Genel

360 İstanbul restoranları ile marka olma yolunda!

TÜRK halkı dışarıda yiyip içmeye, eğlenmeye başladığından beri ülkemiz bu sektördeki yabancı yatırımcılar için cazip bir merkez olmaya başladı. Başta İstanbul olmak üzere  büyük kentlerimizde dünya çapında ünlü birçok restoranın peş peşe şube açması artık

TÜRK halkı dışarıda yiyip içmeye, eğlenmeye başladığından beri ülkemiz bu sektördeki yabancı yatırımcılar için cazip bir merkez olmaya başladı. Başta İstanbul olmak üzere Ankara ve İzmir gibi büyük kentlerimizde dünya çapında ünlü birçok restoranın peş peşe şube açması artık kimseyi şaşırtmıyor.

Ancak 360 istanbul markasıyla tanıdığımız '360 Entertainttıent Group' için durum tam da böyle değil. Grubun ortakları Mike Norman ve Sashah Anton Khan da yabancı. Norman Güney Afrikalı bir şef, Khan ise İngiliz vatandaşı bir restoran işletmecisi. Ancak onlar yurtdışında isim yapmış bir markayı Türkiye'ye getirmek yerine, bu ülkede '360' markasını yaratmayı tercih etmişler.

İkilinin ilk göz ağrısı da 2005 yılında İstanbul Beyoğlu'ndaki tarihi Mısırlı Han'ın üst katında açtıkları 360 İstanbul adlı restoran olmuş. İyi bir yemeğin ardından kaliteli eğlence sunmayı hedefleyen 360istanbul'u, Bahçeşehir'deki Krunch, Suada'daki 360 ve yine Suada'da klasik rakı-balık anlayışını modem şekilde yorumlayan özel bir balık restoranı Fish takip etmiş. Son adresleri ise şehrin Anadolu yakası olmuş... Doubletree by Hilton ile işbirliğine giden ortaklar, otelin terasında havuz başında eğlenen Hilton müşterilerini hedef almış.

GİTMEKTEN SON ANDA VAZGEçMİşž
Bu beş yıllık başarı öyküsü kadar ikilinin bir araya gelme hikayesi de oldukça ilginç. Norman ve Khan'm yolları yine Türkiye'de kesişmiş. Nişantaşı'nda küçük bir restoran işleten Norman, tam da geri dönüp dönmemek konusunda kararsızlık yaşarken, aynı dönemde Asmahmescit'te restoran işleten Khan ile tanışmış. Yiyecek içecek sektöründe deneyimli bu iki girişimci 360 Entertainment Group'u kurmaya karar vermisler. Norman, grubun ilk mekanı 360istanbul için 6 yıl önce 250 bin dolar yatırım yaptıklarını anlatıyor: '360 İstanbul açılırken ikimiz de önemli riskler almıştık. Mekan yapım aşamasındayken tozun toprağın içinden istanbul manzarasına bakıp 'Biz bu işe neden kalkıştık' diye düşündüğümüz çok olmuştu. Ancak biz bu projeye inandık ve çok kısa sürede büyük bir başarı yakaladık. Yatırımın geri dönüşünü 6 ay içinde almaya başladık.'

Ortakların 360istanbul'un açılışının ardından geçen beş yıllık süreçte attığı diğer adımlar da onları hiç pişman et-memiş. 360 Entertainment Group'un istanbul'da yaptığı yatırımın toplamı 2.5 milyon doları aşmış. Bu mekanların yılda toplam 15 milyon dolar ciro yaptığını ve 150 kişiye istihdam sağladığını da ekleyelim.

SUADA'YA GİDEN çOK HARCIYOR
360 Entertainment Group, şimdi de Anadolu Yakası'nda benzer bir işe imza atmaya hazırlanıyor. Kadıköy'de yeni açılan Hilton Garden Inn'in terasına da 360 restoran konduran ortaklar, bu projenin Beyoğlu'ndaki 360istanbul'un bire bir kopyası olmayacağını belirtiyorlar. Ana konsept bozulmayacak ancak bölgenin ruhuna ve müşterilerin taleplerine paralel değişiklikler yapılacak.

Her bölgenin farklı müşteri kitlesine sahip olduğunu düşünen Norman, 'Örneğin Beyoğlu 360'a gelen müşteriyle şžuada 360'ın müşterisi arasında büyük farklar var' diyor. Kitlelerin harcama oranlarının aynı olmadığına dikkat çeken Norman, 'Beyoğlu'na gelen bir müşteri kişi başı 80-90 TL harcıyor. Suada'da ise bu rakam 110-120 TL'ye çıkıyor' diyor. Yeni 360 da Mısır apartmanında olduğu gibi yine istanbul'a yukarıdan bakacak. Norman, mekanın bir havuza sahip olmasının kendilerini heyecanlandırdığını, özellikle yaz ayları için havuz başı eğlencelerin ön plana çıkacağını söylüyor.

GRUBA ORTAK GELEBİLİR
Mike Norman ve Sashah Anton Khan'ın İstanbul'la ilgili planları bunlarla sınırlı değil şüphesiz. Yılda ortalama bir mekan açtıklarını söyleyen Khan, önümüzdeki yıllarda da aynı hızda büyümeyi planladıklarını aktarıyor. Ortakların bir diğer planı da otelcilik sektörüyle ilgili. Kariyerinin bir kısmını otellerde geçiren Norman, burada kazandığı deneyimleri şimdi kazanca dönüştürmeyi hedefliyor. Yine 360 markasını taşı-yacak bu oteller, restoranlarla aynı konsepte sahip olacak. 360 Entertainment Group, ortalama 20 odalı planlanan butik oteller için de ortaklık tekliflerine açık.

Yurtdışı planlarına gelince... Ortaklar, Hilton'la işbirliklerinin tek bir otelle sınırlı kalmayacağı düşüncesindeler. Hatta yurtdışındaki Hilton .otellerine de 360 markasını taşımayı planlıyorlar. Adres olarak da öncelikle daha iyi bildikleri Cape Town ve ingiltere'yi düşünüyorlar.

Grubun önümüzdeki 6 aylık planları içinde bir ortakla işbirliği yapmak da var. Ancak ortağın kim olduğunu ve işbirliğinin diğer detaylarını şimdilik gizli tutuyorlar.
Para