3. köprüde son tabliyeler bugün yerleştiriliyor!
Üçüncü köprüde büyük gün geldi... Bugün yapılacak törenle dev köprüde son tabliye de yerine yerleştirilecek ve böylece iki yaka birleşmiş olacak. Törene Cumhurbaşkanı Erdoğan da katılacak.
3. Köprü'de son tabliyeler bugün yerleştiriliyor. 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak olan 3. Köprü 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritten oluşacak. Deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün toplam maliyeti ise 4,5 milyar lira. Düzenlenecek törene Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılacağı belirtildi. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, en son yaptığı açıklamasında, "9 metrelik boşluk kaldı. O boşluğu da pazar günü kapatıyoruz. Sonra kaynakları yapılıp eksikleri tamamlanacak. Köprü üstünde yürüyerek ve araçla ilerlemek mümkün olacak" demişti. Bakan Yıldırım ayrıca, köprünün açılışının ağustos ayı gibi yapılmasının planlandığını da söylemişti.
Akşam
Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Üçüncü köprünün son 9 metresi bugün düzenlenecek törenle birleşiyor. Son 1 ayda 10 adet çelik tabliye yerine konularak, rekor sürede bir ilerleme yaşandı. 29 Mayıs 2013'teki temel atma töreninden sonra 7 bin civarında kişinin gece gündüz çalıştığı projenin inşaatında, 230 bin metreküp beton, 50 bin ton demir ve 57 bin ton çelik kullanıldı.
Üçüncü köprünün son tabliyesi bugün yerleştiriliyor. Son 9 metrenin de tamamlanmasıyla köprü üzerinde yürümek ve araçla ilerlemek mümkün olacak. Son 1 ayda 10 adet çelik tabliye yerine konularak, rekor sayılabilecek nitelikte bir ilerleme yaşandı. Lifting Gantry' adı verilen farklı bir vinç sayesinde ortalama 5 günde eş zamanlı olarak Asya ve Avrupa'da çelik tabliye konulma işlemi gerçekleştirildi. Bu yüzden 1 ay gibi kısa sürede hızlı şekilde köprüde ilerleme sağlandı. 10 adet çelik tabliye konulurken, 238 metrelik ilerleme sağlandı. 320 metreyi aşan yüksekliğiyle ise dünyanın en yüksek kulesine sahip projenin toplam maliyeti ise 4,5 milyar lira.
ÜZERİNDE RAYLI SİSTEM
Dünyanın en geniş asma köprüsü unvanını alacak olan Yavuz Sultan Selim'in zamanından önce tamamlanması için işçiler gece gündüz çalışmalarını sürdürüyor. Bin 408 metrelik uzunluğu ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü ICA tarafından hayata geçiriliyor. İstanbul trafiğini rahatlatacak bu dev projede çelik tabliye montaj işlemlerinde sona gelindi.
7 BİN KİŞİ GECE GÜNDÜZ DEMEDİ
3. Boğaz Köprüsü inşaatında ana malzeme olarak beton, inşaat demiri, yapısal çelik ve kablolar kullanıldı. Projenin inşaat aşamasında 230 bin metreküp beton, 50 bin ton inşaat demiri, 57 bin ton yapısal çelik ve 28 bin ton kablo kullanıldı. Üzerinden 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu aynı seviyede geçecek proje gerek estetik gerekse teknik özellikleriyle dünyanın sayılı köprüleri arasında yer alacak. Yapım aşamasında çoğu yerli mühendislerden oluşan bir ekip canla başla çalışırken, yaklaşık 7 bin kişi istihdam edildi.
HER BİR TABLİYE 870 TON
Yavuz Sultan Selim Köprüsü inşaatı, köprünün her iki ayağının oturduğu Garipçe ve Poyrazköy mevkilerinde eş zamanlı olarak yapıldı. 29 Mayıs 2013 tarihinde temeli atılan köprü bacaklarının inşaatı 24 Ekim 2014 tarihinde tamamlandı. Köprü ayakları deniz seviyesinden 330 metre, zemin başlangıcından 320 metre uzunluğunda. Projede 22 metrelik çap ile Avrupa'nın en geniş tüneli de inşa ediliyor. Ayrıca, kullanılan tabliyelerin ağırlığı 870'er ton olarak açıklandı.
