Emlak Terimleri

3 soruda imar barışı 2018 başvurusu nasıl yapılacak?

İmar barışı başvuruları e-devlet üzerinden ve İl Müdürlüklerinden alınmaya başlandı. Peki, 3 soruda imar barışı 2018 başvurusu nasıl yapılacak?

İmar barışı başvuruları e-devlet üzerinden ve İl Müdürlüklerinden alınmaya başlandı. İl Müdürlüğüne gitmek istemeyenler e-devlet sitesi üzerinden başvurularını online bir şekilde yapabiliyor.

E-devlet şifresi ile giriş yapılması halinde anasayfada çıkan "imar barışı" bölümüne tıklanarak başvuru sayfasına geçilebiliyor. Açılan sayfada çıkan yönlendirmelerle imar başvurusu gerçekleşiyor. 

1- İmar barışı başvurusu kaç aşamadan oluşuyor?


İmar barışı başvurusu, 5 aşamadan oluşuyor: Bilgilendirme ve onay, müracaat sahibine ait bilgiler, yapıya ait bilgiler, ön izleme, işlem sonucu

İmar Barışı Kayıt Başvurusu yapılması halinde, başvuru 24 saat içerisinde işleme alınuıyor. Başvuru işleme alındıktan sonra ödeme işlemini yapana kadar başvurular iptal edilebilir ya da bir defaya mahsus olmak üzere güncellenebilir.

2- İmar barışı başvurusunda hangi bilgiler gerekli oluyor?

1-) E-devlet şifresi

2-) Geçerli bir cep telefonu numarası

3-) Geçerli bir e-posta adresi

4-) Beyan edilecek yapının adresi

5-) Tapusu varsa ada ve parsel bilgileri

6-) Toplam inşaat alanı; konutların ve işyerlerinin ayrı ayrı toplam alanları (m2)

7-) Yapıdaki konut ve işyeri sayısı

8-) Arsa/Arazinin emlak vergi birim değeri (TL/m2) (İlgili belediyesinden alınabilecektir.)

9.) Yapının bulunduğu arsanın alanı; varsa tapudaki alan yoksa beyan edilecek alan (m2)

10-) Yapı sınıfı (sistemin sunacağı seçeneklerden seçilecek)

11.) İmar mevzuatına aykırılığın tarif edilmesi

12-) Yapıyı gösteren ve ayrılık kısmını gösteren birer adet fotoğraf. (Fotoğrafların dosya formatı .jpg, .jpeg veya .png olmalıdır.)

3- İmar barışı adımları nelerdir?

1-) Geçerli e-devlet şifresinin olması gerekiyor. Eğer şifre yoksa en yakın PTT şubesinden 2 TL ücret karşılığında şifre edilinebiliyor. İnteraktif bankacılık şifresi ile de ücretsiz olarak e-devlet kapısına erişim sağlanabiliyor.

2-) Başvuru sürecinde doğru bilgi akışının sağlanabilmesi için, e-devlette cep telefonu bilgisinin doğru ve güncel olması gerekiyor. Ayrıca e-posta adresinin de sisteme kayıtlı olması durumunda daha detaylı bilgilendirmelerin de e-posta yolu ile iletilmesi mümkün oluyor.

3-) Başvurunun başlatılabilmesi için e-devlet sistemine TC Kimlik No ve e-devlet şifresi ile giriş yapılması gerekiyor. Anasayfada yer alan imar barışı yönlendirmesini tıklayarak hizmete erişim sağlanabiliyor.

4-) İmar barışı kayıt ve sorgulama bağlantısına tıklayın. Açılan alandaki yeni başvuru butonuna tıklayarak başvurunuzu başlatabilirsiniz.

5-) İlk olarak başvuru bilgilendirmesini okuyun ve onay kutusunu işaretledikten sonra devam et butonuna tıklayın. 

6-) Başvurunuzun geçerli olabilmesi için girdiğiniz bilgilerin doğru ve eksiksiz olması gerekiyor.

