Eğitim

3. Köprü'den İstanbul'a çıkış yok!

Büyükşehir 3. Köprü'nün ‘rant yolu' olduğu iddialarını belgelerle çürüttü

Su havzaları, tarım ve orman alanları koruma altında, köprüden çıkış kapalı.

İstanbul Büyükşehir  Belediye İmar Komisyonu Başkanı Sefer Kocabaş, 3 .üncü köprü güzergahı ile ilgili “rant yolu” diyenlere cevap verdi. Kocabaş, “3 . Köprü  güzergahı önce yol geçirilip üstüne plan yapılan bir yol değildir. İstanbul'un anayasası 1/100 binlik planları hazır. Önce 1/100 bin ölçekli plan geçmiş plan kararları verilmiş. Artık nerede ne olacağı belirlenmiş” dedi. “Kocaeli-Tekirdağ arasında nereye ne yapacağımızı biliyoruz” diyen Kocabaş,  “Bunların kararları verilmiş. Tarım alanları, su havzaları  ve orman alanları  kesinlikle koruma altında. Meclisin kabul ettiği İstanbul'un Anayasasi'nda bu koruma net olarak tescillenmiş durumda. 1/100 binlik planlar buna göre yapıldı” diye konuştu.

PLAN DIŞINA ÇIKILMAZ

İstanbul'un neresine ne yapılacaksa planlar dahilinde yapılacağını anlatan Sefer Kocabaş, 3. Köprünün geçiş güzergahı hakkında da bilgiler aktardı. 3. Köprü geçişinin Şekerpınar'dan başlayıp Silivri Kınalı'da son bulacağını ifade eden Kocabaş, “Bu yolun Anadolu Yakası'nda birilerinin iddia ettiği gibi ne orman ve tarım alanları talan edilecek, nede su havzaları yok edilecek. Ne de  yola göre yerleşim alanları oralara kayacak. Çünkü İstanbul'un Anayasası'nda her şey net ortadadır” dedi.

İşte bağlantı yolları 

Anadolu Yakası

• 1. Çıkış Şekerpınar

İstanbul İl sınırları dışında Şekerpınar'dan Tuzla'ya  bir bağlantı yapılacak. Şekerpınar'dan sonra bir kol Sakarya'ya uzanacak ve burada TEM'le buluşacak.  Bir diğer kolda Körfeze  ulaşacak . Burada Körfez geçişi ile buluşturulacak. Bir kol  Ege'nin yükünü alacak , bir kol da  iç Anadolu ve TEM'in yükünü alacak.

• 2. Çıkış  Formula 1

Anadolu Yakası'nın 2. çıkışı  Formula 1 için yapılacak. Uluslararası bir proje olan Formula 1 için yapılacak çıkış aynı zamanda o  civarın  trafik yükünü 

toparlayacak.

• 3. Çıkış  Kurnaköy 

Formula 1 alanının biraz yukarısında  Kurnaköy'e bir çıkış yapılacak.

• 4. Çıkış  Sancaktepe Paşaköy

Paşaköy'deki çıkış Ümraniye ile buluşturulacak. Ümraniye ile Paşaköy arasına 3 kilometre uzunluğunda  yeni bir  yol yapılacak. Buradaki trafik yükü  toparlanacak  Kuzey Marmara otoyoluna  bağlanacak . Bu yol aynı zamanda  Şile yoluyla entegre olacak.

Avrupa Yakası

• 1. Çıkış Odayeri   

Odayeri'nden çıkışını faydası ise ; Odayeri,  Habibler- Başakşehir -Tem- E5- Basınekspres yolu  üzerinden Atatürk Havaalanına ulaşacak.   Bu çıkış ayrıca  Bağcılar, Bahçelievler , Küçükçekmece, Başakşehir'in  yükünün tamamına Havalimanı dahil olmak üzere toparlayacak . Yani TEM ile E5'in yükünü tamamını buraya kaydırılacak

• 2. Çıkı  Hadımköy

Hadımköy'deki çıkış Hasdal kavşağı ‘ndan- Habibler -66.ncı Tümen- Başakşehir- Deliklikaya- Hadımköy yükü Yeşilbayır'ın  kuzeyinden Kuzey Marmara Otoyolu'na bağlanacak 

• 3. Çıkış  Çatalca   

Çatalca çıkış Tem- Tepecik - Muratbey  toparlayacak.  Buradan yine hem E5'in  hem de TEM'in yükü yanı sıra  Büyükçekmece'nin  de  yükü buraya aktarılacak

• 4. Çıkış  Silviri -Kınalı

Silivri çıkışı  E5 ve TEM yükün  bu yol bölgenin yükünü alacak

Paşaköy'den - Odayeri'ne 52 km'de  çıkış yolu yok 

3. Köprüden Beykoz'a çıkış verilmeyecek. Orman alanlarının hiçbir noktasından çıkış yok. Yol köprüyü geçtikten sonra Avrupa Yakası'nda  22 kilometre  ilerledikten sonra  ilk buluşma noktası Odayeri olacak. Yani köprü dahil 52 kilometre bir tek çıkış olmayacak.
Star/Şenol Baştakar