YAP İŞLET DEVRET MODELİ
Köprü ve köprü ile birlikte yapılacak olan otoyolun ayrıntıları 25 bin ölçekli imar planlarına işlendi. Ayrıca köprünün öncüllerinin aksine devlet eliyle değil, yap-işlet-devret modeliyle özel sektöre yaptırılacağı bildirildi. 29 Nisan 2010 tarihinde dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından yapılan basın açıklamasında üçüncü köprünün kesin güzergâhının Garipçe-Poyraz köyleri arası olduğu belirtildi.
2013'te temelini birlikte attılar
İhaleyi 29 Mayıs 2012 tarihinde İçtaş-Astaldi(İtalyan) ortaklığı kazanmıştır. Köprü pilonlarının temelleri dönemin Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılımı ile 29 Mayıs 2013'te atıldı. Her ay 20 bin yeni aracın trafiğe katıldığı İstanbul'da kayıtlı olan yaklaşık 2.5 milyon araç bulunuyor. Hâlihazırda İstanbul Boğazı üzerinde bulunan 2 köprüyse özellikle günün belirli saatlerinde yaşanan aşırı yoğunluk nedeniyle tam anlamıyla işlevini yerine getiremiyor. Bu nedenlerden dolayı Boğaz'a üçüncü bir köprünün yapılması 2000'li yıllardan itibaren sıkça dile getirilmeye başlandı. Ancak ilk somut adımın atılması, 2009 yılında 60. hükûmet döneminde gerçekleşti. Dönemin başbakanı Recep Tayyip Erdoğan üçüncü köprünün gerekli olduğunu ve derhâl yapılması gerektiğini savunarak, helikopterle köprünün güzergâhını belirlemek için keşif gezileri yaptı.
Yeni Şafak
Haber Takvim Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Türkiye'nin mega projelerinden olan İstanbul'un üçüncü köprüsü Yavuz Sultan Selim köprüsü bugün son tabyanın konulmasıyla tamamlanacak. 9 metrelik bir boşluk kalan köprünün tamamlanması dolayısıyla bir tören düzenlenecek. Köprüde yapılacak törene Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılması bekleniyor. Köprünün tamamlanmasıyla birlikte Cumhurbaşkanı Erdoğan ve diğer yetkililer yürüyerek kıta değiştirecek. Köprünün ulaşıma açılmasının ise Mayıs ayını bulacağı belirtiliyor.
Takvim
Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
İstanbul’un iki yakası üçüncü kez bugün birleşiyor. İnşaatın sonuna gelinen 3. köprünün son tabliyesi bugün yerleştirilecek.
3. köprüde son tabliye bugün konacak
İstanbul'da Yavuz Sultan Selim Köprüsü inşaatında Anadolu ve Avrupa yakalarının birleşmesine artık saatler kaldı. Bugün son tabliyenin de yerleştirilmesiyle birlikte iki kıta 3'üncü kez karayoluyla birbirine bağlanacak.
İnşaatına 2013'te başlandı, aralıksız çalışıldı, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinin ardından Asya ve Avrupa kıtalarının 3'üncü kez birleşmesine artık saatler kaldı.
İstanbul'da Yavuz Sultan Selim Köprüsü inşaatında en önemli aşama tamamlandı. 59 tabliyeden 58'i yerleştirildi, 9 metrelik son tabliyenin de yerleştirilmesinin ardından iki yaka birleşecek.
