Ulaşım

3. Köprü'de sıra Çamlık Tüneli çalışmalarında!

Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde köprü kuleleri arasındaki ana kablonun döşenmesinde kullanılacak kedi yolu tamamlandı.

Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde köprü kuleleri arasındaki ana kablonun döşenmesinde kullanılacak kedi yolu tamamlandı. Kuzey Marmara otoyolunda bazı bölümlerinde karayolu tamamlandı ve asfaltlanarak hizmete hazır hale getirildi. Proje kapsamında henüz tamamlanmayan viyadük, altgeçit ve üstgeçitlerde ise çalışmalar hızla sürüyor. Yavuz Sultan Selim ismi verilecek olan 3. Boğaz Köprüsü'nde iki yaka geçtiğimiz aylarda, iki kule arasına kılavuz kablo çekilmesiyle ilk defa bir araya gelmişti. Ana kablonun döşenmesinde kullanılacak kedi yolunun iki yaka arasında yapılmasının ardından Avrupa ve Anadolu yakası bir kez daha bir araya geldi. Köprü üzerinde işçi ve mühendislerin artık yürüyerek karşıdan karşıya geçebildiği belirtildi. Kule kablo dağıtım semeri ve kablo bileziklerinin üretiminin ise İtalya'da yapıldığı belirtildi. İtalya'dan gemiyle getirilen bu elemanların kulelerin ziıvesine yerleştirme işlemlerinin bitmek üzere olduğu, bu işlemin tamamlanmasının ardından ana kablonun döşenmesin başlanacağı öğrenildi. Öte yandan araçların ve trenlerin geçeceği çelik tahliyelerin 18'i deniz yoluyla getirilerek yerlerine yerleştirildi. Köprü tahliyelerini taşıyacak 176 eğik askı kablosundan 60'ının montajı gerçekleştirildi. Köprü üzerine toplam 60 çelik tabiiye yerleştirileceği, her iki yakada karşılıklı yerleştirilen 20'şer tahliyenin ardından ana taşıyıcı askı kablosunun yapımına başlanacağı belirtildi. Araçları taşıyacak çelik tahliyelerin üretiminin Tuzla ve Altınova'daki tesislerde devam ettiği, gemilerle getirildiği belirtildi. 


REKORTMEN KÖPRÜ 

Binlerce işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu bin 408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Avrupa yakasında Garipçe köyündeki kulenin yüksekliği 322, Anadolu yakasında Poyraz köy kesimindeki kulenin yüksekliği ise 318 metre. 



Bizim Gazete