fabrikada yaklaşık bir senede tamamlandı.
Kablolar Avrupa yakası şantiyesıııdekı geçici depolama alanına yerleştirildi Ana kablo yapımında kullanılacak olan vinç ve makara sisteminin kurulumuysa devam ediyor Kuzey Marmara Otoyolu ve 3 Boğaz Köprüsü. "Yap. işlet, devret" modeliyle gerçekleştiriliyor 4.5 milyar TL yatırım bedeline sahip projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş-Astaldı JV tarafından yapılacak ve bu sürenin sonunda Ulaştırma. Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'na devredilecek
Yenigün (İstanbul)