İnşaatta 1000'i aşkın işçi ve mühendis, gece gündüz çalıştı. Son tabliyenin de konulmasının ardından köprünün üzerinde çalışma başlayacak. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 59 metrelik genişliğiyle dünyanın en geniş, bin 408 metrelik ana açıklığıyla üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun, 320 metreyi aşan yüksekliğiyle ise dünyanın en yüksek kulesine sahip asma köprüsü olacak. Projenin maliyeti, 4 buçuk milyar lira.
AÇILIŞ AĞUSTOS'TA
Ulaştırma,Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Perşembe günü yaptığı açıklamada "9 metrelik boşluk kaldı. O boşluğu da pazar günü kapatıyoruz. Sonra kaynakları yapılıp eksikleri tamamlanacak. Köprü üstünde yürüyerek ve araçla ilerlemek mümkün olacak" demişti.
Bakan Yıldırım ayrıca, köprünün açılışının ağustos ayı gibi yapılmasının planlandığını söylemişti.
REKORTMEN KÖPRÜ
3. Köprü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün Deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak.
3. Köprü, ayak yüksekliği ile de dünyanın en yükseği olacak. Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne'den İzmit'e kadar yolcu taşıyacak. Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak. Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Boğaz Köprüsü, "Yap, işlet, devret' modeliyle gerçekleştiriliyor.
Star
Haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı;
Üçüncü köprü Yavuz Sultan Selim'in iki yakası, bu sabah birleşiyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Davutoğlu da bugün köprü üzerinde, Anadolu'dan Avrupa yakasına yürüyecek
Bugün İstanbul için tarihi bir gün... İstanbul Boğazı'ndaki üçüncü köprü olan Yavuz Sultan Selim, şehrin iki yakasını bu sabah birleştirmiş olacak. Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, köprünün üzerinden işçilerle birlikte yürüyerek Anadolu Yakası'ndan Avrupa Yakası'na geçecek. Cumhuriyet tarihinin en önemli projeleri arasında gösterilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde çalışmalar aralıksız sürüyor. Yalova'da üretilen tabliyelerin sonuncusu, tersaneden dün akşam gemiye yüklendi ve 8 saat süren yolculuğun ardından üçüncü köprünün altına getirildi. Gazete, son baskıya girdiğinde, iki yakayı birbirine bağlayan 9 metrelik son tabliye vinçlerle kaldırılmış, montaj başlamıştı. Gün aydınlandığında iki yakanın kavuşacağını belirten işçilerde büyük bir heyecan vardı.
AĞUSTOSTA HAZIR OLACAK
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, işte o işçilerle birlikte bugün 14.00'te İstanbul'un üçüncü köprüsü üzerinde Anadolu Yakası'ndan Avrupa Yakası'na yürüyecek. Başbakan Ahmet Davutoğlu, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş da bu tarihi ana eşlik edecek. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, üçüncü köprünün ağustos ayında bağlantı yolları ve kavşaklarıyla beraber açılışa hazır hale geleceğini açıklamıştı. Bağlantı yolları, tünel ve kavşak çıkışları için çalışmalar devam ediyor. İstanbullular ise köprünün açılışını heyecanla bekliyor. Proje "Kuleler arası açıklığı en fazla" köprü özelliğine sahip. Karayolları Genel Müdürlüğü'nün verdiği bilgilere göre; köprünün her iki yakasındaki kulelerin içinde, işletme döneminde kullanılacak erişim ekipmanlarının kurulum işleri sürüyor.
MALİYET 4.5 MİLYAR TL
Köprü, 59 metrelik genişliğiyle dünyanın en geniş, 1408 metrelik ana açıklığıyla üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun, 320 metreyi aşan yüksekliğiyle ise dünyanın en yüksek kulesine sahip asma köprüsü olacak. 4.5 milyar liralık yatırım maliyeti bulunan proje, Türk ve Koreli mühendislerin gayretiyle yükseldi.
Sabah
Haber Yeni Yüzyıl Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Cumhuriyet tarihinin en önemli altyapı projeleri arasında gösterilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde sona gelindi.
