Ulaşım

3. Köprü'nün bitimine 648 metre kaldı!

Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde köprü kulelerine ana taşıyıcı kablonun döşenmesine başlandı.

Şu anda iki yakanın otoyol ve tren yoluyla birleşmesine 648 metre kaldığı belirtildi. Öte yandan araçların ve trenlerin geçeceği çelik tabliyelerin 29'u deniz yoluyla getirilerek yerlerine yerleştirildi. Avrupa yakasında 14, Asya yakasında 13 tabliyenin yerlerine yerleştirildiği ayrıca 2 adet geçiş tabliyesinin de montaj işleminin bittiği öğrenildi.


Dünyanın en geniş köprüsü olacak

Binlerce işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı 3'üncü Boğaz Köprüsü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Projenin tamamlanmasıyla Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. havalimanı da birbirine bağlanacak. Köprü, 'Yap, işlet, devret' modeliyle gerçekleştiriliyor.


Meydan