7-) Başvurunun ikinci sayfasında müracaat sahibine ait bilgiler girilir. Bu bölümlerden bazıları e-devlet kapısındaki kayıtlılardan otomatik olarak yazılmış olacaktır. Bu sayfadaki bağlantılara tıklayarak cep telefonu ve e-posta bilginizi güncelleyebilirsiniz.

8-) Aykırılığın kapsamını mevcut seçeneklerden seçin. Bağımsız bölüm veya yapının tamamı seçeneklerinden birini seçmeniz durumunda açılan yapının kullanımına uygun olan seçeneği tıklayın. Seçenekler: Konut ve ticari. Devam et butonunu tıklayarak sonraki aşamaya geçebilirsiniz. 

9-) Yapıya ait bilgiler doğru ve eksiksiz bir şekilde verilir. Yapının cadde, sokak veya bina numarası bilgileri mevcut listede görünmüyorsa kendiniz girmek için ilgili kutucuğu işaretlerek güncel bilgileri girebilirsiniz.

10-) Ada, parsel, bağımsız bölüm bilgileri yapıya ait tapuda yazan bilgilerle aynı olmalıdır.

11-) Bağımsız bölüm alanı, toplam yapı alanı, arsa yüzölçümü alanları, metrekare birimine uygun olarak girilmelidir.

12-) Arsa birim değeri alanına yapının bulunduğu yerin belediyesi tarafından belirlenen emlak vergi değerine esas birim değerini girin.

13-) Arsa birim değerini ilgili belediyenin web sitesinden veya belediyeye müracaat ederek öğrenebilirsiniz. 

14-) Yapı sınıfını da doğru şekilde seçtikten sonra aykırılığın niteliği bölümüne söz konusu yapının imar barışı kapsamına alınması ile ilgili gerekli gördüğünüz açıklamayı girin.

15-) Başvurunuza yapıya bir veya iki farklı fotoğraf yüklemeniz gerekmektedir. Bu fotoğraflardan ilki binanın dış cephe fotoğrafı olmalıdır. Varsa ikincisi de imara aykırılığı göstermelidir. Fotoğrafların dosya uzantıları başvuru formunda belirtilen kriterlere uygun olmalıdır: .jpg - .jpeg - .png

16-) Yapıya ait bilgiler sayfasını tamamladığınızda devam et butonuna tıklayın. Başvurunuz kapsamında girmiş olduğunuz bilgiler toplu şekilde size gösterilecektir. Girdiğiniz bilgileri dikkatle inceleyerek kontrol edin. Bu önizleme ekranında başvuru numaranızı görebilirsiniz. Bilgilerinizi dilerseniz değiştirebilir, veya doğru olduğundan eminseniz başvurunuzu tamamlayabilirsiniz.

17-) 24 saat içinde başvurunuz işleme alınacaktır. Başvurunuz alındı bilgisi ve ödemeniz gereken miktar SMS ile cep telefonunuza ve e-devlet kapısında kayıtlıysa e-posta adresinize gönderilecektir.

18-) Başvurunuz alıntıktan sonra ihtiyaç duymanız halinde ilgili başvurunuzu bir kereye mahsus olmak üzere güncelleyebilirsiniz. 

19-) Ödemenizi Bakanlığın ilan ettiği bankanın ilgili hesap numarasına banka şubesinden veya internet bankacılığı aracılığı ile gerçekleştirebilirsiniz. 

20-) Başvuru numaranız bankaya ödeme yapılırken ödeme açıklamasında mutlaka yer almalıdır.

21-) Ödeme gerçekleştikten sonra yapınız için sistem tarafından bilgi kontrolü gerçekleştirilir.

22-) Yapı kayıt belgesi oluşturulur. Bu aşamada belgenizin oluşturulduğu bilgisi SMS ile cep telefonunuza ve e-devlette kayıtlıysa e-postanıza iletilir.

23-) Yapı kayıt belgenizi e-devlet kapısı üzerinden bilgisayarınıza kaydedebilirsiniz. 


Adım adım imar barışı başvuru süreci!


32 soruda imar barışı yönetmeliği 2018!


Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com