29 Mayıs 2013 tarihinde gerçekleşen temel atma töreninden sonra yüksek hızla devam eden köprü inşaatı, bugün Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun da katılması beklenen bir törenle, son tabliye de yerleştirilerek tamamlanmış olacak.
İki kıtayı üçüncü kez buluşturacak olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 59 metrelik genişliğiyle dünyanın en geniş, bin 408 metrelik ana açıklığıyla üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun, 320 metreyi aşan yüksekliğiyle ise dünyanın en yüksek kulesine sahip asma köprüsü olacak.
Maliyeti ise 4,5 milyar lira olan köprünün açılışı öngörülen sürede tamamlanırsa ‘en kısa sürede tamamlanan köprü’ unvanını da elinde bulunduracak. Köprü, Kuzey Marmara Otoyolu’nun 60 kilometresi otoyol, 35 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere 95 kilometre uzunluğundaki Odayeri-Paşaköy kesiminde yer alıyor.
Yeni Yüzyıl
Haber Habertürk Gazetesinde şöyle yer aldı;
İki kıtayı üçüncü kez buluşturacak olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde sona gelindi. Köprü inşaatında iki yakayı birleştirecek son tabya kaynak töreni bugün yapılacak. Saat 14:00'daki törene Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılması bekleniyor
29 Mayıs 2013 tarihinde gerçekleşen temel atma töreninden sonra yüksek hızla devam eden köprü inşaatı, bugün düzenlenen törenle tamamlanmış olacak.
4,5 MİLYAR LİRAYA MAL OLDU
Bugüne kadar en ağırı 923 ton olan 59 çelik tabliyeden 58’i yerlerine yerleştirilerek montajı tamamlandı. Bugün son tabliyenin yerleştirilmesi ile tamamlanacak köprü, 2'si raylı sistem olmak üzere toplam 10 şeritten oluşuyor. İnşaatında bin 460 işçi ve mühendisin çalıştığı köprü 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş köprüsü olacak.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 59 metrelik genişliğiyle dünyanın en geniş, bin 408 metrelik ana açıklığıyla üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun, 320 metreyi aşan yüksekliğiyle ise dünyanın en yüksek kulesine sahip asma köprüsü olacak. Projenin toplam maliyeti ise 4,5 milyar lira.
TEMMUZ VEYA AĞUSTOS AYINDA AÇILACAK
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın 2016 yılının Temmuz veya Ağustos ayında hizmete gireceğini açıkladığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde son tabliyenin yerleştirilmesinin ardından çalışmalara tüm hızıyla devam edilecek.
Habertürk
Haber Zaman Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
İstanbul'daki trafik sorununa çözüm olması beklenen Boğaz'ın üçüncü köprüsünde sona gelindi. 9 metrelik son tabliye bugün Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın katılımıyla yerine konuluyor. Köprünün açılışı ise Ağustos'ta yapılacak.
Kadınlara özel 8 Mart resepsiyonu
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Dünya Kadınlar Günü dolayısıyla vereceği resepsiyonda 81 ilden gelen kadınları ağırlayacak. Resepsiyona, aralarında temizlik görevlisi. polis, selıit annesi, şehit esi. köy korucusu, Türkiye'nin ilk kadın hava akrobasi pilotu, vali ve rektörlerin de yer aldığı yaklaşık 250 kisi davet edildi.
9 metrelik son tabliye bugün yerleştiriliyor.
Üçüncü Köprüde İstanbul sona yaklaşıyor. 3- Köprünün son tahliyesi de bugün Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılacağı törenle yerleştirilecek. İstanbul'un trafik sorununda ciddi bir faydası olması beklenen boğazın 3. köprüsünün açılışı ise Ağustos ayında yapılacak. 3. köprü ile ilgili Perşembe günü açıklamalarda bulunan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Biııali Yıldırım, "9 metrelik boşluk kaldı. O boşluğu da pazar günü kapatıyoruz. Sonra kaynaklan yapılıp eksikleri tamamlanacak. Köprü üstünde yürüyerek ve araçla ilerlemek mümkün olacak" diye konuşmuştu.
DÜNYANIN EN BÜYÜĞÜ
Ayrıca 3- Köprü 59 metrelik devasa genişliği ile dünyanın en geniş köprüsü unvanını kazanacak 8 karayolu şeridi ve 2 demiryolu şerdi ile toplam 10 şerit olarak yapılan köprünün deniz üzerindeki uzunluğu tam 1408 metre, toplam uzunluğu ise tam 2164 metre. Bu özelliği ile köprü ikinci bir rekor olan dünyanın en uzun raylı sisteme sahip asma köprüsü unvanına da sahip oluyor. İnşası tamamlanmak üzere olan 3. Köprü, ayak yükseklikleri ile de dünyanın en yüksek köprüsü oluyor. Köprü üzerinden geçen raylı sistem, Edirne'den İzmit'e kadar uzanacak. Marmara ve İstanbul Metrosu ile birlikte kullanılacak raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak olan 3. Havalimanı birbirine bağlanacak. Bu sayede köprünün İstanbul trafiğine büyük faydası olacak.
8 ŞERİTLİ YOL
3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesi kapsamında inşa edilen 116 kilometrelik otoyolda viyadükler de önemli bir yer tutuyor. 3. Köprü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın çn geniş köprüsü unvanını alacak' 8 şerit Suyolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün Deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak.
Zaman
Haber Hürriyet Gazetesi'nde şöyle yer aldı;
Yapımına 29 Mayıs 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinin en önemli bölümü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü bugün konan 9 metrelik son tabliye ile boğazın iki yakasını üçüncü kez birleşti. 59'uncu son tabliye az önce yerleştirildi montaj işlemleri yapılıyor.
2015 yılının Mayıs ayında kılavuz telin çekilmesiyle başlayan çalışmalarda son bir ayda 10 tabliye döşenerek 238 metrelik yol kat edilmiş ve bir rekora imza atılmıştı. Köprünün çevreyollarıyla birlikte bir bütün olarak önümüzdeki Temmuz veya Ağustos ayında açılması planlanıyor.
İSTANBUL’UN FETİH YILDÖNÜMÜNDE TEMELİ ATILMIŞTI
Sarıyer’de İstabul’un fetih yıldönümünde 29 Mayıs 2013 tarihinde O zamanki Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın katıldığı törenle temeli atılan 3. boğaz köprüsü, yaklaşık 2 yıl 9 ay sonra İstanbul Boğazı’nın iki yakasını 3. kez birbirine bağlayacak.
İSTANBUL BOĞAZININ 3'ÜNCÜ 'KOLYESİ'
Temeli atıldıktan sonra büyük bir hızla ilerleyen inşaat şantiyesinde Avrupa yakasında 322 metre, Asya yakasında ise 318 metre olan köprü kuleleri 2015 yılının ocak ayı içinde tamamlanmıştı.
2015 yılının Mayıs ayında iki kule arasına ana kablonun döşenmesinde kullanılacak olan "Cat Walk" yani kedi yolunun döşenmesinde kullanılacak kılavuz tellerin çekilmesiyle İstanbul Boğazı ilk defa 3. kez birbirine bağlanmıştı. 2015 yılının Eylül ayında ise ışıklandırılan köprüde 122’şer ince çelik kablonun örülmesiyle yapılan ana taşıyıcı kablolar ise kısa sürede tamamlanmıştı. Yanlızca köprüde değil, Çevre yollarında süren viyadük ve yol yapım çalışmalarında ise ilk yol asfaltlamaları 2015 yılının haziran ayında başlanmıştı.
TABLİYE MONTAJ REKORU KIRILDI
Öte yandan köprüde yapılan çalışmalar sırasında son bir ayda 10 adet çelik tabliye yerlerine konulup montajı tamamlanarak yeni bir rekor kırıldığı belirtildi. Çelik tabliye montaj işleminde, Lifting Gantry" adı verilen farklı bir vinç kullanılmaya başlanmasıyla, eş zamanlı olarak Asya ve Avrupa’da çelik tabliye konulma işlemi gerçekleştirildiği, bu yöntemle son bir ay içinde 238 metrelik ilerleme sağlandığı öğrenildi.
OTOYOLLARDA DA ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR
3. boğaz köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nde inşa edilen 116 kilometrelik otoyolda viyadüklerin önemli bir yer tuttuğu belirtildi. Otoyolun 13,5 kilometrelik kısmının viyadükler üzerinden geçiriliyor. Şu ana kadar projede yer alan 64 viyadükten 48’inde çalışmaların tamamlandığı ve ulaşıma hazır hale getirildiği belirtiliyor. Bu viyadüklerin bazılarının yüksekliğinin 85 metreye ulaştığı öğrenildi.
REKORTMEN KÖPRÜ
Binlerce işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı 3’üncü boğaz köprüsü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü kulelerinin boyu açısında da köprü yeni bir rekora imza atıyor. Avrupa yakasında Garipçe’deki kulenin yüksekliği 322, Anadolu yakasında Poyrazköy kesimindeki kulenin yüksekliği ise 318 metre. Projenin tamamlanmasıyla Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak. Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. boğaz köprüsü, "Yap, işlet, devret’ modeliyle gerçekleştiriliyor.
RAKAMLARLA 3. KÖPRÜ
1973 yılında faaliyete geçen Boğaziçi Köprüsü ve 1988 yılında tamamlanan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden sonra İstanbul Boğazı’na yapılan 3. Köprü, bir dizi ilki içeriyor:
*Köprü üzerinden 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu aynı seviyede geçecek.
*Köprü, 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, 1408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak.
*Köprünün bir başka ilki ise 322 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olması.
*2013 yılında yapımına başlanan ve bugün 59’uncu son tabliyesi konulan Köprü 4.5 milyar TL yatırım bedeline sahip
*’Yap, işlet, devret’ modeliyle gerçekleştirilen proje, yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş – Astaldi JV tarafından yapılacak ve bu süre sonunda Ulaştırma Bakanlığı’na devir edilecek.
*3. köprünün konsept tasarımı yapı mühendisi “Fransız köprü üstadı” olarak nitelendirilen Michel Virlogeux ile İsviçreli T-Engineering firması tarafından ortak olarak yapıldı.
Hürriyet
Haber Posta Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
İstanbul'daki trafik sorununa çözüm olması beklenen boğazın üçüncü köprüsünde sona gelindi. Saatler sonra üçüncü köprünün son tabliyesi yerleştirilecek ve böylece iki yaka birleşmiş olacak. Törene Cumhurbaşkanı Erdoğan da katılacak.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın 2016 yılının Temmuz veya Ağustos ayında hizmete gireceğini açıkladığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor.
Araçların ve trenlerin geçeceği çelik tabliyelerin yerleştirilmesine hızla devam ediliyor. Bugüne kadar en ağırı 923 ton olan 59 çelik tabliyeden 58’i yerlerine yerleştirilerek montajı tamamlandı.
Orta bölümü yerleştirilecek 9 metrelik son tabliye, bugün düzenlenecek törenle yerine yerleştirilecek. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın da Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ne gelerek incelemelerde bulunması bekleniyor.
Son tabliyenin yerleştirilmesiyle birlikte İstanbul Boğazı'nda iki yaka üçüncü kez birleşmiş olacak. 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesi kapsamında inşa edilen 116 kilometrelik otoyolda viyadükler de önemli bir yer tutuyor. Mevcut yolun 13.5 kilometrelik kısmının viyadükler üzerinde geçirileceği belirtildi. Çalışmalar kapsamında geçtiğimiz günlerde 3 önemli viyadüğün daha tamamlandığı öğrenildi.
Tamamlanan viyadük ve yolların büyük bölümünün ise asfaltlanarak ulaşıma hazır hale getirildiği öğrenildi. Proje kapsamında yapılan çalışmalarda daha önceden tamamlanan viyadüklerle birlikte 6’sı tek 29’u çift ayaklı olmak üzere toplam 35 viyadükten 25’inin tamamlanmış olduğu belirtildi.
Posta
Haber Milliyet Gazetesi'nde şöyle yer aldı;
2015 yılının Mayıs ayında kılavuz telin çekilmesiyle başlayan çalışmalarda son bir ayda 10 tabliye döşenerek 238 metrelik yol kat edilmiş ve bir rekora imza atılmıştı. Köprünün çevreyollarıyla birlikte bir bütün olarak önümüzdeki Temmuz veya Ağustos ayında açılması planlanıyor.
İSTANBUL’UN FETİH YILDÖNÜMÜNDE TEMELİ ATILMIŞTI
Sarıyer’de İstabul’un fetih yıldönümünde 29 Mayıs 2013 tarihinde O zamanki Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın katıldığı törenle temeli atılan 3. boğaz köprüsü, yaklaşık 2 yıl 9 ay sonra İstanbul Boğazı’nın iki yakasını 3. kez birbirine bağlayacak.
İSTANBUL BOĞAZININ 3. İNCİ KOLYESİ
Temeli atıldıktan sonra büyük bir hızla ilerleyen inşaat şantiyesinde Avrupa yakasında 322 metre, Asya yakasında ise 318 metre olan köprü kuleleri 2015 yılının ocak ayı içinde tamamlanmıştı. 2015 yılının Mayıs ayında iki kule arasına ana kablonun döşenmesinde kullanılacak olan "Cat Walk" yani kedi yolunun döşenmesinde kullanılacak kılavuz tellerin çekilmesiyle İstanbul Boğazı ilk defa 3. kez birbirine bağlanmıştı. 2015 yılının Eylül ayında ise ışıklandırılan köprüde 122’şer ince çelik kablonun örülmesiyle yapılan ana taşıyıcı kablolar ise kısa sürede tamamlanmıştı. Yanlızca köprüde değil, Çevre yollarında süren viyadük ve yol yapım çalışmalarında ise ilk yol asfaltlamaları 2015 yılının haziran ayında başlanmıştı.
TABLİYE MONTAJ REKORU KIRILDI
Öte yandan köprüde yapılan çalışmalar sırasında son bir ayda 10 adet çelik tabliye yerlerine konulup montajı tamamlanarak yeni bir rekor kırıldığı belirtildi. Çelik tabliye montaj işleminde, Lifting Gantry" adı verilen farklı bir vinç kullanılmaya başlanmasıyla, eş zamanlı olarak Asya ve Avrupa’da çelik tabliye konulma işlemi gerçekleştirildiği, bu yöntemle son bir ay içinde 238 metrelik ilerleme sağlandığı öğrenildi.
OTOYOLLARDA DA ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR
3. boğaz köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nde inşa edilen 116 kilometrelik otoyolda viyadüklerin önemli bir yer tuttuğu belirtildi. Otoyolun 13,5 kilometrelik kısmının viyadükler üzerinden geçiriliyor. Şu ana kadar projede yer alan 64 viyadükten 48’inde çalışmaların tamamlandığı ve ulaşıma hazır hale getirildiği belirtiliyor. Bu viyadüklerin bazılarının yüksekliğinin 85 metreye ulaştığı öğrenildi.
REKORTMEN KÖPRÜ
Binlerce işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı 3’üncü boğaz köprüsü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü kulelerinin boyu açısında da köprü yeni bir rekora imza atıyor. Avrupa yakasında Garipçe’deki kulenin yüksekliği 322, Anadolu yakasında Poyrazköy kesimindeki kulenin yüksekliği ise 318 metre. Projenin tamamlanmasıyla Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak. Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. boğaz köprüsü, "Yap, işlet, devret’ modeliyle gerçekleştiriliyor.
Milliyet